geoal geoal
1270
BLOG

Na poczcie Na wnuczka

geoal geoal Polityka Obserwuj notkę 19

„Na wnuczka” to sztandarowa nazwa metod sprowadzających się do traktowania osób starszych jak łatwy łup tak przez „prywatną inicjatywę” jak też przez nie gardzące zyskiem firmy z ich kolejnymi mutacjami „kampanii marketingowych szerokiego wachlarza produktów”. Policja w swoich kampaniach informacyjnych produkuje instrukcje rozpoczynające się od słów:

„Aby nie stać się ofiarą oszustwa, należy przestrzegać następujących zasad:
Przed otwarciem drzwi ...”


dołączamy się my, ich bliscy powtarzając wielokrotnie

„mamo/tato, proszę nie otwierajcie nikomu obcemu, niczego od nich nie kupujcie”

Zabezpiecza to wprawdzie przed kolejnymi zestawami garnków, kocy, pościeli, których cechą wspólną jest – w ustach sprzedawcy – rewelacyjna cena i właściwości. Trochę więcej zachodu jest przy „odkręcaniu” skutków działań „telefonicznych domokrążców” z firm telekomunikacyjnych wciskających umowy, abonamenty, smartfony. Ponieważ są to umowy zawierane na odległość, więc istnieją prawne instrumenty dla posprzątania po swych bliskich nie potrafiących odmówić. Jednak nie można trzymać rodziców non stop w mieszkaniu, przyjemność z robienia drobnych zakupów, łączonych ze spotkaniami z ludźmi jest wartością nie do przecenienia. Taką radość sprawia im samodzielne opłacenie rachunków, gdzieżby indziej niż na poczcie, Poczcie Polskiej, która także kusi. Batony, pończochy czy nasiona wiosną to już było przerabiane i seniorzy zostali uodpornieni, podobnie jak nie działają na nich przygotowane w placówkach pocztowych wydzielone stoiska, gdzie w kulturalnych warunkach, siedząc przy stoliku można zapoznać się z ofertą ubezpieczeń mieszkania, domu, samochodu, zdrowia i życia, wybierają stanie w długiej kolejce by nadać kartkę pocztową, zapłacić rachunek, a przy okazji nabyć „gazetę z programem TV i krzyżówką”.
Skoro nie chce góra do Mahometa to ubezpieczenia przyszły do dziesiątków tysięcy okienek z przeszkolonymi pracownikami, deklamującymi każdemu opłacającemu rachunek „za prąd” jedną formułkę:
-Proponuję ubezpieczenie od przepięcia tylko za 4 złote, doliczę do rachunku
wahający się, poganiani do błyskawicznego podjęcia decyzji przez długi ogon podenerwowanej czekaniem kolejki, otrzymują strzał na odlew:
-Wypłaty za zniszczony sprzęt do 5 tysięcy
kto by nie chciał wymienić kineskopowej kolubryny na nowy i cienki TV, szybkie „tak”, mniej „reszty” z położonego na blacie banknotu wraca do portmonetki, czemu towarzyszy przypomnienie urzędniczki: „za dwa miesiące trzeba odnowić ubezpieczenie”, którą przecież klient zobaczy już za miesiąc przy regulowaniu należności za kolejny miesięczny blankiet opłaty za energię elektryczną. Zgrzytem jest niezadowolenie dzieci przy niedzielnym rosole, czemu? Oddajmy głos drugiej stronie

Klienci opłacający w placówkach Poczty Polskiej rachunki za prąd, mogą skorzystać z nowej oferty Ubezpieczeń Pocztowych. Ubezpieczenie „Bezpieczny Prąd” zapewnia ochronę od wszelkiego rodzaju przepięć*. Klienci za jedyne 4 zł mogą na 60 dni ubezpieczyć urządzenia gospodarstwa domowego (m.in. lodówki, kuchenki, pralki, odkurzacze, żelazka) oraz urządzenia audiowizualne i elektroniczne (m.in. telewizory, komputery, telefony, tablety).
To, co wyróżnia naszą ofertę to proste i czytelne zasady. Wszystkie produkty tworzymy tak, aby każdy klient rozumiał zapisy Ogólnych Warunków Ubezpieczenia bez konieczności tłumaczenia ich przez pośrednika – mówi Artur Olech, Prezes Zarządu Pocztowego Towarzystwa Ubezpieczeń Wzajemnych. – Co więcej, w OWU nie znajdziemy żadnych wyłączeń: nasza ochrona obejmuje wszystkie rodzaje przepięć. Klientom dajemy poczucie bezpieczeństwa z jednoczesnym przyrzeczeniem, że w razie szkody odzyskają swoje pieniądze, wystarczające na pokrycie strat
– dodaje Olech, reklamujący wprowadzony 1 marca 2016 roku „nowy produkt”.

Nie wiem jak panaolechowe „rozumienie zapisówOWU pogodzić z promowanym sloganem, realizowanym praktycznie przy każdym okienku pocztowym

Minimum formalności – przystąpienie do ubezpieczenia zajmuje mniej niż minutę i jest proste jak zapłacenie rachunku za prąd.

