Czy po 11 latach po katastrofie można jeszcze znów wykryć w raporcie Laska coś zaskakującego ?
- niekompetencją
- manipulanctwem
- niechlujstwem
- lub pachnącego czymś gorszym?
Odpowiedź brzmi:
3 x TAK
Szok i niedowierzanie.
- Oni naprawdę odwalili kawał dezinformacji .
- Trzeba czytać i być dociekliwym no i mieć trochę orientacji w temacie.
Jeśli ktoś chce spróbować swych sił to nie chcę mu odbierać satysfakcji zabawienia się w Sherlocka Holmesa czy po prostu
eksperta badającego katastrofę.
Rozwiązanie podam dalej, niżej-
kto chce samodzielnie dojść do tej ogromnej niedoróbki "ekspertów" Laska niech nie przewija notki poniżej tego wskazania o co może chodzić.
- A chodzi o to zdjęcie i rozdziały 1.8.3.1 i 1.8.3.3 raportu Laska w kontekście działań pilotów na ścieżce schodzenia opisanych w tym że raporcie ..
- Co tu jest nie tak ?
( w powyższym kontekście ?)
***
Część środkowa notki...
- Zdaje się , że nikt nie przeczytał całego raportu Laska...
- ... a na pewno NIKT nie przeczytał całego raportu Laska UWAŻNIE.
- Dlatego - tak jak w tym przypadku- dopiero ja - po 11 latach znajduję tę niedoróbkę, czy manipulację czy pokaz niekompetencji tych pseudo ekspertów, którzy na zlecenie polityczne potwierdzili kłamstwa MAK.
- Przyznaję się, ja też nie przeczytałem całego raportu Laska...
... odrzucało mnie..
.. jest napisany niechlujnie, razi w wielu miejscach wręcz prymitywizmem tak jakby to pisali ludzie bardzo źle wykształceni i nie obdarzeni przyzwoitą inteligencją.
- raport sprawia wrażenie kompilacji bez ładu i składu - kompilacji marnych wyników pracy różnych pseudo ekspertów, którzy nie konsultowali swych obserwacji między sobą- zresztą nie ogarniali całości tej tak skomplikowanej sprawy.
- wreszcie .panuje w nim wielki bałagan, nie ma hierarchizacji, nie wiadomo co jest ważne, są zachwiane i to totalnie proporcje w zajmowaniu się kwestiami ważnymi i marginalnymi; rozbudowane są obszary , które w ogóle nie powinny się raporcie znaleźć
- Szok i niedowierzanie-
ale dotyczy ono bardzo wielu osób i instytucji;
np. PAN ( pisałem o tym wcześniej)
- jeśli ówczesny Prezes PAN w imieniu polskiej nauki ogłasza , że ma zaufanie do Pana Laska ...
..
jeśli PAN nie znajduje tych ogromnych błędów , manipulacji etc. w raporcie Laska
to czego wymagać np. od dziennikarzy tzw. śledczych - tych ze strony krytyków raportu MAK. którzy nie wiedzą o co pytać, nie wiedzą co jest ważne, nie potrafią samodzielnie do czegokolwiek sensownego dojść;
****
A więc o co chodzi.
Pokazuję i objaśniam...
wg szefa komisji dra Macieja Laska i ekspertów z Komisji- specjalistów od lotnictwa...
..piloci Tu-154 nie mieli na panelu wskaźników zegarów pokazujących obroty silników !!!!
https://doc.rmf.pl/rmf_fm/store/rkm.pdf
Cytuję:
1.8.3.1.Przyrządy dowódcy statku powietrznego
1. Wysokościomierz WBE-SWS
2. Wysokościomierz UWO-15M1B
3. Prędkościomierz KUS-730/1100-2
4. Prędkościomierz US-I6
5. Wskaźnik liczby Macha UM-1-0.89
6. Wariometr IVA-81A –
7. Wariometr WR-75 PB
8. Wskaźnik radiowysokościomierza UW-5M
9. Wskaźnik sztucznego horyzontu PKP-1
10. Rezerwowy sztuczny horyzont AGR-72
11. Zakrętomierz i chyłomierz poprzeczny EUP-53
12. Wskaźnik układu kursowego PNP-1 –
13. Wskaźnik bieżących kątów natarcia oraz przeciążenia pionowego UAP-12
14. Zegarek mechaniczny ACzS.
15. Wskaźnik RMI
..
uff. sporo tego
ale nie ma wskaźnika obrotów silników ..w raporcie Laska
a może miał go II pilot ?
cytuję:
1.8.3.3. Przyrządy drugiego pilota
1. Wysokościomierz WBE-SWS.
2. Wysokościomierz WM-15PB
3. Prędkościomierz KUS-730/1100-2.
4. Prędkościomierz US-I6.
5. Prędkościomierz KUS-EK
6. Wskaźnik liczby Macha MS-1M
7. Wariometr IVA-81A.
8. Wskaźnik radiowysokościomierza UW-5M.
9. Sztuczny horyzont PKP-1.
10. Wskaźnik układu kursowego PNP-1.
11. Wskaźnik RMI.
też - wg Laska- II pilot nie dysponował bezpośrednio informacjami o obrotach silników..
.. a przecież to bardzo ważna informacja..
,.. szczególnie w trakcie lotu po scieżce schodzenia...
--
-( eksperci Laska stwierdzili , że tylko nawigator miał informacje o obrotach silników
1.8.3.2. Przyrządy nawigatora
7. Wskaźniki ITE – wskazania obrotów sprężarek wysokiego ciśnienia silników D-30KU.
- a jak jest naprawdę ?
- Oczywiście obaj piloci maja przed sobą zegary podające
wskazania obrotów sprężarek wysokiego ciśnienia silników D-30KU
- znajdują się one na środku tablicy wskaźników
Dla Komisji Laska nie było to ważne ?
przecież w tekście raportu odnoszą się do kwestii zbyt niskich obrotów silników w trakcie lotu po scieżce
np.
Dodatkowo, wg IUL pkt 4.6.2.2-2:
jeżeli na wysokościach poniżej 200 m zakres pracy silników, potrzebny dla ustalonego lotu na
ścieżce na rekomendowanej przyrządowej i pionowej prędkości będzie większy od
nominalnego lub obroty sprężarki wysokiego ciśnienia będą mniejsze niż 75%, obowiązkowo
należy odejść na drugi krąg.
Mimo że punkt ten odnosi się do podejść w warunkach uskoku wiatru, to stosowanie tej
zasady we wszystkich podejściach jest racjonalne i uzasadnione.
Jeżeli obroty sprężarek wysokiego ciśnienia wynosiły ok. 60%, należało przerwać
podejście.
jak by to wyglądało na zegarach pokazujących wartość obrotów silników ?
widać wyraźnie różnice ?
piloci mieli to przed oczami ?
- to dlaczego Komisja stwierdziła w raporcie , że takich informacji nie mieli ?
czy uznała że informacje o obrotach silników są dla pilotów mało ważne ????
kolejna kompromitacja pseudo ekspertów Laska
Komentarze