quwerty quwerty
385
BLOG

"Na kursie na ścieżce" - dlaczego zupełnie inaczej odczytano zapisy rozmów ?

quwerty quwerty Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 0

Wersja  za  czasów   Laska:

image

08:40:13 KRL 4na kursie i ścieżce.

08:40:16 Protasiuk :Na kursie i ścieżce.

-echolalia  ?  - bezwiedne powtórzenie zasłyszanej wypowiedzi  ?

ewenement , precedens

potem Protasiuk odezwał się tylko jeszcze jeden raz:

10:40:34 Włączone.


---------------

Tak było w  starej  wersji  stenogramu -  Protasiukowi  przypisano powtórzenie  za  Dyspozytorem  Lotu  frazy:

" na kursie  na ścieżce" - tak jakby   D-ca  świadomie  sterował  zniżaniem  samolotu   w  sposób , który  wg  narracji MAK/Laska  doprowadził  do katastrofy.


Jednak  w  nowym odczycie   - już  tego przypisania  tej frazy  Protasiukowi  nie ma:

image

............

Wrabianie  Protasiuka:

https://www.tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/kpt-protasiuk-milczy-w-ostatniej-fazie-lotu,135670.html

Kapitan Arkadiusz Protasiuk, dowódca załogi prezydenckiego Tu-154M, przez niemal ostatnią minutę tragicznego lotu w ogóle się nie odzywał - wynika z opublikowanego we wtorek stenogramu. Nie zareagował też (słownie) na podaną przez drugiego pilota komendę "odchodzimy". (http://www.tvn24.pl)


Kapitan "milczy"  - ale  przypisano mu frazę:  "na kursie na ścieżce"


 Załoga słyszy komunikat: "TERRAIN AHEAD" (ziemia przed tobą). 7 sekund później kontroler mówi: "na kursie i ścieżce".

Protasiuk to potwierdza

(http://www.tvn24.pl)

Major  Fiszer  wspiera  narrację  MAK:

Pilot: Jaka dyskusja miałaby być? Z kolei major Michał Fiszer ocenił w TVN24, że załoga mogła zwiększyć obroty silnika tuż po komendzie "Odchodzimy!" i odejść od lądowania. – Czyli już w tym momencie podjęli decyzję o przejściu na drugie zajście. Tylko samolot niestety musi najpierw troszeczkę nabrać prędkości, bo jeżeli zaczniemy na siłę zadzierać mu nos do góry, to go po prostu przeciągniemy – argumentował pilot. – I to jest ten moment, kiedy faktycznie zaczęli odchodzić na drugie zajście – dodał. – Dlatego nikt się nie odezwał (odzywał się nawigator, który podawał wysokość, ta sukcesywnie malała-red.), no bo skoro wszyscy widzą, że zwiększamy obroty silników, rozpędzamy samolot, przechodzimy do lotu poziomego, no to jaka dyskusja miałaby być? – pytał Fiszer (http://www.tvn24.pl)

.................

http://www.tokfm.pl/Tokfm/1,103085,10979807,Zaskakujace_roznice_w_zapisach_z_czarnych_skrzynek.html

10. W nowym zapisie uwzględniono więcej szczegółów po słowach: "Cztery na kursie i ścieżce", "Na kursie na ścieżce", dalej drugi pilot mówi: "Dwa osiem, dobra?", nawigator odpowiada "300", dalej niezidentyfikowane "Jakie 300?", odpowiada drugi pilot "250 metrów", "... pięćdziesiąt", "Weź sobie policz" i odpowiada wieża "Trzy, na kursie, ścieżce".








quwerty
O mnie quwerty

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze

Inne tematy w dziale Polityka