Gazeta Obywatelska Gazeta Obywatelska
497
BLOG

Michał Mońko - Lis w telewizyjnym kurniku

Gazeta Obywatelska Gazeta Obywatelska Rozmaitości Obserwuj notkę 0

Do Dyrekcji Programów Informacyjnych TVP przyszedłem na jesieni 1990 roku, żeby objąć stanowisko szefa „Wiadomości” telewizyjnych. Przez dwa miesiące pracowałem za darmo, bo mój rzekomo prawicowy dyrektor był zbyt pijany, żeby przesłać moją umowę do kadr na Woronicza.

 

W styczniu 1991 r. na kolegium redakcyjnym zwrócił moją uwagę młody dziennikarz, który powiedział: „Jedyną rozsądną partią jest Unia Demokratyczna. Inne partie, z ZCHN na czele, mają nawalone we łbach”. To był Tomasz Lis.

Nie zdziwił mnie. Podobne poglądy mieli wszyscy funkcjonariusze dziennikarscy, zatrudnieni w dziennikach DPI. Lisa wpuścił do telewizyjnego kurnika Jacek Snopkiewicz, były delegat na IX Zjazd PZPR, dyrektor DPI do 1990 roku.

Kto był kim w „Wiadomościach”, nie wiedziałem dopóty, dopóki nie zajrzałem do dokumentacji kadrowej na Woronicza. Ale zanim tam zajrzałem latem 1991 roku, zdążyłem przyjąć do pracy Dorotę Warakomską i Jarosława Gugałę, i podpisałem ukończenie stażu m.in. przez Tomasza Lisa. Uważałem, że Lis jest znakomitym prezenterem. Nie sądziłem, że kiedyś będzie aż tak paskudnym prezenterem i naczelnym tygodnika „News­week”.

 

Dwutygodnik „Prawda jest ciekawa Gazeta Obywatelska” wydaje Solidarność Walcząca. Nasza redakcja mieści się we Wrocławiu, natomiast gazeta dostępna jest na terenie całego kraju. „Prawda jest ciekawa Gazeta Obywatelska” porusza tematykę społeczno-polityczną, kładąc szczególny nacisk na promocje idei solidaryzmu społecznego i uczciwości w przestrzeni publicznej. Zależy nam również na aktywności naszych czytelników, tak aby stać się miejscem działalności obywatelskiej ludzi, którzy nie odnajdują dla siebie przestrzeni w głównym nurcie, zarówno medialnym, jak i politycznym. Jesteśmy dwutygodnikiem, który nie tylko krytykuje i wytyka błędy władzy, instytucjom państwowym i osobom zaangażowanym w życie publiczne w naszym kraju, ale również przedstawia własne propozycje usprawnienia funkcjonowania państwa i obywateli w jego ramach. Nasz adres - gazetaobywatelska.info

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości