Centropłat to najmocniejsza konstrukcyjnie część kadłuba;
to mocna , użebrowana skrzynia;
w katastrofie typu CFIT o małej energii- jak to określił dr Lasek;
szczególnie przy upadku w pozycji odwróconej
\
nie ma fizycznej możliwości by tak mocna konstrukcja rozpadła się na połówki !
- w pozycji odwrotnej najpierw o ziemię uderzają ogon i przednia cześć kadłuba ogon,
co pochłania cześć energii,
nastepnie zderza sie z ziemia kabina pasażerska, wszystkie te wręgi podłużnice
ich łamanie, pekanie, zgniatanie pochłania dalsza cześć energii kinetycznej samolotu
iw efekcie centropłat uderza o ziemię ze znacznie zmniejszonym impetem.
- Pokazała to symulacja rozpadu samolotu Tu-154 wykonana przez |NIAR|.
https://tvn24.pl/najnowsze/iuka0o-executive_summary_final_report_niar/Executive_Summary_Final_Report_NIAR.pdf

Centropłat w całości:

co ciekawe
cenrtropłat pozostaje w całości, pomimo tego że
NIAR p[pełnił kardynalny błąd w szacowaniu przeciazęń ( a więć i sił z nich wynikajacych)
- zawyżają przeciażenia miejscami aż o rząd wielkości |!!

prof. Artymowicz z University of Toronto przywoływał tu na Salonie 24 katastrofę DC-8 w Paramaribo jako przykład...
..
tam samolot zderzył sie z ziemią w pozycji odwróconej i centroplat oczywiście nie rozpadł sie na 2 połówki

połówka centropłata Tu-154 w Smoleńsku

- centropłat musiał ulec rozpadzie na połówki w zgoła odmiennych okolicznościach
niż usiłował to wmówić MAK
-Ma ktoś jakieś pytania ?
jeszcze wątpliwości ?
Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka