kameleon kameleon
415
BLOG

Awaria czy zamierzone działanie? - ciekawostka z zał.4 do Raportu Końcowego

kameleon kameleon Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 3

Na stronie 676 zał.4 do Raportu Końcowego mamy taką ciekawostkę, cytuję:

"O godz.05:59:00,5 UTC(7:59:00,5) w zapisie rej.parametrów lotu pojawił się sygnał świadczący o AWARII lub ręcznym wyłączeniu systemu sterowania i pomiaru zużycia paliwa CYUT4-1T. Sygnał ten pojawił się w tym samym kanale(ODSCIEZKI), w którym pojawił się sygnał ograniczonego odejścia od ścieżki zniżania. Zgodnie z /instrukcją TU154M,pkt.8.3.2(6)1, str.8.3.5/,technik pokładowy powinien niezwłocznie zameldować dowódcy statku powietrznego o wykrytych odchyleniach w funkcjonowaniu instalacji paliwowej. W zapisie CVR nie ma takiego meldunku, można więc domniemywać, że przełączenie systemu sterowania i pomiaru zużycia paliwa w tryb ręczny było zamierzone..."

...Ciekawe, najpierw wydano "wyrok"...i dalej mamy sprostowanie...

"...Zapis CVR zaczął się dopiero o godz.6:02:53,5(8:02:53,5) więc taki meldunek mógł się nie zapisać. Z inf. otrzymanych od byłego Szefa Sekcji Techniki Lotniczej 36splt wynika, że automatykę paliwową w TU154M wyłączano, kiedy zachodziła potrzeba takiego wypracowania paliwa, aby nie trzeba było trymerować samolotu na lotkach, co umożliwiało zmniejszenie zużycia paliwa."

I dalej mamy...

" Rzeczywista przyczyna przełączenia systemu sterowania i pomiaru zużycia paliwa w tryb sterowania ręcznego w tym locie pozostaje jednak NIEZNANA".

Może jakby "dosłuchano" to co znajduje się w CVR, to i przyczyna znalazłaby się?;)


Ps.Proszę Adminów o zamieszczenie notki w temacie "Katastrofa smoleńska"

kameleon
O mnie kameleon

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka