" Na kursie na ścieżce .."
ale jakiej, pod jakim kątem ?
MAK tego dokładnie nie ustalił
w raporcie (str 112) napisano:
Faktycznie załoga wykonywała lot po ścieżce z kątem nachylenia powyżej 5 ̊ (Vy ~ 8 m/s),
to znaczy ile powyżej ?
ale jeśli nawet niewiele powyżej to różnica miedzy ścieżką 3,1 a 5,1 jest kolosalna -
nawet ślepy kontroler lotu by zauważył różnicę
a nie dezinformował : "na ścieżce na kursie"
A MAK bezczelnie oświadczał że kontroler prawidłowo informował załogę...nie dopatrzył się żadnego błędu.
Kąty maksymalnie zbliżone do rzeczywistych.- pokazane ilustracyjnie, gdyż podobne linie miał wyrysowane na monitorze ruski kontroler , który musiał dokładnie widzieć , że najpierw Tu-154 był wysoko nad ścieżką, a potem stromo schodził pod ścieżkę.
A co napisała na ten temat komisja Laska ?
podobnie:
Samolot wykonywał podejście z prędkością około 310 km/h, zniżając się około 8 m/s
(8m/s przy prędkości ok 76 m/s to kąt schodzenia prawie 6 stopni !!! )
.................
Rosjanie celowo zniszczyli zapisy ze stanowiska kontrolerów.
...........................................................................................
Dodatek:
При посадочных массах самолета Ту-154Б в пределах 80 — 75 т потребные обороты роторов компрессоров высокого давления при снижении по стандартным глиссадам с углом наклона θ = —2°40/ — 3° находятся в пределах nв.д. = 80—85 %