13 obserwujących
247 notek
291k odsłon
  151   0

Awaria hydrauliki - CVR - Tu154m

katastrofa smoleńska

Kolejny fragment zapisów z CVR, sprawdzimy co wpisano w stenogramy, a co  w nim słychać .

Fragment ten jest po ustawianiu klap w pozycję 28 i namierzaniu(odebraniu sygnału) drugiej, dalszej NDB.

Tak więc od momentu gdzie mowa o klapach 28, poprzez DNDB moim zdaniem odczyt powinien wyglądać tak:

-"Klapy 28"

-/2xdżwięk przełączania czegoś(?)/

- "Klapy 28"

- "5 mil"..."od osi"

-/wysoki modulowany dżwięk/

- (2xkaszel kobiety)

- "Już wychylamy"

- "Klapy jadą"

- "Następne do 400"- "Następne do czterysta"

- "W dwa osiem"-"w 2-8"-/modulowany dżwięk/

- "RMI"

-" w 3"

-" WK"-(wuka)

-" Drugą mamy"

-( dżwięki???) - /modulowany dżwięk z jakiegoś urządzenia/

Tu ostatnie moje notki na ten temat wraz z plikami dżwiękowymi:

https://www.salon24.pl/u/kameleon/1186666,klapy-28-fragment-z-zapisow-i-niepelne-odczyty-bieglych-pw-cvr-tu154m

https://www.salon24.pl/u/kameleon/1190477,powitanie-czy-namiar-na-dalsza-ndb-cvr-tu154m

.

Odsłuchałam , odszumiłam dalsze kilka sekund wypowiedzi załogi-04.072s/fragment przed "4 mile od osi"/.

- LOW PRESSURE  -(komunikat głosowy wygenerowany przez jakieś urządzenie-w tłum."niskie ciśnienie")-komunikat ten nakłada się na kolejną wypowiedż"hamulce"

- "Hamulce"

-" Usterki!"

-(wypowiedż niezrozumiała) - na tę wypowiedż nakłada się głośniejsza "usterki"

- "Wyciek płynu?"

-" Z hydraulicznego"

-(alarm dżwiękowy?)


Tak zaś wygląda odczyt biegłych PW:

8:36:50.055- 8:36:50.517 -" Witamy" - Dowódca

8:36:51.322 - 8:36:51.600 -/ Kwestia niezrozumiała/

8:36:51.685 -  8:36:52.364 - "Uważaj! "

8:36:52.700 - 8:36:53.500 -/ Kwestia niezrozumiała /


Tutaj ten odszumiony fragment, wzmocniony dżwięk:

https://uploadfile.pl/pokaz/2184606---htgj.html


1."low pressure"-"hamulce"

https://uploadfile.pl/pokaz/2184633---q3ks.html

.

2."usterki"

https://uploadfile.pl/pokaz/2184610---vxor.html


3."wyciek płynu?"-"z hydraulicznego"

https://uploadfile.pl/pokaz/2184631---21ow.html

.

Może Wy odczytacie inaczej te wypowiedzi?


Z tego fragmentu wynikałoby moim zdaniem, że doszło do rozszczelnienia instalacji hydraulicznej , co wiązało się ze spadkiem ciśnienia i wygenerowania komunikatu głosowego. Załoga otrzymała tym samym informację o wycieku z instalacji hydraulicznej.

Nieprawdą jest więc moim zdaniem, jak podają raporty polski i rosyjski, że w zapisach z CVR nie ma żadnych wypowiedzi załogi, które świadczyłyby o awarii bądż usterkach jakichkolwiek urządzeń bądż systemów samolotu w locie.

Czym grozi awaria hydrauliki-wyciek podczas lotu samolotu?

Przykład:

https://dziennikzachodni.pl/sydney-podniebny-horror-dym-w-kabinie-awaryjne-ladowanie-strach-pasazerow-wideo/ar/c1-14656889

.

Dodaję do notki komentarze blogera Manka - Karlusa spod mojej notki o klapach 28, gdzie pisał w temacie hydrauliki z Tigerem65:

KARLUS(MANEK)-@ All

"Notek nie pisze bo laduja "w piwnicy", ale tu chcialbym napisac pare slow na temat tego, co "mowia" nam wskazniki hydrauliki na wrakowisku. Otoz wskaznik ukladu NR1 z deski pierwszego pilota jakas "osoba trzecia" ukryla pokazujac tylko wskazniki ukladow NR2 i NR3 pochodzace z tej deski pilota.

https://lh3.googleusercontent.com/95OTQiAkSwQhDohZS5EAK2AHcso9fcpwZ2r3lD3BVlzQe2yAexG_WWs_gobzH3kZbJ5_MeT7oAtkgI2eujvXeT2VhpIxkNqyBfm4WfrtbQ=w1920-h1050

objasnienia znajduja sie na schematach.

https://lh3.googleusercontent.com/ezfF8e4r3tKb4XyA-znuXYGfE9VaSpF7DkPUTJYDT80p_5ULfTq26tN36FV1u6phkDzDEqG5aCwvxM0LQUwmjDCRpZLjFlNSbB-rw0lx2w=w1920-h3150

Na wskazniku instalacji NR2 widzimy zaklemowana zolta strzalke na wartosci cisnienia okolo 200 kG/cm^2, natomiast na wskazniku instalacji NR3 nie widzimy zaklemowanej zoltej strzalki poza obszarem zniszczenia na skali w okolicach 60 kG/cm^2 .

Zapamietajmy ta wartosc 60 kG/cm^2

Na wrakowisku znaleziono rowniez deske wskaznikow instalacji hydraulicznej z paneli Technika. Znajduje sie tam jeszcze mocno przymocowany srubami wskaznik instalacji NR3 na ktorym widac fragment zoltej strzalki zaklemowanej na wartosci okolo 60 kG/cm^2. Oto schemat:

https://lh3.googleusercontent.com/Zt5aBnn1n9E71NJRsJux8bpMKwnoKo2-EzmqHvTd5CISIuCLF6H1h4Fwqc50_QYHQrgCvyvcWljTVIk1egqZMC20aUGdIveCm3zK37c0rg=w1920-h2100

opisy na schemacie.

Ciekawe jest jeszcze to, ze wskaznik instalacji NR2 wyrwany zostal wraz ze srubami najprawdopodobniej przez technikow MAK jeszcze na wrakowisku, a wskaznik instalacji NR1 zostal zdjety z zamocowan poprzez reczne wykrecenie gornej sruby mocujacej (blacha z otworem na srube bez uszkodzen).

https://lh3.googleusercontent.com/sxz0Q5ZxVKEPOi1GmJer5UugUOja_C4xeVowJo-EPh-gxneCLRGwnyu7hssSjv6_SRt9YDEhbaSZAFDXEOhUs08_nTlfUk4se9DqvlI46g=w1920-h1050

Czyzby na wskaznikach instalacji NR1 z deski Pilota i z daski Technika zolta strzalka zaklemowala sie na wartosci duzo mniejszej od granicznej 100 kG/cm^2 i wskazniki musialy zostac "znikniete" ??

Kto zna odpowiedz?

Jeszcze jedno nie zostalo wyjasnione przez zadna Komisje. Mianowicie podwojny dlugi spadek cisnienia w instalacji NR1 na Okeciu przed startem 101-ki 10.04.2010. Co bylo tego przyczyna i dlaczego spadek nastapil tylko w instalacji NR1 ?!"

Lubię to! Skomentuj3 Napisz notkę Zgłoś nadużycie

Więcej na ten temat

Komentarze

Inne tematy w dziale