Blog
Katastrofa fizyki w Smoleńsku
quwerty
quwerty Dociekliwy
3 obserwujących 213 notek 167191 odsłon
quwerty, 3 grudnia 2018 r.

Kolejne manipulacja blogera Gwanta - zanik praw fizyki-Tu-154 , Smoleńsk.

296 4 0 A A A

Popełnił  notkę w której  zarzuca mi  manipulację:

https://www.salon24.pl/u/gwant/862229,kolejne-manipulacje-blogera-quwery

Pokazuję  i objaśniam  jeszcze  raz:

O godz. 8:40:00 obroty turbiny niskiego  ciśnienia silnika  Tu-154  spadły do poziomu  ciągu  tzw. małego  gazu  - siła  ciągu  spadła  z ok.17 Ton  do ok. 3,5 Ton. ( Oszacowane na podstawie   Tabeli  pracy  silnika  Tu-154 podającego  zależność siły  ciągu od  obrotów  turbiny.)
 Pomimo tak  drastycznego  spadku  siły  ciągu prędkość  samolotu  nie spadła a nawet po ok. 7 sekundach wzrosła na kolejne ok. 8 sekund.  Mogło  by tak się stać tylko w przypadku  dużego  wzrostu  kąta  pochylenia  samolotu ( na pikowanie)  - jednak  komisje  nie  odnotowały  takiego faktu.

Na wykresie  widać ,że  w miejscu ok.  4900  od progu,  ok 14 sekund  od  zmniejszenia  ciągu  silników  do małego  gazu, samolot  nieco  wyrównuje lot, czyli  zmniejsza  się  prędkość  opadania  a  prędkość postępowa   nie spada - mimo  praktycznie  braku  napędu, oraz  zmniejszenia  udziału  siły  ciążenia   i  po dalszych 10  sekundach  nadal wynosi  307  km/godz.

image

Uwaga:  spadek  prędkości  pokazany  schematycznie.



image


"Uwaga : tytuł notki" zanik  praw  fizyki " sygnalizuje niezgodność  ,którą  pokazuję.

Dodatek:

tak  to przebiega-skutek  zmniejszenia  siły  ciągu  na prędkość   przy zniżaniu,gdy  "prawa fizyki  działają":

 Tam gdzie  prawa  fizyki  działają ( normalnie) po  obniżeniu  ciągu  silników  do małego  gazu  przy locie  na ścieżce  samolotu Tu-154  - prędkość  szybko    spada:  np.  О КАТАСТРОФЕ САМОЛЕТА ТУ-154Б-1 № 85097 ЛЕНИНГРАДСКОГО УПРАВЛЕНИЯ ГА НА АЭРОДРОМЕ ПУЛКОВО. 23.05.91- po zmniejszeniu obrotów  silnika  turbiny  wysokiego  ciśnienia  do  66%(  mały gaz) prędkość spadła  z 280 km/godz  do  250km/godz.

однако командир принял решение произвести посадку, для чего штурвал был отдан "от себя" на
десять градусов и уборкой РУД до 66 процентов по КВД, скорость
полета при этом уменьшилась с 280 до 250 км/час.

...........................................................................................................................................................................................

Następny  przykład


Катастрофа Ту-154Б-2  Norylsk
16 ноября 1981 г.

w końcowej  fazie lotu  na ścieżce  przy prędkości  275 km/godz  i prędkości  opadania  ok.5,5m/sek

zmniejszono  obroty   turbiny wysokiego ciśnienia  79%  do 53%  ( prawie  do małego  gazu)

- mały  gaz utrzymywano przez  15  sekund;  w rezultacie  prędkość spadła  do   265 km/godz

...........................................................................................................................................................................................

Kolejny  przykład:

 Katastrofa  Tu-134  (2 silniki  )
20 октября 1986 года в 15 часов 58 минут по московскому времени в аэропорту Куйбышева потерпел катастрофу самолет ТУ-134
КВС продолжил заход на посадку за шторкой и не выполнил маневра по уходу на второй круг. Имея повышенную приборную (на 15-20 км/ч) и вертикальную (до 5 м/с) скорости, при отсутствии визуального контакта с землей, пытаясь догнать глиссаду и предотвратить посадку с перелетом, на высоте 35 м он уменьшил режим работы двигателей с 87% до 78%. Это привело к увеличению вертикальной скорости снижения до 6,5 м/с.

zmiana  ciągu  z poziomu ok. 0,7 nominału  do ok 0,4  nominału ( a nie  do małego gazu) skutkowała  wzrostem prędkości  opadania  z   nieco poniżej  5m/sek do 6,5m/sek. (Całkowity  ciąg  spadł  z poziomu ok. 9,5 Tony do ok. 5,5 tony  to jest  o  ok. 4 Tony.)




Opublikowano: 03.12.2018 10:18. Ostatnia aktualizacja: 03.12.2018 12:35.
Autor: quwerty
Skomentuj Obserwuj notkę Napisz notkę Zgłoś nadużycie
NEWSY - TOP 5

O mnie

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."

Ostatnie notki

Najpopularniejsze notki

Ostatnie komentarze

  • W. Jaruzelski : Odnosząc się do sytuacji w kraju, zauważył, że jest ona nadzwyczaj ciężka....
  • @Myth Buster To  przeczytaj  najpierw  o czym jest wymiana  zdań i do czego odnoszą się ...
  • @Michał Jaworski , aluminium w pewnych okolicznościach się pali a w pewnych nie - oczywiście...

Tematy w dziale Polityka