To były wyrafinowane działania; nie obeszło się zapewne tez bez rozpoznania psychologicznego- kim jest Klich, jakie ma cechy charakteru ( historię kontaktów z ZSRR miał dobrą...), jak go podejść,rozpoznanie potwierdziło duże szanse na oszukanie polskiego przedstawiciela ..więc poszli na całość.
( wielu obserwatorów w Polsce celnie podawało ogólny rys "naszego człowieka w Moskwie" "
np. kio 06-10-2010
Z tego Klicha to jakaś kompletna kicha Facet nic nie wie, sprawia wrażenie naćpanego.
Ruscy fałszerze mieli bardzo ułatwione zadanie; podobnie rozpoznano Komisje Laska: " da im się wcisnąć nasza wersję"
w cz.I podałem już wcześniej jak fałszowano eksperyment w Moskwie:
= celem było zbliżenie się ( w eksperymencie) do możliwości wykonania manewru przejścia na wznoszenie z wysokości ok 20 m nad ziemią przy parametrach zbliżonych do tych z raportu
- co fizycznie- faktycznie jest niemożliwe
https://www.salon24.pl/u/niegracz/1247847,analiza-manipulacji-mak-na-symulatorze-w-moskwie-lipiec-2010
teraz uzupełnienie, pokażę jak perfidnie " w biały dzień" " na oczach" Klicha oszukiwano
To eksperyment go--around z wysokości 40 m nad ziemią; ale istotna tu jest głębokośc przepadania- utrata wysokości)
parametry początkowe: prędkość zniżania 7,9m/s
ale jak uzyskano tak małą utratę wysokości przy prędkości zniżania 8 m/s ??
podręcznikowo powinno to być min. 50 m !!!!
Pokazuje i objaśniam:
nie tylko zastosowano znacznie wyższa wartość przeciążenia:
max. 1,543 g zamiast max 1,35g
ale
przede wszystkim
zastosowano zupełnie inny przebieg narastania przeciążenia !!
Pole pod krzywą zmian przeciążenia obrazuje ilość energii wytraconą przez samolot ( wyhamowanie opadania)
i tak pole żółte- to wyhamowanie opadania wg raportu MAK
pole pomarańczowe + żółte z kreskami pomarańczowymi - to wyhamowanie opadania w eksperymencie MAK
-
nie bawiąc się w ścisłe pomiary MAK zastosował dwa razy większe wyhamowanie opadania niż w raporcie MAK !!
na wykresie podałem też wartości siły hamującej opadania samolotu Tu-154 w danym momencie- tuż przed połową odcinka wyhamowywania( gaszenia) prędkości pionowej
41 Ton w eksperymencie - 14 Ton wg danych z raportu MAK
i tym sposobem MAK zmanipulował eksperyment i uzyskał wynik choć zbliżony do oczekiwanego -
ale tak naprawdę nie chodziło tu o wynik bliski 20m - wysokość nad ziemią w momencie rozpoczęcia manewru go around
gdyż ze względu na wznoszący się teren zapas wysokości był rzędu 12-13 m!!!
i nawet wg eksperymentu w Moskwie Tu-154 nie przeszedł by na wznoszenie tylko wrąbał w ziemię już w trakcie zniżania
Co na to Edmund Klich ?
..
..
nic - zadowolony z siebie
czy to tylko ignorancja czy coś więcej?
nawet jeśli w jakiś sposób - nawet bezpośrednią ingerencję - np. środkiem w herbatce - osłabiono jego czujność podczas eksperymentu to był czas na refleksję potem ..
i co ??
...
..
znów NIC