7 obserwujących
336 notek
337k odsłon
302 odsłony

Kolejne manipulacja blogera Gwanta - zanik praw fizyki-Tu-154 , Smoleńsk.

Wykop Skomentuj4

Popełnił  notkę w której  zarzuca mi  manipulację:

https://www.salon24.pl/u/gwant/862229,kolejne-manipulacje-blogera-quwery

Pokazuję  i objaśniam  jeszcze  raz:

O godz. 8:40:00 obroty turbiny niskiego  ciśnienia silnika  Tu-154  spadły do poziomu  ciągu  tzw. małego  gazu  - siła  ciągu  spadła  z ok.17 Ton  do ok. 3,5 Ton. ( Oszacowane na podstawie   Tabeli  pracy  silnika  Tu-154 podającego  zależność siły  ciągu od  obrotów  turbiny.)
 Pomimo tak  drastycznego  spadku  siły  ciągu prędkość  samolotu  nie spadła a nawet po ok. 7 sekundach wzrosła na kolejne ok. 8 sekund.  Mogło  by tak się stać tylko w przypadku  dużego  wzrostu  kąta  pochylenia  samolotu ( na pikowanie)  - jednak  komisje  nie  odnotowały  takiego faktu.

Na wykresie  widać ,że  w miejscu ok.  4900  od progu,  ok 14 sekund  od  zmniejszenia  ciągu  silników  do małego  gazu, samolot  nieco  wyrównuje lot, czyli  zmniejsza  się  prędkość  opadania  a  prędkość postępowa   nie spada - mimo  praktycznie  braku  napędu, oraz  zmniejszenia  udziału  siły  ciążenia   i  po dalszych 10  sekundach  nadal wynosi  307  km/godz.

image

Uwaga:  spadek  prędkości  pokazany  schematycznie.



image


"Uwaga : tytuł notki" zanik  praw  fizyki " sygnalizuje niezgodność  ,którą  pokazuję.

Dodatek:

tak  to przebiega-skutek  zmniejszenia  siły  ciągu  na prędkość   przy zniżaniu,gdy  "prawa fizyki  działają":

 Tam gdzie  prawa  fizyki  działają ( normalnie) po  obniżeniu  ciągu  silników  do małego  gazu  przy locie  na ścieżce  samolotu Tu-154  - prędkość  szybko    spada:  np.  О КАТАСТРОФЕ САМОЛЕТА ТУ-154Б-1 № 85097 ЛЕНИНГРАДСКОГО УПРАВЛЕНИЯ ГА НА АЭРОДРОМЕ ПУЛКОВО. 23.05.91- po zmniejszeniu obrotów  silnika  turbiny  wysokiego  ciśnienia  do  66%(  mały gaz) prędkość spadła  z 280 km/godz  do  250km/godz.

однако командир принял решение произвести посадку, для чего штурвал был отдан "от себя" на
десять градусов и уборкой РУД до 66 процентов по КВД, скорость
полета при этом уменьшилась с 280 до 250 км/час.

...........................................................................................................................................................................................

Następny  przykład


Катастрофа Ту-154Б-2  Norylsk
16 ноября 1981 г.

w końcowej  fazie lotu  na ścieżce  przy prędkości  275 km/godz  i prędkości  opadania  ok.5,5m/sek

zmniejszono  obroty   turbiny wysokiego ciśnienia  79%  do 53%  ( prawie  do małego  gazu)

- mały  gaz utrzymywano przez  15  sekund;  w rezultacie  prędkość spadła  do   265 km/godz

...........................................................................................................................................................................................

Kolejny  przykład:

 Katastrofa  Tu-134  (2 silniki  )
20 октября 1986 года в 15 часов 58 минут по московскому времени в аэропорту Куйбышева потерпел катастрофу самолет ТУ-134
КВС продолжил заход на посадку за шторкой и не выполнил маневра по уходу на второй круг. Имея повышенную приборную (на 15-20 км/ч) и вертикальную (до 5 м/с) скорости, при отсутствии визуального контакта с землей, пытаясь догнать глиссаду и предотвратить посадку с перелетом, на высоте 35 м он уменьшил режим работы двигателей с 87% до 78%. Это привело к увеличению вертикальной скорости снижения до 6,5 м/с.

zmiana  ciągu  z poziomu ok. 0,7 nominału  do ok 0,4  nominału ( a nie  do małego gazu) skutkowała  wzrostem prędkości  opadania  z   nieco poniżej  5m/sek do 6,5m/sek. (Całkowity  ciąg  spadł  z poziomu ok. 9,5 Tony do ok. 5,5 tony  to jest  o  ok. 4 Tony.)




Wykop Skomentuj4
Ciekawi nas Twoje zdanie! Napisz notkę Zgłoś nadużycie

Więcej na ten temat

Salon24 news

Co o tym sądzisz?

Inne tematy w dziale Polityka