quwerty quwerty
78
BLOG

Wpadka MAK w Raporcie; faktycznie przyznali, że naciągneli parametry go-around.

quwerty quwerty Polityka Obserwuj notkę 1

Gotowy  materiał dla Prokuratury

i Nadkomisji Komisji weryfikującej Podkomisję



to ten fragment:


image


No i ? - zapyta ktoś ...

image

Trochę  świta?

- Jesli  sie tego dośc dokładnie nie przeanalizuje może wydawać się, że tu nic co wzbudza wątpliwosci;

 ot taka  uwaga  eksperta...


No to po pierwsze przenieśmy to na  wykres trajektorii


image

image


- Oczywiście  ci   eksperci MAK mają w tej kwestii rację


- aby przy tych parametrach początkowych Tu-154 przeszedł na wznoszenie

uwzględniając wznoszący się teren !!

musiał by rozpocząć manewr na wysokości rzędu 70m!!

- eksperci MAK podaja też , że silniki maja wejść na ciąg startowy

image

m.in dlatego

potrzebne jest rozpoczęcie manewru znacznie wyżej niż na 20 m RW

ponieważ z reżimu  mały  gaz 

na reżim startowy  silnik rozkręcają się w 6-8 sekund!image

- I nie da się - jak wielu sobie wyobraża- od razu stery przestawić  maksymalnie na wznoszenie- gdyż wtedy  nastąpi  wyhamowanie prędkości ze względu na składową przeciążenia skierowaną  do tyłu-

 a jak hamowanie - to pojawi się moment pochylający...samolot opuści  nos i  jeszcze  pogłębi się utrata  wysokości!!!

- przejście do wznoszenia musi być płynne w takiej sekwencji:

1.  najpierw  manetki silników na reżim startowy ( ale rozkręcanie  trwa 6-8 sekund)

2. w trakcie zwiększania ciągu silników  płynny ruch sterami ale tak by prędkość nie  spadała

( warunkiem  skutecznego  manewru jest  V- const.- gdy prędkość co najmniej nie spada . może minimalnie rosnąć )

Ci eksperci piszą też,  że  pomimo rozpoczęcia na - wydaje się- sporej wysokości nad ziemią potrzebne jest także zadanie odpowiednio dużego przeciążenia - 1,4g ( wg danych z raportu  w Smoleńsku było max.1,35g)

 a skąd to 1,35g?

 zapewne inny ekspert( raport to praca  zbiorowa)

przygotowujący  sfałszowaną trajektorię -wziął owe 1,35 g  jako maks. przeciążenie w manewrze go-around  z charakterystyk  aerodynamicznych Tu-154

Poniżej w tabeli określa się to jako:

dysponowane przeciążenie z uwzględnieniem dopuszczalnego kąta  natarcia

- wartość  1,4g  wychodzi już ponad ten limit...

image

Dalej eksperci  piszą  więc w raporcie MAK:

udało by się uniknąć tragicznego rezultatu, chociaż prawdopodobnie

z przekroczeniem ograniczeń eksploatacyjnych pod względem kąta natarcia


Podsumowanie:

 eksperci MAK sami   napisali

 że aby przejść na wznoszenie przy parametrach początkowych jak wg raportu MAK

Tu-154 musiał by zacząć manewr go around na wysokości  ok. 70m RW

( zapas wysokości przy uwzględnieniu wznoszącego się terenu ok.  50m)


Wniosek:

oficjalna trajektoria  Tu-154  w raporcie MAK jest  sfałszowana


quwerty
O mnie quwerty

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze (1)

Inne tematy w dziale Polityka