jolka78 jolka78
120
BLOG

Prawda alternatywna

jolka78 jolka78 Kultura Obserwuj notkę 1

Zdarzają się lektury, które potrafią odsłonić mechanizmy rządzące współczesnością .W wielu z nich odnajdujemy podobne do naszego, widzenie świata .Trafiłam na streszczenie poglądów pewnego starszego pana...Dodać należy, że jest on znanym filantropem, co dodatkowo pomoże oswoić jego poglądy... /Do rzeczy, 27/2023 J.Chaberek :Teologia J.Templetona /,. Dla mnie było porażające określenie, którego używa: :prawda alternatywna...Według mnie to oksymoron ale okazuje się, że nie dla wszystkich..Nastąpiło podważenie fundamentów ludzkiej myśli, znika jakikolwiek punkt odniesienia. Jesteśmy zawieszeni w płynnej rzeczywistości, doznajemy ciągle niepewności i niewiary wobec wszelkich stwierdzeń .Przestaje mieć znaczenie słowo :zawsze, natomiast inne : nie wiadomo dotyczy każdej dziedziny życia: rodziny, społeczeństwa, praw przyrody nie mówiąc o religii. W tej sytuacji życie polega bezwolnym dryfowaniu w świecie, gdzie jak my, krążą inne, wolne elektrony, a jedynym pewnym portem jest śmierć..Niewykluczone, że jego następcy i ją zakwestionują, stwarzając iluzje nieokreślonych zaświatów..Zdaję sobie sprawę, że dzieła tego pana funkcjonują od dawna w świadomości społecznej ale dla mnie to było wyjątkowo bolesna i pasujące do przekształcającej się świadomości społecznej..Dla wielu to będzie potwierdzenie ich wyborów, afirmowanie wolności do podważania wszystkiego, ale dla takich jak ja to epitafium dla wszystkiego, co ważne w życiu...

jolka78
O mnie jolka78

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura