hephalump hephalump
1073
BLOG

A Pan już zna swój mikrorachunek podatkowy?

hephalump hephalump Podatki Obserwuj temat Obserwuj notkę 67

Coś mnie wczoraj tknęło aby skontaktować się z Urzędem Skarbowym. Jakieś przeczucie, może instynkt samozachowawczy podatnika, a może głos anioła stróża...

Bo wiedziałem, że terminy składania zeznań ulegają przesunięciu. Że interesujący mnie PIT 28 będę mógł złożyć nie jak dotychczas do końca stycznia ale od 15 lutego do 2 marca. Nie wiedziałem tylko co z zaliczka za grudzień...

Najpierw próbowałem się dowiedzieć przez telefon. Ale nagrany na powitanie głos urzędniczki, zanim jeszcze ktoś się zgłosił, poinformował mnie, że lepiej abym im d... nie zawracał. Abym dzwonił w sprawach podatkowych na jakąś infolinię w Warszawie, a do US to dopiero wtedy jak to jest naprawdę konieczne.

No to zirytowany postanowiłem zgłosić się osobiście...

No i w okienku dowiedziałem się, że dziś (czyli wczoraj) mam ostatni termin na wpłacenie zaliczki podatku za grudzień.

I w tym momencie padło też wspomniane w tytule notki pytanie:

A Pan już zna swój mikrorachunek podatkowy?

No i się okazało, że nie znam. I nie mam pojęcia o tym, że od 1 stycznia 2020 roku wszelkie należności podatkowe mam wpłacać na własny indywidualny mikrorachunek podatkowy. Że mikrorachunek ten muszę sobie wygenerować w serwisie podatki.gov.pl lub uzyskać w Urzędzie Skarbowym.


Mikrorachunek podatkowy dotyczy wszystkich wpłat z tytułu podatków PIT, CIT oraz VAT


A Wy już znacie swój mikrorachunek podatkowy?

hephalump
O mnie hephalump

w średnim wieku, niezbyt dynamiczny, z małego miasta przeniosłem się do dużego by w końcu uciec na wieś ;) Jeżeli przez jakiś dłuższy czas mnie nie ma to znaczy, że straszę prosiaki w lesie. kmarius[at]poczta.fm

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Gospodarka