Wersja za czasów Laska:

08:40:13 KRL 4na kursie i ścieżce.
08:40:16 Protasiuk :Na kursie i ścieżce.
-echolalia ? - bezwiedne powtórzenie zasłyszanej wypowiedzi ?
ewenement , precedens
potem Protasiuk odezwał się tylko jeszcze jeden raz:
10:40:34 Włączone.
---------------
Tak było w starej wersji stenogramu - Protasiukowi przypisano powtórzenie za Dyspozytorem Lotu frazy:
" na kursie na ścieżce" - tak jakby D-ca świadomie sterował zniżaniem samolotu w sposób , który wg narracji MAK/Laska doprowadził do katastrofy.
Jednak w nowym odczycie - już tego przypisania tej frazy Protasiukowi nie ma:

............
Wrabianie Protasiuka:
https://www.tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/kpt-protasiuk-milczy-w-ostatniej-fazie-lotu,135670.html
Kapitan Arkadiusz Protasiuk, dowódca załogi prezydenckiego Tu-154M, przez niemal ostatnią minutę tragicznego lotu w ogóle się nie odzywał - wynika z opublikowanego we wtorek stenogramu. Nie zareagował też (słownie) na podaną przez drugiego pilota komendę "odchodzimy". (http://www.tvn24.pl)
Kapitan "milczy" - ale przypisano mu frazę: "na kursie na ścieżce"
Załoga słyszy komunikat: "TERRAIN AHEAD" (ziemia przed tobą). 7 sekund później kontroler mówi: "na kursie i ścieżce".
Protasiuk to potwierdza
(http://www.tvn24.pl)
Major Fiszer wspiera narrację MAK:
Pilot: Jaka dyskusja miałaby być? Z kolei major Michał Fiszer ocenił w TVN24, że załoga mogła zwiększyć obroty silnika tuż po komendzie "Odchodzimy!" i odejść od lądowania. – Czyli już w tym momencie podjęli decyzję o przejściu na drugie zajście. Tylko samolot niestety musi najpierw troszeczkę nabrać prędkości, bo jeżeli zaczniemy na siłę zadzierać mu nos do góry, to go po prostu przeciągniemy – argumentował pilot. – I to jest ten moment, kiedy faktycznie zaczęli odchodzić na drugie zajście – dodał. – Dlatego nikt się nie odezwał (odzywał się nawigator, który podawał wysokość, ta sukcesywnie malała-red.), no bo skoro wszyscy widzą, że zwiększamy obroty silników, rozpędzamy samolot, przechodzimy do lotu poziomego, no to jaka dyskusja miałaby być? – pytał Fiszer (http://www.tvn24.pl)
.................
http://www.tokfm.pl/Tokfm/1,103085,10979807,Zaskakujace_roznice_w_zapisach_z_czarnych_skrzynek.html
10. W nowym zapisie uwzględniono więcej szczegółów po słowach: "Cztery na kursie i ścieżce", "Na kursie na ścieżce", dalej drugi pilot mówi: "Dwa osiem, dobra?", nawigator odpowiada "300", dalej niezidentyfikowane "Jakie 300?", odpowiada drugi pilot "250 metrów", "... pięćdziesiąt", "Weź sobie policz" i odpowiada wieża "Trzy, na kursie, ścieżce".
Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka