
Zagraniczni kierowcy mogą niebawem zacząć płacić opłaty za używanie niemieckich dróg, zgodnie z propozycją wprowadzenia programu „renowacji dróg” przez niemieckiego ministra transportu.
Peter Ramsauer powiedział, że zamiast rozszerzania opłaty nałożonych już na samochodach ciężarowych on "preferowałby wprowadzenie opłat na wszystkie przejazdy z zagranicznymi rejestracjami" i zaraz dodał, że mogłoby to przynieść około 1 mld Euro pieniędzy w gotówce potrzebne na pomóc w wyremontowaniu starzejącej się sieci niemieckich autostrad.
Ramsauer, członek Unia Chrześcijańsko-Społecznej, tradycyjnych sojuszników chadecji Angeli Merkel, odrzucił propozycję nałożenia opłat na pojazdy dostawcze - lekkich towarów, argumentując to tym, iż uderzy to w małe przedsiębiorstwa.
Perspektywa płacenia opłat za używanie niemieckich dróg może stać się szokiem dla zagranicznych turystów. Niemcy stają się coraz bardziej popularnym miejscem dla turystów z całego świata, z blisko 5 mln apartamentów noclegowych w kraju wykorzystanych w ubiegłym roku.
Niemcy stały się drugim najbardziej popularnym w Europie miejscem turystycznym z milionami odwiedzających z sąsiednich krajów, a jej system połączeń drogowych jest często chwalony jako znaczący w aktywnej turystyce.
Ale sieć ta wymaga remontu i komisja rządowa szacuje, że wymagałoby to wydatku rzędu 10 mld Euro do 2019 roku .
Biorąc pod uwagę pilną potrzebę wykonania tych prac renowacyjnych i aby zebrać potrzebne pieniądze pan Ramsauer stwierdził, ze jego partia podjęła wniosek aby opodatkować zagranicznych kierowców. Jest to kluczowy punkt w rozmowach z chadecja.
Projekt ten spotkał się jednak z lekka niechęcią opozycji.
"Jak do tej pory tylko samochody ciężarowe ponoszą opłaty za utrzymanie infrastruktury i to powinno być utrzymane a nawet rozszerzone na inne pojazdy nie tylko te ciężkie", powiedział Michael Ziesak , prezes ekologicznego Klubu Motorowego Niemiec.
Niemiecka prasa wskazała również, że wprowadzenie tych opłat za przejazdy dyskryminowałoby obcokrajowców i być może godziłoby w przepisy i zasady Unii Europejskiej?
W artykule tym wykorzystano medialne wypowiedzi niemieckiego ministra transportu pana Ramsauera i źródła własne
Jestem prezesem i fundatorem Polsko Australijskiej Fundacji działającej na Rzecz Zdrowia i Rozwoju Dziecka. Prowadzę badania naukowe na temat „Autyzmu” (rehabilitacji) z wykorzystaniem komory hiperbarycznej.
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka