quwerty quwerty
132
BLOG

Analiza manipulacji MAK na symulatorze w Moskwie- lipiec 2010.

quwerty quwerty Polityka Obserwuj notkę 0

                                                                                                 Tekst nominowany do nagrody państwowej.

                                                                                                                             ..winien być


  Rosyjscy manipulanci z MAK włożyli wiele wysiłku, aby za pomocą eksperymentu na symulatorze próbować ukryć fakt, że

w raporcie MAK sfałszowano  parametry ostatnich sekund lotu , ale jak się okazało -tak nieudolnie-  z pospiechu, presji - że podane parametry manewru przejścia na wznoszenie z 20 m są fizycznie niemożliwe.


Coś z tym trzeba było jakoś  zrobić; jakoś zamaskować, ukryć, zmanipulować .

i wymyślili to tak:

https://doc.rmf.pl/rmf_fm/store/report_trenazher.pdf

  Cele eksperymentu :
1.3. Оценка параметров полета самолета Ту-154М в продольном канале при уходе на второй
круг с различных высот (100м, 60м, 40м, 20м)
1.3 Ocena parametrów lotu  samolotu Tu-154M w kanale wzdłużnym przy odejściu na drugi krąg z różnych wysokości) 100, 60,40,20 m.
Przygotowanie eksperymentu:
2.3. В процессе эксперимента воспроизводились начальные условия полёта самолёта Ту-154М
б/н 101 при заходе на посадку на аэродром Смоленск «Северный»: имитация видимости
30х350 м, вес самолёта 78000 кг, вес топлива 11 т, центровка 24.2% САХ, закрылки
выпущены на 36°, шасси выпущены, автопилот по тангажу и крену включен, автомат тяги
включен.

Przyjęto parametry początkowe jak przy  podejściu do lądowania na lotnisku Smoleńsk Północny:

imitacja widzialności 30x350m , masa samolotu 78000kg, ilość paliwa 11 Ton, wyważenie 24,2% , klapy wypuszczone na 36 stopni, podwozie wypuszczone, autopilot w zakresie kąta pochylenia i przechylenia włączony, automat ciągu- włączony.
2.6. Перед началом работы участники эксперимента провели брифинг и согласились с
программой проведения эксперимента.

2.6 Przed rozpoczęciem pracy uczestnicy eksperymentu przeprowadzili briefing  i uzgodnili program



- Klich uzgodnił  taki program, w którym parametry  lotu są  istotnie różne od tych w rzeczywistym locie 10.04.2010 roku?

- Z tym zadaniem- reprezentowania Polski  w Moskwie przy eksperymencie na symulatorze  dałby sobie rad średnio  ogarniający uczeń I klasy Liceum !
.. bo na czym głównie  polegało to zadanie ?
=- na dopilnowaniu aby symulacja uwzględniała parametry początkowe  oraz przebieg faktyczny manewru go-around jak w Smoleńsku ?
 To jest: prędkość początkowa ok 280 km/h
 Pocz. prędkość zniżania  ok. 7,7 m/s
 Maks przeciążenie  pionowe : 1,35g
Rzeźba terenu jak w Smoleńsku ( teren wznoszący- ok 3m/100m)
Klapy: 36 – bez zmian

Początkowy ciąg silników: mały gaz



A co znajdujemy w eksperymencie  na symulatorze odejścia z wysokości 20 m?
Prędkość początkowa: 295 km/h
Prędkość  zniżania: 7,7 m/s

Maks. przeciążenie pionowe: 1,8g

Początkowy ciąg silników - brak danych( automat ciągu)

Rzeźba terenu: płaszczyzna lotniska Szeremietiewo

image

Ma się to nijak do parametrów  manewru go-around w Smolensku- jest to nieporównywalne
I uczciwy , mylący przedstawiciel Polski pod takim eksperymentem by się nie podpisał

To co zrobił w Moskwie Klich – jakie rażące zaniedbania popełnił – to w zasadzie sprawa dla Prokuratury.

Dodatkowo:
- przedstawione wykresy świadczą , że odbywało się tam sterowanie ręczne naciąganie parametrów- co więcej

-  wykres pokazuje  sytuacje niezgodną z fizyką !!!


