hephalump hephalump
1582
BLOG

Gorące pogranicze. Poglądowa mapa obszaru objętego stanem wyjątkowym

hephalump hephalump Rozmaitości Obserwuj notkę 2

W poprzedniej notce udało się ustalić dzięki czujności komentatora podpisującego się nickiem Zwierzak, że strefa objęta stanem wyjątkowym to nie jest pas o szerokości 3 km wzdłuż granicy z Białorusią.

Jaki jest to naprawdę obszar określa prezydenckie rozporządzenie, z którego treścią można się zapoznać klikając w link:

https://dziennikustaw.gov.pl/D2021000161201.pdf

Niestety w rozporządzeniu znajduje się tylko lista obrębów ewidencyjnych, na których obszarze wprowadzono stan wyjątkowy.

A wg mnie lista jednak ma tę wadę, że nadal nie można sobie wyobrazić jaka część naszego kraju jest objęta ograniczeniami wynikającymi z wprowadzenia stanu wyjątkowego.

Dlatego dla swoich czytelników postanowiłem przygotować mapę poglądową z zaznaczonymi obrębami, na których został wprowadzony stan wyjątkowy.

Oto ona:

image

Dla porównania zamieszczam też (prawem cytatu) mapę jaką straszy na swojej stronie internetowej RMF FM (taka polskojęzyczna stacja radiowa). Ci już stanem wyjątkowym objęli całe powiaty.

image

https://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-stan-wyjatkowy-ujawniamy-tresc-uzasadnienia,nId,5460381#crp_state=1

Tak "wiarygodne" media nakręcają atmosferę gorącego pogranicza. 

hephalump
O mnie hephalump

w średnim wieku, niezbyt dynamiczny, z małego miasta przeniosłem się do dużego by w końcu uciec na wieś ;) Jeżeli przez jakiś dłuższy czas mnie nie ma to znaczy, że straszę prosiaki w lesie. kmarius[at]poczta.fm

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości