Fot. Andrzej Grygiel
Fot. Andrzej Grygiel
kolumb855 kolumb855
2392
BLOG

Ekstraklasa 23. kolejka, czyli ESA34 czas start

kolumb855 kolumb855 Ekstraklasa Obserwuj temat Obserwuj notkę 168

Niby jeszcze nic nie wiadomo, niby nie ma jeszcze ostatecznej decyzji, a jednak wszyscy kumaci i dobrze poinformowani już wiedzą. Czas eksperymentu znanego pod nazwą ESA37 właśnie dobiega końca.

Właściwie brakuje już tylko postawienia przysłowiowej kropki (klamki) nad „i”, a ma to nastąpić w piątek w trakcie głosowania na zarządzie PZPN, choć tak naprawdę wszelkie decyzje zapadły już w czwartek na spotkaniu przedstawicieli Polskiego Związku Piłki Nożnej oraz klubów PKO Ekstraklasy, gdy dyskutowano na temat formatu rozgrywek ESA od sezonu 2021/2022.

System ESA37 wprowadzono po raz pierwszy w sezonie 2013/14 na dwa, maksymalnie trzy lata,ale, nie pierwszy raz przecież, przekonaliśmy się, że najtrwalsze w życiu są prowizorki :)
ESA37 trwał i trwał, nawet gdy zdecydowano się zrezygnować z kontrowersyjnego podziału punktów po sezonie zasadniczym, nadal zachowano podział na grupy, który ostatecznie zniknie dopiero w sezonie 2021/22, ale o tym później.

Jakie były cele ESA37 i czy je osiągnął?

Trudne pytanie, eksperyment miał swoich zwolenników i przeciwników. Celem wprowadzenia nowego systemu było zwiększenie liczby rozgrywanych meczów i to niewątpliwie osiągnięto, 37 to więcej niż 30.

ESA37 miał uatrakcyjnić rozgrywki, wyeliminować tak zwany bezpieczny środek tabeli i mecze o pietruszkę.
Również pod tym względem trudno nowemu systemowi coś zarzucić. Faktycznie zniknęły mecze o nic, emocji nie brakowało zarówno w grupie mistrzowskiej jak też spadkowej.

Czyżby więc jednak sukces?
Chyba jednak niekoniecznie, nie zapominajmy, że głównym i najważniejszym celem było podniesienie poziomu gry, podniesienie poziomu polskiej piłki klubowej, a o tym doprawdy trudno mówić.
Wręcz przeciwnie, trwa wyprzedaż totalna, poziom jest coraz słabszy, a eurowpierdole coraz bardziej kuriozalne i zawstydzające...

Esa34 wystartuje w sezonie 2021/22 z udziałem 18 drużyn, które rozegrają 34 kolejek.
Koniec z podziałem punktów i podziałem na grupy, co jest chyba dobrą wiadomością. Wreszcie będzie normalnie, każdy z każdym, mecz i rewanż i już.
Wobec słabego poziomu ligi krytycy wskazują na bezsensowność dołączania dodatkowych dwóch klubów. Z drugiej strony optymiści zwracają uwagę, że jest to szansa na rozruszanie dwóch dodatkowych ośrodków, co może pozytywnie wpłynąć na całokształt.
Cóż, chciałbym być optymistą, ale...


Na koniec czas na trochę prywaty :)
W dzieciństwie spędziłem parę lat w Niemczech i skończyłem tam nawet szkołę średnią.
Od tego czasu jestem wręcz skazany na „molestowania” związane z prośbami otoczenia o tłumaczenia czego się da, co zwykle ochoczo i bezinteresownie wykonywałem. Teraz, na starość postanowiłem sobie trochę dorobić.
W związku z tym ogłaszam wszem i wobec, że zakładam właśnie małe, jednoosobowe biuro tłumaczeń z języka niemieckiego. Tadam!!! :))

Znajomi dziwią się dlaczego robię to dopiero teraz i szczerze mówiąc ja też się trochę dziwię.
Jak każdy „początkujący” potrzebuję i oczekuję zleceń. Tłumaczę teksty pisemne, ale po uzgodnieniu mogę też na żywo i w dowolne miejsce dojechać. Ze swej strony obiecuję  krótkie terminy, rzetelne tłumaczenia i ceny znacznie poniżej średniej krajowej. W końcu co miałem w życiu zarobić to już zarobiłem, a teraz chciałbym sobie tylko trochę dorobić :)
Zainteresowanych uprzejmie proszę o kontakt na priv. I polecajcie mnie proszę też swoim znajomym.

Tyle mojej małej prywaty.

Udanych typów

1. ŁKS – Pogoń
2. Śląsk – Górnik
3. Arka – Raków
4. Legia – Jagiellonia
5. Piast – Cracovia
6. Wisła Płock – Zagłębie
7. Wisła Kraków – Korona
8. Lech - Lechia

kolumb855
O mnie kolumb855

Niebiesko-Biały

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Sport