Czy w innym wariancie

Proste zasady: ... przystąpienie do ubezpieczenia zajmie kilka sekund

Nie tylko seniorom polecić należy kilkusekundowe przeczytanie i zrozumienie tych dwóch kart pisanych „maczkiem”
Na poczcie Na wnuczka

Siłą rzeczy OWU nie zawiera informacji, iż przygotowane oprogramowanie, umożliwiające oprócz przyjęcia zapłaty za energię elektryczną błyskawiczne doliczenie dwumiesięcznego ubezpieczenia „Bezpieczny Prąd”, nie przewiduje jakiegokolwiek weryfikowania przed nagabywaniem klientów w kolejnym miesiącu o rewelacyjnym ubezpieczeniu przepięciowym. Oczywiście możliwość odstąpienia od umowy, z racji osobistego stawienia stawienia się w siedzibie ubezpieczyciela, w relacji do „tylko 4 złotych” jest iluzją kwitowaną w wielu domach machnięciem ręki, znów „biały kołnierzyk” zarobił na złotego mercedesa.
Sorry, muszę przeprosić pana Artura, on nie dla siebie, on współtworzy rozwój tzw. narodowych czempionów, w pierwszych dniach działania opisywanego „nowego produktu” udzielił lukratywnego- czytaj bełkot marketingowy owinięty w biało-czerwony sztandar- wywiadu dla GPC zatytułowanego Pocztowe ubezpieczenia w duchu patriotyzmu gospodarczego

usługi finansowe bardzo dobrze wpisują się w podstawowe wartości narodowego operatora pocztowego: powszechną dostępność i zaufanie oraz to, że Poczta jest postrzegana jako instytucja publiczna, która się zmienia i rozwija.

Ofiarami zaufania do narodowego operatora w tysiącach placówek Poczty Polskiej padają codziennie namolnie nagabywani seniorzy, regulujący swoje rachunki za prąd. Do liczników prądu w przyszłym roku podłączyć się chce TVP, ileż to okazji do zaproponowania nowych produktów ubezpieczeniowych dla Artura Olecha i jego wesołej ferajny.
Dziś wiecie, że coraz więcej Polaków wie, że zostało oszukanych”-padało z sejmowej mównicy podczas środowego audytu, nam maluczkim pozostaje jedynie z niesmakiem ocenić metody jakie zafundowano seniorom, jednak to wciąż są obywatele. Zamiast narzekać oddaję się lekturze OWU z jego "tabelą zużycia eksploatacyjnego" i rozkoszna wizja, roztaczana na poczcie, starej kolubryny zmieniającej się w smukły smartTV 3D pęka jak mydlana bańka. "Obywatelom należy się prawda". Jak to powiedzieć swoim bliskim, po ich powrocie z poczty i jak ich zniechęcić do odwiedzania placówek Poczty Polskiej, która rozwija ofertę polis majątkowych oraz polis na życie, wciskanych w kilka sekund?

PS. Fragment jednego z wielu dokumentów UOKiK, którego uwadze polecam produkty pana Artura, szkoda że dziennikarze publikujący wywiady byli tak mało dociekliwi:
Utrudnianie przeczytania umowy przed jej podpisaniem, podawanie błędnych informacji o prawach abonentów – to tylko niektóre praktyki dwóch spółek telekomunikacyjnych, które zakwestionowała Prezes UOKiK.
Nie podpisuj umowy bez czytania
Wątpliwości Urzędu wzbudziło utrudnianie przez PTK Centertel  zapoznania się z warunkami umowy zawieranej na odległość. Podczas wizyty na stronie internetowej albo rozmowy z konsultantem konsument wyrażał zainteresowanie ofertą operatora. Liczące od kilku do kilkunastu stron dokumenty: umowę albo aneks, regulamin, cennik konsumentowi dostarczał kurier. Jak wykazało postępowanie UOKiK, klient w trakcie wizyty kuriera mógł umowę podpisać, albo z niej zrezygnować – niestety, bez możliwości zatrzymania tych dokumentów w celu zapoznania się z nimi i ewentualnego podpisania w innym terminie. Zdaniem Urzędu, przedsiębiorca w ten sposób wywierał presję natychmiastowego podpisania nawet niesatysfakcjonującej umowy. Zgodnie z prawem, operator powinien przed zawarciem umowy umożliwić zapoznanie się z jej wszystkimi warunkami...
Prezes Urzędu nałożyła na operatora sieci Orange – PTK Centertel – 16 260 300 zł kary


źródła:
http://www.zyjbezpiecznie.policja.pl/zb/seniorzy/57674,Apel-ostrzegajacy-przed-oszustami.html
http://www.policja.pl/pol/tagi/2912,quotna-wnuczkaquot.html
"Seniorzy są na celowniku". Firmy naciągają i oszukują starszych ludzi, żeby wyciągnąć od nich kasę
https://media.poczta-polska.pl/pr/310067/ubezpieczenia-pocztowe-z-nowym-produktem-do-rachunku-za-prad
https://www.poczta-polska.pl/finanse/ubezpieczenia/bezpieczny-prad/
Pocztowe ubezpieczenia w duchu patriotyzmu gospodarczego

geoal
O mnie geoal

"Idź wyprostowany wśród tych, co na kolanach"

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka