https://www.baaa-acro.com/crash/crash-raytheon-390-premier-i-thomson-5-killed
the airplane struck a concrete electrical utility pole (Pole 48) that was
about 1,835 ft east of the runway 28 threshold and 50 ft left of the extended runway centerline. Pole 48
was 72 ft high, and the airplane struck the pole about 58 ft agl
w trakcie manewru go around przy niewielkiej predkosc wznoszenia sanmolot uderzył lewym skrzydłem w betonowy słup na wysokosci ok. 18 m nad terenem
utracił kawał skrzydła o długosci ok. 5 - przy rozpiętosci samolotu 13,67 m
Podobnie jak w Smoleńsku ten samolot próbował ratunkowego manewru go-around i w trakcie wznoszenia uderzył skrzydłem
- tu w betonowy słup-
stracił ok. 5 m kawał skrzydła
przy rozpiętości 13,67 ( to prawie całe lewe skrzydło!)
he calibrated airspeed was about 125 knots when the airplane lifted off.
The airplane continued straight ahead and slowly accelerated and gradually climbed, until a rapid pitch
up was recorded, from 10.5 to 27.4 degrees within 1 second. One second later, the roll increased from
2.1 degrees left to 71.7 degrees left.
kąt przechylenia wzrósł w ok 1 sekunde z 10,5 do 71,6 stopni !
- niestety brak w necie ( póki co) zapisanych parametrów "beczki"
w każdym razie zderzenie ze słupem miało miejsce na wysokości 19 m nad ziemią ( w Smoleńsku 6 m)
czyli samolot po wzniesieniu się jeszcze zapewne o co najmniej kilka metrów
spadał na ziemię z większej wysokości niż Tu-154 w Smoleńsku,
zapewne prędkość pionowa była nieco większa niż w Smoleńsku
; prędkość pozioma wynosiła w momencie zderzenia ok.240 km/h
- A teraz najciekawsze:
obaj piloci przeżyli!
a teraz
na koniec
jeszcze sensacyjne to:
The copilot's seat was found attached to the floor structure in the remains of the cockpit. The seatback,
seat pan cushions, and the 4-point restraint were consumed by the postcrash fire. The seat frame was
severely damaged with broken tubes in the seatback and seat bottom. First responders found the copilot
out of his seat and walking along an access road near the main wreckage area.
Pierwsze osoby które przybyły na miejsce katastrofy ujrzały pilota, który chodził po lokalnej drodze blisko miejsca katastrofy !
( odniósł poważne obrażenia , ale w szoku, był w stanie chodzić !