W odbywającym się właśnie wyścigu Tour de Pologne udział bierze jedna polska kolarska grupa zawodowa. Jej oficjalna nazwa to CCC Polsat Polkowice, a tytularnym sponsorami tej grupy są: sieć sklepów obuwniczych CCC, telewizja Polsat i gmina Polkowice. A jednak w relacji z wyścigu, prowadzonej przez TVP, komentatorzy zawsze nazywają ten zespół CCC Polkowice... :)
To nie może być zwykłe przejęzyczenie, bowiem tak zawsze mówią wszyscy sprawozdawcy. Polecenie musiało najwyraźniej przyjść z góry, a karni pracownicy TVP posłusznie się do niego stosują. Orwellowskie Ministerstwo Prawdy w działaniu.
Moim zdaniem to dowód na kompletną paranoję. Czy władze TVP naprawdę myślą, że jak się nie wymieni nazwy konkurencji, to straci ona jakiś procent rynku? A może wręcz uważają, że rzeczy, o których się nie mówi, faktycznie nie istnieją? Te sklerotyki chyba nie zdają sobie sprawy, że każdy, kto ogląda TdP w telewizji publicznej i słyszy CCC Polkowice, turla się ze śmiechu...
Sześć praw kierdela o dyskusjach w internecie: 1. Gdy rozum śpi, budzą się wyzwiska. 2. Trollem się nie jest; trollem się bywa. 3. Im mniej argumentów na poparcie jakiejś tezy, tym bardziej jest ona „oczywista”. 4. Obiektywny tekst to taki, którego wymowa jest zgodna z własnymi poglądami. 5. Dyskusja jest tym bardziej zawzięta, im mniej istotny jest jej temat. 6. Trzecie prawo dynamiki Newtona w ujęciu internetowym: każdy sensowny tekst wywołuje bezsensowny krytycyzm, a stopień bezsensowności krytyki jest równy stopniowi sensowności tekstu.
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Społeczeństwo