Na tym poziomie widzialność była rzędu 200; na pewno lokalnie więcej.
(Aktualizacja/ przypomnienie
warunki meteo wg danych rosyjskich na 10.04.2010 - Smoleńsk)
Typowy widok z kabiny Tu-154 gdy samolot jest na wysokości 30m:
( dodane drzewa na wprost , widoczne drzewa na prawo)
A to schemat położenia samolotu i widoczności z kabiny Tu-154 w Smoleńsku, przy wznoszącym się terenie:
I jeszcze widok z kabiny MD-11 ( kamera umieszczona na wysokości oczu pilota)
Reakcja załogi:
A tu przykład rejestru video z kabiny Tu-154, w tym ostatnia faza lądowania ( od 9:30) z rozmowami załogi:
https://www.youtube.com/watch?v=CA_N5hDvN7s
I przykład widoczności z kabiny przy mgle ( widzialność nie określona) , gdy samolot jest na wysokości 30m;
lądowanie w Moskwie:
Faktyczna mgła w okolicach lotniska Smoleńsk w dniu 10.04.2010 r
tuz po katastrofie:
Czubki drzew byłyby wyraźnie widoczne.