Jest to jawne i bezczelne oszustwo-
 Teraz fragment dla zaawansowanych, trzeba mieć trochę orientacji w  aerodynamice  samolotu Tu-154 ; ale spokojnie – podam proste uzasadnienia wsparte literaturą
Najpierw pokaże ten wycinek wykresu eksperymentu dla manewru go-around z wysokości 20 m

image

rosyjski autor podręcznika aerodynamiki samolotu Tu-154, Bechtir:

  Przy rozpoczęciu manewru  przy  reżimie  silników  "mały gaz"  opór  czołowy   rośnie  szybciej  niż  siła  ciągu; w rezultacie  zmniejsza się  prędkość  samolotu  i powstaje  moment pochylający  samolot "na nos".

a w eksperymencie ? - prędkość 295 km/h po sekundzie zaczyna rosnąć !!

a przeciążenie  pionowe  rośnie bardzo szybko , wraz z nim opór czołowy..

 przynajmniej to w raporcie ze Smoleńska przedstawili prawidłowo: po rozpoczęciu manewru go-around  prędkość maleje

image


   A teraz  zauważmy, jak ruscy manipulowali wielkością  przeciążenia- im większe przeciążenie  pionowe  tym szybciej wygaszana jest prędkość pionowa; tym mniejsza jest utrata wysokości- i  to było  celem manipulantów z  MAK aby uzyskać wartość przepadania podobną jaka podano w raporcie MAK;

 tylko , że zamiast przeciążenia max. 1,35g  zastosowali przeciążenie max.1,8g - dodatkowo  szybciej  rosnące.

- złamali przy tym  zasady pilotażu samolotu Tu-154;

 w Tabeli poniżej podano  maksymalne przeciążenia  jakie  można zadać w manewrze go-around aby nie przekroczyć dopuszczalnego kąta ataku; dla samolotu Tu-154 jest to właśnie wartość 1,35g

image

2.  Wychylenie  sterów  do oporu wcale nie poprawia  sytuacji  a nawet  ja pogarsza:

-  Jak  to  podaje  Bechtir   zwiększanie przeciążenia  powyżej  1,3g  nie zmniejsza  proporcjonalnie  wielkości  przepadania,   efektywność  zadanych wyższych  przeciążeń jest  niższa niż  w typowym zakresie  1,2- 1,3 g;

stwierdza  też,  że  przy rozpoczynaniu  takiego manewru  , gdy zwiększa się szybko  kąt  natarcia opór czołowy  rośnie  szybciej niż  siła nośna, skutkuje  to pogłębianiem zniżenia, gdyż  zmniejszanie  prędkości  powoduje   tendencja  to pochylania  na dziób  - czyli  skutkuje  efektem przeciwnym zamierzonemu. Dlatego  przejście  ze zniżania  do wznoszenie  winno się odbywać  w  sposób płynny, przy  zwiększającym się  ciągu silników, które to musi  być  wystarczające  dla pokonania  rosnącej  siły  oporu  - przy  zbyt  szybkim  "zadarciu nosa"  jest to niemożliwe.

3.  Przy rozpoczęciu manewru  przy  reżimie  silników  "mały gaz"  opór  czołowy   rośnie  szybciej  niż  siła  ciągu; w rezultacie  zmniejsza się  prędkość  samolotu  i powstaje  moment pochylający  samolot "na nos".


A teraz gwóźdź do trumny  raportu MAK:

  jak to wygląda w warunkach rzeczywistych:

Przykład:

samolot An-28 rozpoczyna manewr odejścia na drugi krąg na wysokości 15 m nad ziemią i przy prędkości zniżania 7,5 m/s ( jak pamiętamy w Smoleńsku rzeczywisty zapas wysokości nad podłożem z uwagi na wznoszący się teren był wg raportu niewiele ponad 10 m!)

można powiedzieć  że to podobne warunki początkowe  jak w Smoleńsku...

.. a mały samolot winien  łatwiej przejść na wznoszenie


image

image

 I co ?

- ów An-28  zderzył się z ziemią przy prędkości  zniżania 6 m/s !!

podobnie było by w przypadku Tu-154 w Smoleńsku, gdyby rozpoczął manewr odejścia  tak jak to opisano w raporcie.

- W ten sposób udowodniłem  fałszerstwo MAK-

 fałszerstwo dla ukrycia zamachu.

image


Klapy...

 jak widać na   wycinku wykresu z eksperymentu na symulatorze autorstwa manipulantów  z MAK

po 2 sekundach od rozpoczęcia manewru go-around wciągane są klapy z poz. 36 stopni na 28 stopni.

to dodatkowo ułatwia przejście samolotu na wznoszenie i jest niezgodne z parametrami samolotu Tu-154 w trakcie przechodzenia na wznoszenie w Smoleńsku  10.04.,2010 roku

rys. powyżej



Czas przygotowania notki 2 godz. 30 minut



quwerty
O mnie quwerty

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka