Katastrofa smoleńska 1.07.2017, 10:36 Praca silników TU154M PLF101 w fazie końcowej Samolot TU154M PLF101 lecący do Smoleńska był wyposażony w trzy silniki D-30KU-154 ( Д - 30КУ - 154). Siniki te w dokumentacji są oznaczane jako S1(od lewej), S2 (na środku) i S3 (po prawej). Schematycznie...
Katastrofa smoleńska 21.06.2017, 09:37 TU154M. Końcowe pomiary wysokości barometrycznej W samolocie TU154M lecącym do Smoleńska funkcjonowało kilka urządzeń wykonujących pomiary ciśnienia powietrza i wyliczających z tego różne parametry lotu. Ich pełny wykaz można znaleźć w raporcie KBWLLP. W tej notce...
Katastrofa smoleńska 12.06.2017, 13:52 Katastrofa w Smoleńsku. Położenie zdarzenia TAWS#38 w poziomie Ostatnio powrócił problem dotyczący oznaczenia miejsca zdarzenia Landing (TAWS#38) w czasie podchodzenia samolotu TU154M nr 101 do lądowania w Smoleńsku. Najważniejsze odczytane przez inżynierów z UASC dane tego...
Katastrofa smoleńska 24.05.2017, 19:52 TU154M Zapis i odczyt czwartej ścieżki rejestratora MARS-BM W kanale IV rejestratora CVR typu MARS-BM zapisywane są dwa rodzaje impulsów: - takt zegarowy; - minutowy kod czasu. Z dokumentacji systemu MARS-BM wynika, że są one tworzone w zestawie urządzeń jak na rysunku 1....
Katastrofa smoleńska 22.05.2017, 11:45 TU154M Rejestratory CVR i FDR – analiza przypadków Niniejsza notka jest poświęcona analizie kilku charakterystycznych momentów, odnotowanych przez rejestratory CVR i FDR w trakcie lotu TU154M nr 101 do Smoleńska w dniu 10.04.2010 r. W kanale IV rejestratora CVR ...
Katastrofa smoleńska 15.05.2017, 17:33 TU154M Systemy rejestracji FDR i CVR Podstawy systemów rejestracji w samolocie Systemy rejestracji parametrów lotu, tj. MSRP-64 i dźwięku MARS-BM w samolocie TU154M mają elementy wspólne. Blokowy schemat pokazujący elementy składowe systemów przedstawiono na ...
Katastrofa smoleńska 3.05.2017, 09:17 TU154M Naprowadzanie w pionie podczas podejścia do lądowania Naprowadzanie samolotu TU154M podczas podejścia do lądowania może się odbywać w dwóch trybach: - automatycznym, kontrolowanym przez system Kurs MP70; - kontrolowanym przez pilota. Ten drugi tryb jest wykorzystywany, gdy nie da...
Technologie 26.04.2017, 21:07 TU154M - naprowadzanie w poziomie przez FMS Wg danych z raportu MAK, środek pasa startowego w Smoleńsku znajduje się w miejscu o współrzędnych : KTA N54:49:29 E032:01:34 w systemie współrzędnych SK-42, czyli N54:49:29.0196 E32:01:26.5814 w...