19 obserwujących
866 notek
640k odsłon
  423   1

Wielka niedoróbka w raporcie Laska wykryta po 11 latach od "katastrofy"-Smoleńsk.

  Czy po 11 latach po katastrofie  można jeszcze  znów wykryć  w raporcie   Laska  coś zaskakującego ?


- niekompetencją

- manipulanctwem

- niechlujstwem

- lub  pachnącego  czymś gorszym?

Odpowiedź brzmi:

3 x TAK

Szok i niedowierzanie.

- Oni naprawdę odwalili kawał dezinformacji .

- Trzeba czytać i być dociekliwym  no i mieć trochę orientacji w temacie.


Jeśli ktoś chce spróbować swych sił to nie chcę mu odbierać satysfakcji zabawienia  się w  Sherlocka Holmesa  czy  po prostu

eksperta badającego katastrofę.

Rozwiązanie  podam dalej, niżej-

 kto chce samodzielnie dojść do  tej ogromnej  niedoróbki  "ekspertów" Laska  niech nie przewija  notki poniżej  tego wskazania  o co może chodzić.

- A chodzi  o to zdjęcie  i rozdziały 1.8.3.1 i 1.8.3.3     raportu Laska  w kontekście  działań pilotów  na ścieżce schodzenia  opisanych w tym że  raporcie ..


image

-   Co tu jest nie tak ?

( w powyższym kontekście ?)





***

Część środkowa notki...


- Zdaje się , że nikt nie przeczytał całego raportu Laska...

- ... a na pewno NIKT nie przeczytał całego  raportu  Laska UWAŻNIE.


- Dlatego - tak jak w tym przypadku- dopiero  ja - po 11 latach znajduję tę niedoróbkę, czy manipulację  czy  pokaz niekompetencji tych pseudo ekspertów, którzy na zlecenie  polityczne  potwierdzili   kłamstwa  MAK.


- Przyznaję się, ja też  nie przeczytałem  całego raportu  Laska...

... odrzucało mnie..

.. jest napisany niechlujnie,  razi  w wielu  miejscach  wręcz prymitywizmem tak jakby to pisali ludzie bardzo źle wykształceni  i nie obdarzeni  przyzwoitą  inteligencją.

- raport  sprawia  wrażenie  kompilacji bez ładu i składu - kompilacji  marnych wyników  pracy różnych  pseudo ekspertów, którzy nie konsultowali  swych obserwacji między sobą- zresztą nie ogarniali całości  tej tak skomplikowanej  sprawy.

- wreszcie  .panuje w nim wielki bałagan, nie ma hierarchizacji, nie wiadomo co jest ważne, są zachwiane i to totalnie proporcje w zajmowaniu  się kwestiami ważnymi i marginalnymi;   rozbudowane są  obszary , które w ogóle nie powinny się raporcie  znaleźć


- Szok i niedowierzanie-

ale dotyczy ono bardzo wielu osób i instytucji;

np.  PAN  ( pisałem o tym wcześniej)


- jeśli ówczesny Prezes PAN  w imieniu polskiej nauki ogłasza , że  ma zaufanie  do Pana Laska ...

..

jeśli PAN nie znajduje  tych ogromnych  błędów , manipulacji   etc.  w raporcie  Laska


to czego wymagać np. od  dziennikarzy  tzw. śledczych - tych ze strony krytyków raportu  MAK. którzy nie wiedzą o co pytać, nie wiedzą  co jest ważne, nie potrafią samodzielnie  do czegokolwiek sensownego dojść;


****

 A więc o co chodzi.


Pokazuję  i objaśniam...


wg  szefa komisji dra  Macieja Laska i  ekspertów z Komisji- specjalistów  od lotnictwa...

..piloci Tu-154 nie mieli na panelu  wskaźników zegarów pokazujących obroty silników !!!!

https://doc.rmf.pl/rmf_fm/store/rkm.pdf

Cytuję:

1.8.3.1.Przyrządy dowódcy statku powietrznego 

1. Wysokościomierz WBE-SWS

2. Wysokościomierz UWO-15M1B

3. Prędkościomierz KUS-730/1100-2 

4. Prędkościomierz US-I6 

5. Wskaźnik liczby Macha UM-1-0.89 

6. Wariometr IVA-81A –

7. Wariometr WR-75 PB

8. Wskaźnik radiowysokościomierza UW-5M

9. Wskaźnik sztucznego horyzontu PKP-1 

10. Rezerwowy sztuczny horyzont AGR-72

11. Zakrętomierz i chyłomierz poprzeczny EUP-53

12. Wskaźnik układu kursowego PNP-1 –

13. Wskaźnik bieżących kątów natarcia oraz przeciążenia pionowego UAP-12

14. Zegarek mechaniczny ACzS.

15. Wskaźnik RMI

..

uff. sporo  tego

ale nie ma wskaźnika obrotów  silników ..w raporcie  Laska


a może miał go II pilot ?

cytuję:

1.8.3.3. Przyrządy drugiego pilota

1. Wysokościomierz WBE-SWS.

2. Wysokościomierz WM-15PB

3. Prędkościomierz KUS-730/1100-2.

4. Prędkościomierz US-I6.

5. Prędkościomierz KUS-EK

6. Wskaźnik liczby Macha MS-1M

7. Wariometr IVA-81A.

8. Wskaźnik radiowysokościomierza UW-5M.

9. Sztuczny horyzont PKP-1.

10. Wskaźnik układu kursowego PNP-1.

11. Wskaźnik RMI.


też - wg Laska- II pilot nie dysponował bezpośrednio  informacjami o obrotach silników..

.. a przecież  to bardzo ważna  informacja..

,.. szczególnie w trakcie  lotu po scieżce schodzenia...

--

-( eksperci  Laska stwierdzili , że tylko nawigator miał informacje o obrotach silników


1.8.3.2. Przyrządy nawigatora

7. Wskaźniki ITE – wskazania obrotów sprężarek wysokiego ciśnienia silników D-30KU.


- a jak jest naprawdę ?

 - Oczywiście  obaj piloci maja przed sobą zegary  podające

wskazania obrotów sprężarek wysokiego ciśnienia silników D-30KU


- znajdują się one na środku tablicy wskaźników 



image



Dla Komisji Laska nie było to ważne ?


przecież w tekście  raportu  odnoszą się do kwestii  zbyt niskich obrotów silników   w trakcie lotu po scieżce


np.

Dodatkowo, wg IUL pkt 4.6.2.2-2:

jeżeli na wysokościach poniżej 200 m zakres pracy silników, potrzebny dla ustalonego lotu na

ścieżce na rekomendowanej przyrządowej i pionowej prędkości będzie większy od

nominalnego lub obroty sprężarki wysokiego ciśnienia będą mniejsze niż 75%, obowiązkowo

należy odejść na drugi krąg.

Mimo że punkt ten odnosi się do podejść w warunkach uskoku wiatru, to stosowanie tej

zasady we wszystkich podejściach jest racjonalne i uzasadnione.

Jeżeli obroty sprężarek wysokiego ciśnienia wynosiły ok. 60%, należało przerwać

podejście.


jak by to wyglądało na  zegarach pokazujących wartość obrotów  silników  ?


image

image

widać wyraźnie różnice ?
piloci mieli to przed oczami ?


-  to dlaczego  Komisja stwierdziła  w raporcie ,  że takich informacji nie mieli ?

czy uznała że informacje o obrotach silników są dla pilotów  mało ważne ????

kolejna kompromitacja  pseudo ekspertów Laska





Lubię to! Skomentuj Napisz notkę Zgłoś nadużycie

Więcej na ten temat

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka