Momotoro Momotoro
42
BLOG

Co się w sercu kryje cz.60

Momotoro Momotoro Społeczeństwo Obserwuj notkę 0

Rozważania na podstawie książki "Rozważania Różańcowe na Każdy Dzień" Tom 4. Rozważania na Niedzielę Palmową.

Umrzeć dla tego świata, to żyć dla Boga.

Żyję w tym świcie ludzkich relacji, doświadczeń, zdolności. Jest to świat taki, jak my, czyli nieidealny. Z wielu powodów również niegościnny, gdy brakuje w nim Boga. Czuję i widzę, że coraz bardziej nie pasuję do niego, czuję się w nim coraz bardziej nieswojo, coraz bardziej obco. Widzę, jak ludzie, których znam, coraz bardziej odchodzą od wiary, coraz bardziej zanurzają się w materializmie. Patrzą, kto ma więcej, kto jest silniejszy i ma większe wpływy.

Nie chcę iść ich drogami, nie chcę iść na zatracenie. Chcę iść za Tobą, Jezu, chcę być blisko Ciebie. Uczyć się tego, jak kochać, jak być miłosierny i łagodny, gdy napotykam ludzkie słabości. Chcę przyjmować to, czego nie umiałem, przyjmować ból i cierpienie. Nie chcę się od nich odwracać, nie chcę od nich uciekać. Ze spokojem szukać tego, co przez nie mówisz.

Momotoro
O mnie Momotoro

Najcześciej mówią mi Wodek. Nie jest to błąd, że nie napisałem "ł". Trudno inaczej zdrobnić imię Wodzisław:). Urodziłem się kilka dni przed zakończeniem stanu wojennego. Z lat 80' nic szczególnego nie pamiętam, a z 90' szkołę podstawową i kawałek technikum. Dojrzewanie i studia to już poprzednia dekada. Po 10 kwietnia 2010 roku zmieniło się bardzo wiele nie tylko do okoła mnie, ale także i we mnie.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo