Popełnił notkę w której zarzuca mi manipulację:
https://www.salon24.pl/u/gwant/862229,kolejne-manipulacje-blogera-quwery
Pokazuję i objaśniam jeszcze raz:
O godz. 8:40:00 obroty turbiny niskiego ciśnienia silnika Tu-154 spadły do poziomu ciągu tzw. małego gazu - siła ciągu spadła z ok.17 Ton do ok. 3,5 Ton. ( Oszacowane na podstawie Tabeli pracy silnika Tu-154 podającego zależność siły ciągu od obrotów turbiny.)
Pomimo tak drastycznego spadku siły ciągu prędkość samolotu nie spadła a nawet po ok. 7 sekundach wzrosła na kolejne ok. 8 sekund. Mogło by tak się stać tylko w przypadku dużego wzrostu kąta pochylenia samolotu ( na pikowanie) - jednak komisje nie odnotowały takiego faktu.
Na wykresie widać ,że w miejscu ok. 4900 od progu, ok 14 sekund od zmniejszenia ciągu silników do małego gazu, samolot nieco wyrównuje lot, czyli zmniejsza się prędkość opadania a prędkość postępowa nie spada - mimo praktycznie braku napędu, oraz zmniejszenia udziału siły ciążenia i po dalszych 10 sekundach nadal wynosi 307 km/godz.
Uwaga: spadek prędkości pokazany schematycznie.

"Uwaga : tytuł notki" zanik praw fizyki " sygnalizuje niezgodność ,którą pokazuję.
Dodatek:
tak to przebiega-skutek zmniejszenia siły ciągu na prędkość przy zniżaniu,gdy "prawa fizyki działają":
Tam gdzie prawa fizyki działają ( normalnie) po obniżeniu ciągu silników do małego gazu przy locie na ścieżce samolotu Tu-154 - prędkość szybko spada: np. О КАТАСТРОФЕ САМОЛЕТА ТУ-154Б-1 № 85097 ЛЕНИНГРАДСКОГО УПРАВЛЕНИЯ ГА НА АЭРОДРОМЕ ПУЛКОВО. 23.05.91- po zmniejszeniu obrotów silnika turbiny wysokiego ciśnienia do 66%( mały gaz) prędkość spadła z 280 km/godz do 250km/godz.
однако командир принял решение произвести посадку, для чего штурвал был отдан "от себя" на
десять градусов и уборкой РУД до 66 процентов по КВД, скорость
полета при этом уменьшилась с 280 до 250 км/час.
...........................................................................................................................................................................................
Następny przykład
Катастрофа Ту-154Б-2 Norylsk
16 ноября 1981 г.
w końcowej fazie lotu na ścieżce przy prędkości 275 km/godz i prędkości opadania ok.5,5m/sek
zmniejszono obroty turbiny wysokiego ciśnienia 79% do 53% ( prawie do małego gazu)
- mały gaz utrzymywano przez 15 sekund; w rezultacie prędkość spadła do 265 km/godz
...........................................................................................................................................................................................
Kolejny przykład:
Katastrofa Tu-134 (2 silniki )
20 октября 1986 года в 15 часов 58 минут по московскому времени в аэропорту Куйбышева потерпел катастрофу самолет ТУ-134
КВС продолжил заход на посадку за шторкой и не выполнил маневра по уходу на второй круг. Имея повышенную приборную (на 15-20 км/ч) и вертикальную (до 5 м/с) скорости, при отсутствии визуального контакта с землей, пытаясь догнать глиссаду и предотвратить посадку с перелетом, на высоте 35 м он уменьшил режим работы двигателей с 87% до 78%. Это привело к увеличению вертикальной скорости снижения до 6,5 м/с.
zmiana ciągu z poziomu ok. 0,7 nominału do ok 0,4 nominału ( a nie do małego gazu) skutkowała wzrostem prędkości opadania z nieco poniżej 5m/sek do 6,5m/sek. (Całkowity ciąg spadł z poziomu ok. 9,5 Tony do ok. 5,5 tony to jest o ok. 4 Tony.)
Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka