Krzysztof Jellonek Krzysztof Jellonek
174
BLOG

AI zmieni świat

Krzysztof Jellonek Krzysztof Jellonek Technologie Obserwuj notkę 12

Zadziwił mnie apel wizjonerów informatyki o zaprzestanie prac nad AI bo może to wywołać nieprzewidywalne skutki.

Przetestowałem program AI ChatGP zadając mu pytanie w sprawie w której od 8 lat walczę w sądach .Pytanie brzmiało czy Wspólnota Mieszkaniowa może wprowadzić bez zgody wszystkich członków opłaty na  Fundusz Remontowy. AI odpowiedziała logicznie i jednoznacznie

"Fundusz remontowy we wspólnocie

Działalność wspólnot mieszkaniowych jest regulowana przez ustawę o własności lokali. Nie ma w mniej wytycznych dotyczących konieczności tworzenia funduszu remontowego – jest to opcjonalne. Jego stworzenie wymaga natomiast zgody wszystkich członków wspólnoty"

Sądy wydały już 4 różne wyroki pracowały 8 lat , a wystarczyło by zapytać AI i jeśli się myli przedstawić argumentację prawną. To pokazuje jak powinny zmienić się sądy . Po prostu ich zadaniem powinno być zatwierdzenie lub obalenie decyzji AI.

Następnie poprosiłem AI o napisanie pozwu , otrzymałem w kilka minut dokument.

Poprosiłem AI o zaprogramowanie prostej bazy danych , otrzymałem w parę minut super aplikację. 

Na razie to tylko zabawy , ale pokazują , jak może zmienić się świat na dobre i na złe. 

Świat może wyglądać tak , zadaje zadanie AI i czekam na efekty. Na przykład zlecam opiekę nad moim samochodem . AI testuje ciągle stan techniczny , dba o płatności , daje mi wskazówki jakie robię błędy, przysyła obsługę w razie awarii . 

Taki świat spowoduje konieczność zmiany kompetencji zawodowych dużej grupy ludzi , ale też zwiększy wydajność ludzkiej pracy

 Pierwszym objawem zmian jest znaczne zmniejszenie zapotrzebowania na informatyków , a rośnie zapotrzebowanie na specjalistów z zakresu wykorzystania algorytmów AI i znajomości oprogramowania typu ChatGP


Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Technologie