To były wyrafinowane działania; nie obeszło się zapewne tez bez rozpoznania psychologicznego- kim jest Klich, jakie ma cechy charakteru ( historię kontaktów z ZSRR miał dobrą...), jak go podejść,rozpoznanie potwierdziło duże szanse na oszukanie polskiego przedstawiciela ..więc poszli na całość.
( wielu obserwatorów w Polsce celnie podawało ogólny rys "naszego człowieka w Moskwie" "
np. kio 06-10-2010
Z tego Klicha to jakaś kompletna kicha Facet nic nie wie, sprawia wrażenie naćpanego.
Ruscy fałszerze mieli bardzo ułatwione zadanie; podobnie rozpoznano Komisje Laska: " da im się wcisnąć nasza wersję"
w cz.I podałem już wcześniej jak fałszowano eksperyment w Moskwie:
= celem było zbliżenie się ( w eksperymencie) do możliwości wykonania manewru przejścia na wznoszenie z wysokości ok 20 m nad ziemią przy parametrach zbliżonych do tych z raportu
- co fizycznie- faktycznie jest niemożliwe
https://www.salon24.pl/u/niegracz/1247847,analiza-manipulacji-mak-na-symulatorze-w-moskwie-lipiec-2010
teraz uzupełnienie, pokażę jak perfidnie " w biały dzień" " na oczach" Klicha oszukiwano
To eksperyment go--around z wysokości 40 m nad ziemią; ale istotna tu jest głębokośc przepadania- utrata wysokości)
parametry początkowe: prędkość zniżania 7,9m/s


ale jak uzyskano tak małą utratę wysokości przy prędkości zniżania 8 m/s ??
podręcznikowo powinno to być min. 50 m !!!!
Pokazuje i objaśniam:

nie tylko zastosowano znacznie wyższa wartość przeciążenia:
max. 1,543 g zamiast max 1,35g
ale
przede wszystkim
zastosowano zupełnie inny przebieg narastania przeciążenia !!
Pole pod krzywą zmian przeciążenia obrazuje ilość energii wytraconą przez samolot ( wyhamowanie opadania)
i tak pole żółte- to wyhamowanie opadania wg raportu MAK
pole pomarańczowe + żółte z kreskami pomarańczowymi - to wyhamowanie opadania w eksperymencie MAK
-
nie bawiąc się w ścisłe pomiary MAK zastosował dwa razy większe wyhamowanie opadania niż w raporcie MAK !!
na wykresie podałem też wartości siły hamującej opadania samolotu Tu-154 w danym momencie- tuż przed połową odcinka wyhamowywania( gaszenia) prędkości pionowej
41 Ton w eksperymencie - 14 Ton wg danych z raportu MAK
i tym sposobem MAK zmanipulował eksperyment i uzyskał wynik choć zbliżony do oczekiwanego -
ale tak naprawdę nie chodziło tu o wynik bliski 20m - wysokość nad ziemią w momencie rozpoczęcia manewru go around
gdyż ze względu na wznoszący się teren zapas wysokości był rzędu 12-13 m!!!
i nawet wg eksperymentu w Moskwie Tu-154 nie przeszedł by na wznoszenie tylko wrąbał w ziemię już w trakcie zniżania

Co na to Edmund Klich ?
..
..
nic - zadowolony z siebie
czy to tylko ignorancja czy coś więcej?
nawet jeśli w jakiś sposób - nawet bezpośrednią ingerencję - np. środkiem w herbatce - osłabiono jego czujność podczas eksperymentu to był czas na refleksję potem ..
i co ??
...
..
znów NIC
Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka