Gdy jednoznacznie pokazałem sprzeczność stenogramu i parametrów go-around;
gdy pokazałem jednoznacznie, że samolot Tu-154 nie byłby w stanie przejść na wznoszenie rozpoczynając manewr 20 m nad ziemia
Jaworski zaczął wymyślać nową wersję jakoby
piloci Tu-154 już wcześniej zaczęli wytracać prędkość
i jakoby w punkcie 20 m nad ziemią prędkość zniżania wynosiła "tylko "
5 m/s
co dawało by hipotetyczna szansę przejścia na wznoszenie ( b.małą ale zawsze...)

a głupkowata Publisia postawiła manipulantowi Jaworskiemu 47 łapek na tak
Jaworski jest bardziej żarliwym obrońca kłamstw MAK niż sami..Rosjanie
z drugiej strony Rosjanie nie musieli aż tak kłamać, gdyż wiedzieli , że mają zaufanych pożytecznych idiotów w Polsce - jak Jaworski i masa innych
Co napisali Rosjanie
eksperci, piloci doświadczalni - wyselekcjonowany zespoł najlepszych w Rosji ekspertów od lotnictwa:
https://doc.rmf.pl/rmf_fm/store/letn_otsenka2.pdf

cytuję:

prędkość pionowa8 m/s utrzymywała się aż do momentu rozpoczęcia działań dla odejścia od przeszkód ( Rw = 30m)
wysokość radiowa 30m
skoro na wysokości 30 m było 8 m/s
to jak mogła być na wysokości 20 m ?
łatwo to oszacować
- podpowiedź mamy z katastrofy Tu-154 w Leningradzie, który rozpoczął manewr go-around na wysokości 20 m przy prędkości pionowej 7 m/s i do momentu zderzenia z ziemia ta prędkość niewiele spadła !! mimo działania efektu przypowierzchniowgo
https://www.salon24.pl/u/niegracz/1274761,katastrofa-tu-154-leningrad-kolejny-dowod-narracja-mak-smolensk-to-klamstwo
tak to właśnie jest, że siła bezwładności , także czas potrzebny na zmianę położenia powierzchni sterowych wreszcie czas potrzebny na przełożenie się rosnących sił działających na stery na obrót samolotu w kierunku dziobem w górę
powodują, że w po 1 sekundzie po rozpoczęciu działań pilotów prędkość pionowa prawie się nie zmienia !!
tak więc założmy że po 1 sekundzie jednak spadła minimalnie - do 7,5 m/s
ale są wtedy już na wysokości 22m ( z centymetrami )
- Jak by nie szacować na wysokości 20m Rw samolot zniża się wg p;ilotów rosyjskich z prędkością pionową ok. 7 m/s
ale
wysokość 20m Rw to nie jest zapas wysokości, gdyż teren się wznosi w tempie ok 3-4 m/s
na wyrównanie lotu w normalnych warunkach- przy silnikach działających nie na małym gazie ale na zalecanym dla zniżania po ścieżce ciągu potrzeba jak podają poradniki ok 3,5 sekundy ( samolot przelatuje ok. 260m)
przyjmijmy nawet i tę wartość, choć wiadomo, że przy ciągu mały gaz czas ten się wydłuża a głębokość przepadania rośnie
- tak wiec teren w tym czasie podnosi się o ok. 8m
Faktyczny zapas wysokości przy Rw 20m był 12m
a prędkość zniżania 7 m/s
głębokość przepadania samolotu Tu-154 dla tej predkości zniżania i silnikach w reżimie mały gaz to rząd 40 m!!

- Dziękuje za uwagę.
Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka