Zdaniem Krzyszfa Celińskiego, prezesa PKP Intercity, przedsmak kolei dużych prędkości uzyskamy w 2014 roku na trasie z Warszawy do Kraków, Katowic i Gdańska. Spółka ta wybierze wkrótce dostawcę lokomotyw i wagonów, które będą zdolne jeździć z prędkością do 230 km/h, czyli maksymalną, na jaką pozwala zasilanie 3 kV DC.
Licząca prawdopodobnie 540-km linia Warszawa – z rozgałęzieniem w Łodzi– do Poznania i Wrocławia będzie kosztować, wraz z przebudową węzłów kolejowych i zakupem odpowiedniej klasy taboru, 26 mld zł. Po każdej z obu tras, mających kształt „Y”, będzie kursowało dziennie ok. 20 pociągów z prędkością 360 km/h. Jak powiedział pos. Zbigniew Rynasiewicz, przewodniczący sejmowej Komisji Infrastruktury, do realizacji projektu KDP będzie prawdopodobnie powołana spółka celowa. Wyraził nadzieję, że linia „Y” zostanie w dalszej kolejności połączona z Berlinem i Pragą, wpisując się w europejską sieć kolei dużych prędkości.
WNP

Trasa Y-grek. Fot. Electroliner, Wikimedia Commons, Public Domain
Jako zawodowy delegacjonista z radością witam inicjatywe inwestycyjną
Kejow
Działam głównie w samotności piszę pracuję - staram się robić to co lubię. Poszukuję nowości przy pewnym konserwatywnym podejściu i racjonalnym spojrzeniu - ale nie omijam słowa fantazja. lex brevem esse oportet quo facilius ab imperitis teneatur - przepis prawny powinien być zwięzły, aby ludzie z nim nie obeznani tym łatwiej go przestrzegali, łatwiej mogli go zapamiętać ------------------------
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Gospodarka