kolumb855 kolumb855
1212
BLOG

Ekstraklasa 1. kolejka, czyli czas start, nawet na Reymonta

kolumb855 kolumb855 Ekstraklasa Obserwuj temat Obserwuj notkę 129

Właśnie wróciłem znad morza, gdzie całkowicie wyłączyłem się i pewnie dlatego dobrze się bawiłem. Zbojkotowałem media totalne, zbojkotowałem też publiczne, zapomniałem o istnieniu facebooka i dziwnym trafem jakoś się nie nudziłem.

Nie miałem czasu ani ochoty rozpamiętywać blamażu "Orłów Nawałki", choć przyznaję, że autentycznie przejąłem się brakiem ostatecznego happy-endu cudownej bajki chorwackich biało-czerwonych. Niestety wygrać miało około-francuskie multi-kulti i z wydatną pomocą sędziego, tak właśnie się stało...

Ale co tam, ruskie igrzyska już się skończyły i przyszedł czas na poważną piłkę, czas na Ekstraklasę! :))

Ciekawostką naszej ligi jest fakt, że nasze eksportowe drużyny zaczęły grę w pucharach zanim skończył się Mundial!!! Podczas gdy piłkarski świat wygrzewa się ze swymi Wagami w ciepłych krajach, nasi kopacze grzeją się z podobnej klasy kopaczami w różnych dalekich i egzotycznych krajach.

Na razie wszyscy wygrali, ale w jaki sposób... Przytoczę tylko kilka nagłówków : "Górnik wymęczył awans" albo "Lech awansował w haniebnym stylu"...

Słabo to wygląda, a tu wszystko wskazywało jeszcze na to, że do gry na swoim stadionie nie przystąpi jeden z najbardziej zasłużonych klubów. Mowa oczywiście o Wiśle Kraków, która zakopała się w długach i niewiele wskazywało, że będą w stanie się z tego w jakikolwiek sposób wygrzebać.

Sprawa jest poważna, tu już nie ma żartów. Za moment nowy przetarg na prawa do transmisji z meczów Ekstraklasy, w grę wchodzą rekordowe pieniądze, a tu wygląda na to, że jeden z ważniejszych klubów w historii ligi będzie grał w Niecieczy, albo nawet nigdzie. Powtarzam, słabo to wygląda...

Teoretycznie pożar został ugaszony, teoretycznie kasa na długi wobec miasta Kraków, które w końcu wypowiedziało umowę Wiśle, się znalazła. Teoretycznie dobrze się stało, że ten zasłużony klub będzie grał na swoim stadionie i dla swoich kibiców, tylko za jaką cenę.

Ekstraklasa S.A. wyszła na przeciw potrzebom Wisły, wypłacając jej akonto pieniądze za bieżący sezon, co pomoże jej spłacić najbardziej nagłe długi wobec miasta, jednak co dalej. Przecież pieniędzy wypłaconych teraz akonto, zabraknie pod koniec sezonu. Przecież to nie są jedyne długi Wisły i co z nimi, kto i kiedy je spłaci?

A co z klubami, które wywiązują się z obowiązków licencyjnych, ale dysponując skromnymi środkami, skromnie się wzmacniają. Może one też wzmocnią się dobrymi i drogimi zawodnikami, a gdy zabraknie kasy, poproszą Ekstraklasę o zaliczkę, akonto...?


Moi drodzy, bardzo cieszę się, że zaczynamy kolejny sezon naszej Ligi Typerów. Poprzedni znowu wygrał Abelart, który powoli staje się naszym hegemonem, jak on to robi? :))) Waciki przypadły mnie, a wszystko tradycyjnie podsumował GZEW.

Zapraszam nowych typerów do wspólnej zabawy i życzę wszystkim udanych typów.

1. Miedź - Pogoń

2. Jagiellonia - Lechia

3. Śląsk - Cracovia

4. Wisła Kraków - Arka

5. Legia - Zagłębie Lubin

6. Górnik - Korona

7. Wisła Płock- Lech

8. Zagłębie S. - Piast

kolumb855
O mnie kolumb855

Niebiesko-Biały

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Sport