Popełnił notkę w której zarzuca mi manipulację:
https://www.salon24.pl/u/gwant/862229,kolejne-manipulacje-blogera-quwery
Pokazuję i objaśniam jeszcze raz:
O godz. 8:40:00 obroty turbiny niskiego ciśnienia silnika Tu-154 spadły do poziomu ciągu tzw. małego gazu - siła ciągu spadła z ok.17 Ton do ok. 3,5 Ton. ( Oszacowane na podstawie Tabeli pracy silnika Tu-154 podającego zależność siły ciągu od obrotów turbiny.)
Pomimo tak drastycznego spadku siły ciągu prędkość samolotu nie spadła a nawet po ok. 7 sekundach wzrosła na kolejne ok. 8 sekund. Mogło by tak się stać tylko w przypadku dużego wzrostu kąta pochylenia samolotu ( na pikowanie) - jednak komisje nie odnotowały takiego faktu.
Na wykresie widać ,że w miejscu ok. 4900 od progu, ok 14 sekund od zmniejszenia ciągu silników do małego gazu, samolot nieco wyrównuje lot, czyli zmniejsza się prędkość opadania a prędkość postępowa nie spada - mimo praktycznie braku napędu, oraz zmniejszenia udziału siły ciążenia i po dalszych 10 sekundach nadal wynosi 307 km/godz.
Uwaga: spadek prędkości pokazany schematycznie.
"Uwaga : tytuł notki" zanik praw fizyki " sygnalizuje niezgodność ,którą pokazuję.
Dodatek:
tak to przebiega-skutek zmniejszenia siły ciągu na prędkość przy zniżaniu,gdy "prawa fizyki działają":
Tam gdzie prawa fizyki działają ( normalnie) po obniżeniu ciągu silników do małego gazu przy locie na ścieżce samolotu Tu-154 - prędkość szybko spada: np. О КАТАСТРОФЕ САМОЛЕТА ТУ-154Б-1 № 85097 ЛЕНИНГРАДСКОГО УПРАВЛЕНИЯ ГА НА АЭРОДРОМЕ ПУЛКОВО. 23.05.91- po zmniejszeniu obrotów silnika turbiny wysokiego ciśnienia do 66%( mały gaz) prędkość spadła z 280 km/godz do 250km/godz.
однако командир принял решение произвести посадку, для чего штурвал был отдан "от себя" на
десять градусов и уборкой РУД до 66 процентов по КВД, скорость
полета при этом уменьшилась с 280 до 250 км/час.
...........................................................................................................................................................................................
Następny przykład
Катастрофа Ту-154Б-2 Norylsk
16 ноября 1981 г.
w końcowej fazie lotu na ścieżce przy prędkości 275 km/godz i prędkości opadania ok.5,5m/sek
zmniejszono obroty turbiny wysokiego ciśnienia 79% do 53% ( prawie do małego gazu)
- mały gaz utrzymywano przez 15 sekund; w rezultacie prędkość spadła do 265 km/godz
...........................................................................................................................................................................................
Kolejny przykład:
Katastrofa Tu-134 (2 silniki )
20 октября 1986 года в 15 часов 58 минут по московскому времени в аэропорту Куйбышева потерпел катастрофу самолет ТУ-134
КВС продолжил заход на посадку за шторкой и не выполнил маневра по уходу на второй круг. Имея повышенную приборную (на 15-20 км/ч) и вертикальную (до 5 м/с) скорости, при отсутствии визуального контакта с землей, пытаясь догнать глиссаду и предотвратить посадку с перелетом, на высоте 35 м он уменьшил режим работы двигателей с 87% до 78%. Это привело к увеличению вертикальной скорости снижения до 6,5 м/с.
zmiana ciągu z poziomu ok. 0,7 nominału do ok 0,4 nominału ( a nie do małego gazu) skutkowała wzrostem prędkości opadania z nieco poniżej 5m/sek do 6,5m/sek. (Całkowity ciąg spadł z poziomu ok. 9,5 Tony do ok. 5,5 tony to jest o ok. 4 Tony.)