Henryk  Połcik Henryk Połcik
271
BLOG

APEL do nowych posłów-inżynierów w sprawie Wisły i Odry

Henryk  Połcik Henryk Połcik Gospodarka Obserwuj notkę 4
Może warto zrealizować życzenie inżyniera R. Ingardena z roku 1918 „…aby królowa rzek naszych, WISŁA i jej dopływy stały się w niedalekiej przyszłości błogosławieństwem dla ciemiężonego przez tak długie lata narodu naszego„

image

 „…aby królowa rzek naszych, WISŁA stała się błogosławieństwem dla narodu naszego-1918  rok „

Może warto zrealizować  życzenie inżyniera R. Ingardena z roku 1918 „…aby królowa rzek naszych, WISŁA i jej dopływy stały się w niedalekiej przyszłości błogosławieństwem dla ciemiężonego przez tak długie lata narodu naszego„
W Polsce jest wiele problemów o charakterze gospodarczym, które powinny być rozwiązywane przez posłów z wykształceniem technicznym. Jesteście inżynierami i macie obowiązek korzystać ze swojej wiedzy w wykonywaniu obowiązku posła. Rozwiążcie choć mały problem w czasie swojego posłowania. Takim problemem są niewykorzystane polskie rzeki - dorzecza Wisły i Odry. Energia elektryczna wytworzona w elektrowniach wodnych dorzecza Wisły i Odry może pokryć znaczną część  polskiego zapotrzebowania na energie elektryczną. Transport wodny i poszerzone okno na świat to dalsze korzyści.
APELUJĘ do Was: stwórzcie zespół parlamentarny techników i inżynierów, a potem klub parlamentarny. Jest wielu nowych inżynierów w obecnym sejmie. Ten APEL wysłałem do wszystkich nowych posłów – inżynierów.  Wybrałem tych, którzy w rubryce zawód wpisali „inżynier”.  Jeżeli są również nowi inżynierowie ukryci  np. pod zawodem  „ parlamentarzysta” to ten APEL również ich dotyczy. Może włączą się do Was zasiedziali w sejmie inżynierowie?  Drogami wodnymi zajmuję się od ponad 15 lat. Organizowałem na  temat dróg wodnych spotkania i konferencje, w których uczestniczyli  inżynierowie, technicy i naukowcy. Niektóre informacje z tych konferencji  podaję w publikacjach [1,2,3,4,5].
Proponuję w trybie pilnym wdrożyć opracowany przez profesora Politechniki Lwowskiej  M. Matakiewicza ,w roku 1927, projekt drogi wodnej  Bałtyk - Morze Czarne (Wisła–San–Dniestr–Prut–Dunaj).  Droga Wodna Bałtyk - Morze Czarne opisana jest przez b. wiceministra budownictwa Wojciecha Bosaka na stronie https://www.zegluga-rzeczna.pl/articles/498/Droga-Wodna-Baltyk-Morze-Czarne-Wisla-San-Dniestr-Prut-Dunaj. Ta droga wodna może być wykorzystana m.in. w transporcie zboża z Ukrainy do portów Bałtyku i dalej do innych portów świata. Po utworzeniu odpowiedniego zespołu parlamentarnego możemy zorganizować na temat  dróg wodnych debatę.
Literatura   
1.    Prezydent Joe Biden, silosy zbożowe i droga wodna Bałtyk-M. Czarne : https://www.salon24.pl/u/henrykpolcik/1298372,prezydent-joe-biden-silosy-zbozowe-i-droga-wodna-baltyk-m-czarne
2.    O drogach wodnych w Centrum Jana Pawła II w Krakowie – Łagiewnikach: https://www.salon24.pl/u/henrykpolcik/1079305,o-drogach-wodnych-w-centrum-jana-pawla-ii-w-krakowie-lagiewnikach
3.    Wnioski z Krakowa – Łagiewnik, w sprawie dróg wodnych, u Ministra A. Adamczyka: https://www.salon24.pl/u/henrykpolcik/1084674,wnioski-z-krakowa-lagiewnik-w-sprawie-drog-wodnych-u-ministra-infrastruktury-a-adamczyka
4.    Turystka i energia odnawialna na Szczycie Cyfrowym ONZ – bez turystyki wodnej?: https://www.salon24.pl/u/henrykpolcik/1192113,turystka-i-energia-odnawialna-na-szczycie-cyfrowym-onz-bez-turystyki-wodnej
5.    Najwyższa Izba Kontroli i korytarz transportowy Bałtyk-Adriatyk: https://www.salon24.pl/u/henrykpolcik/1082484,najwyzsza-izba-kontroli-i-korytarz-transportowy-baltyk-adriatyk
Henryk Połcik


Postępuję wg wskazań M. Teresy z KALKUTY: "To co zbudowałeś przez lata może być zniszczone w jednej chwili, Nieważne buduj! ". Odbudowa likwidowanych firm, infrastruktury, wymiana wiedzy między pokoleniami, …

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Gospodarka