Żona (lat 60) prezydenta RP (lat 61), gitarzysta (lat 60), piosenkarka (lat 43), aktorka (lat 41) i dwukrotny mistrz olimpijski (lat 32) to pięć z sześciu twarzy zakończonego już, jesiennego etapu kampanii „Niektórzy lubię poezję. Spróbuj i Ty”.
Szóstą twarzą tej akcji i jej szóstym „ambasadorem” jest Michał R. (lat 41), prezes organizującej akcję Fundacji Wisławy Szymborskiej i do niedawna wieloletni sekretarz osobisty polskiej noblistki (+2012).
Akcja jest dobrze pomyślana, bo promuje fundację i jej prezesa, a my wszyscy dofinansowujemy ich z własnych podatków, bo za pośrednictwem państwowego Narodowego Centrum Kultury.
Czy dofinansowania czy pomyślunku zabrakło autorom mających zachęcać do czytania wierszy plakatów, na których Tomasz Majewski i Michał R. trzymają w dłoniach „Wybory wierszy” złożone z niezadrukowanych kartek papieru?
Dofinansowania, czy czego i komu zabrakło, gdy w promującym tę akcję spocie reklamowym umieścił aktorkę, piosenkarkę i prezydentową „czytające” wiersze z książek bez słów?
Inne tematy w dziale Polityka