Gościnny 24 Gościnny 24
339
BLOG

Strona główna Salonu24 z 2019 r. a aktualna. Różnice.

Gościnny 24 Gościnny 24 Technologie Obserwuj notkę 19

Przekonajcie się na własne oczy - mówię to przede wszystkim do tych, którzy zaglądają tu od niedawna, bo tym drugim nie trzeba chyba niczego udowadniać - czym przed wszystkim różni się strona główna Salonu24 z 2019 r., czyli jeszcze sprzed przejęcia portalu przez Sławomira Jastrzębowskiego, od aktualnej:

image

Myślę, że nie trudno dojrzeć tę różnicę. Na samej górze strony głównej mamy zaledwie jedną notkę informacyjną od administarcji, a reszta to wpisy blogerów! A teraz wejdźcie sobie jeszcze raz na aktualną stronę główną. Co widzicie? Komu i czemu już tylko teraz służy Salon24? Bo na pewno nie Wam!

W 2019 r. portal przyniósł prawie 300 tyś. zł zysku netto*. Statystyki portalu były o niebo lepsze od aktualnych. Był to portal prawdziwie obywatelski a jego założyciel, Igor Janke, zarządzający portalem do 2015 r. starał się rozwijać go w tym kierunku poprzez różne inicjatywy. Chciało się tu gadać i miało z kim i o czym. Kiedy portal zaczął w końcu przynosić zyski... został oddany w ręce byłego redaktora Super Expresu, który zamienił go w niszowy portalik informacyjny, coś w rodzaju miniOnetu, niszcząc całą tę wyjątkową atmosferę i społeczność jaka tu istniała przez te wszystkie lata.

*Koszty działalności operacyjnej Salon24.pl zwiększyły się jedynie o 7,5 proc. - z 626,8 do 673,9 tys. zł. Zdecydowana większość to nakłady na usługi obce, które zmalały w skali roku z 542 do 531,9 tys. zł.

Natomiast koszty wynagrodzeń zwiększyły się z 74,5 do 123 tys. zł, a zużycia materiałów i energii - z 6,6 do 11,4 tys. zł.

Przy wzroście wpływów o 62,3 proc. mocno poprawiły się wyniki rentowności firmy. Wynik sprzedażowy poszedł w górę z 13,8 tys. zł straty do 321,1 tys. zł zysku, zysk brutto - z 21,6 do 308,4 tys. zł, a zysk netto - z 4 do 275,3 tys. zł.

To kolejny roku sporych wzrostów finansowych Salon24.pl. W 2017 roku jego przychody zwiększyły się z 421,6 do 626,8 tys. zł, a wynik netto - ze 139,5 tys. zł straty do 4 tys. zł zysku.

Według badania Gemius/PBI w styczniu br. Salon24.pl zanotował 958,9 tys. realnych użytkowników, 4,48 mln odsłon oraz 6 minut i 55 sekund średniego czasu korzystania przez odwiedzającego.

https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/salon24-pl-z-995-tys-zl-wplywow-i-275-3-tys-zl-zysku-firma-zmienila-nazwe


Prawie 4,5 mln odsłon w styczniu 2019 r. Prawie milion realnych użytkowników. W 2022 r. tylko w grudniu (czym nawet pochwaliła się aktualna administracja) statystyki były podobne. W pozostałych miesiącach średnia była mniej więcej dwa razy niższa. Twierdzenia, że Salon24 skorzystał na zmianie filozofii jego prowadzenia i skupieniu się głównie na wpisach informacyjnych od administracji - to bujda. Salon24 najlepiej stał w czasie kiedy to bloger i jego twórczość była tu na pierwszym miejscu.

Po­nad wszyst­kie wa­sze uro­ki, * Ty, po­ezjo, i ty, wy­mo­wo, * Je­den — wiecz­nie bę­dzie wysoki: * Odpowiednie dać rzeczy słowo! * C.K.Norwid, Ogólniki ze zbioru Vede-mecum

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Technologie