Tu jest zasadniczo Jeden Wielki Krytyczny Błąd
świadczący o tym że niestety
pan inż. Dąbrowski nie powinien zajmowac się tematem
tragedii w Smoleńsku
napisał bezrefleksyjnie inż. M.Dąbrowski nie zauważając
tego że w raporcie przedstawiono sytuacje fizycznie niemozliwą
jeszcze raz:
Zdecydowana reakcja pilota polegająca na odłączeniu kanału podłużnego ABSU (autopilota) poprzez jego
przesilenie miała miejsce o godz. 6:40:57,5 – na RW = 28 m, 1265 m od progu pasa, na wysokości 2 m nad poziomem
lotniska. W dalszym ciągu brakowało komendy dowódcy potwierdzającej jego czynności. Sekundę później, o godz.
6:40:58.5 nastąpiło zwiększenie ciągu oraz zdecydowane ściągnięcie wolantu na siebie.
Zdarzyło się to 1187 m od
progu pasa, na wysokości 16 m RW i na wysokości 5 m poniżej poziomu lotniska."
Jak ktos ma pojęcie o mozliwosciach samolotu Tu-154 w zakresie wykonywania manewru go-around
jak to ogarnia to od razu widzi to czego nie dostrzega inż.Dąbrowski
choc w innym miejscu sam przytacza opinie rosyjskiego specjalisty Bechtira:
a tu zapas wysokości wg cytowanego zapisu z raportu Laska jest...
poniżej 10 m !!
i inż, Dabrowski tego nie zauważa !
nie zadał sobie trudu spoprządzenia chocby takiego szkicu jaki ja tu przedstawiam;
naniosłem tu hipotetyczną trajeketorię przy próbie odejscia z 16 m RW
przy uwzględnieniu profilu terenu z raportu Laska ..
za to wikła sie w szerag kwestii o zdecydowanie mniejszym znaczeniu !
Ten Wiel-błąd inzyniera Dabrowskiego całkowicie do dyskwalifikuje.
**
Autor: czyli
podziekowanie dla blogera tiger65 też świadczy o marnym poziomie inż.Dabrowskiego
Tiger65 nie wniósł nic pozytywnego ; jakos tak był kibicem manka- który w sprawach technicznych oprocz geodezji był cienki
Tiger 65 podobnie jak Dąbrowski mieszał kwestie dotyczące trajektorii zniżania
tu przykład jak Tiger pomimo zwróconej uwagi trzymał sie swej błędnej opinii
- zdaje sie że po tym został u mnie zablokowany jako nie rokujący na rzeczowe wpisy
.. nie potrafił przyznać racji w kwestii oczywistej
cytuję:
tu dość agresywnym tonem
_ Czego nie rozumiesz ..?
zaprzeczysz ?
forsuje swój błedny pogląd na temat obrotów silników Tu-154
w trakcie schodzenia ( na wysokośc 500m) i na scieżce zniżania do lądowania
miesza to... myli
Pokazuje i objaśniam na rysunku:
Tiger 65 pomylił, pomieszał wymagania dla obrotów turbiny wysokiego ciśnienia
dla
1. fazy zniżania na małym gazie do wysokości 500m,
2.fazy podejścia do lądowania po ścieżce zniżania ( glissadzie)
\
= I co ?
Nie przyznał mi racji
***
zobacz też:
https://www.salon24.pl/u/niegracz/1284242,bledy-p-marka-dabrowskiego-w-polemice-z-podkomisja
https://www.salon24.pl/u/niegracz/1311141,m-dabrowski-kompromituje-sie-atakiem-echem-moskwy-na-macierewicza
https://www.salon24.pl/u/niegracz/1242451,m-dabrowski-z-podkomisji-przygania-tejze-ale-to-slabe
Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka