FranioMinor FranioMinor
128
BLOG

Cykady do pooglądania

FranioMinor FranioMinor Rozmaitości Obserwuj notkę 0

Każdy, kto miał okazję pojechać gdzieś na południe na pewno słyszał te natarczywe dźwięki dobiegające nie wiadomo skąd, ale gdzieś z okolicznych drzew i krzaków.

Hałas, zwłaszcza w porze nocnej, może być uciążliwy. Chińczycy znaleźli na to sposób: cykady nie dają wam spać? Zjedzcie je!

Prawda, jakie praktyczne? Jest tylko jeden problem: te owady trudno wypatrzeć, a jeszcze trudniej złapać. Mnie się udało zrobić parę fotek, ale jak przesyłałem do znajomych południowców, to się okazywało, że nigdy wcześniej ich nie widzieli. Słyszeć, oczywiście słyszeli.

A oto i fotki:

image

Pojedyncza cykada: właśnie nadaje, aby przywołać inne.

A teraz już trójka:

image

To zdjęcie wykonano w świetle naturalnym, ale było to wieczorem, więc światło było słabe i nie ukazuje całego piękna tych owadów.

image

Wykonałem więc też zdjęcie przy lampie błyskowej, co ujawniło więcej szczegółów.

Cykady są różnej płci, więc wkrótce po wykonaniu tego zdjęcia zabrały się za rozmnażanie ... Tego już nie uwieczniłem, w końcu nawet owadom należy się trochę dyskrecji...

FranioMinor
O mnie FranioMinor

Zdziwiony próbuję zrozumieć Świat z perspektywy kilku krajów

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości