quwerty quwerty
386
BLOG

Prosty ekwipunek zabezpieczający przed utonięciem.

quwerty quwerty Hobby Obserwuj temat Obserwuj notkę 2

Mojego pomysłu.

Pisałem  o  tym pomyśle gdzieś  tam na forach  rok temu.

A powstał  on w mojej  głowie  po tym,  jak  uczestniczyłem  w akcji  ratowania  tonącego   - akcji  spontanicznej - gdy na plaży nie było  ani ratownika  ani sprzętu  , na morzu spora  fala  z bałwanami ; wypłynąłem  też  - gdy  parę  osób  rzuciło się  do wody  widząc tonąca osobę; świetny  pływak  uratował  gościa  , doholował  go  ;  miałem  szczęście ,  że to on ratował - mnie udało się  powrócić  mimo silnej   cofki.


Czego  brakowało  na plaży:

- choćby  linki ratowniczej z pływakiem

- - tonący  był nie dalej niż 15 m  od  miejsca ,  gdzie można  już stanąć

- ratujący   ruszyli ratować  tak jak stali ,bez niczego,  żadnej linki  , deski , sprzętu -  bo  nic  nie  było dostępne a decydowały dziesiątki   sekund, faceta  zalewało  , już się  ledwo  trzymał na powierzchni


Pomysł- już jest  częściowo  zrealizowany  - o czym niżej -  jest taki:

- Nadmuchiwany  automatycznie  po pociągnięciu   uchwytu  kołnierz  /  kamizelka  ratownicza do pływania  ; idea  jest taka,   aby osoba ,   która  ma  w wodzie  problemy  sam  mogła  unosić się na wodzie i była bezpieczna, mogła oddychać- miała  usta, nos  nad  wodą -  potrzeba  ja tylko  potem doholować.

W bardzo,  bardzo wielu  przypadkach  byłoby to wystarczające  do uratowania życia.

Na plażach mogłyby  być  takie "gadżety"  do wypożyczania i służyć  wielu  osobom przez  cały  sezon.

*******************************************************

- W tej  chwili  już są dostępne  (  handel  internetowy) automatycznie  nadmuchujące się pływaki  zapinane  na nadgarstku: 

-koszt  wraz z dostawą, ostatnio  widziałem  rzędu  90-100 zł.

Tu  demonstracja tego typu ekwipunku

https://www.youtube.com/watch?v=T08DBU455jw


********************

Na wszelki  wypadek  napisałem tę notkę.

NIe liczyłem  na jakiś  sensowny  odzew/

Generalnie rozpolitykowane i  konsumpcyjne   społeczeństwo  nie jest nastawione  na rozwiązywanie problemów  tego typu- mnie  to przecież  nie dotyczy;

ludzie  "wolą"  newsy  o tragediach 

- Zapewne  za rok  liczba  utonięć  będzie  podobna  jak i w tym;  i tak jak zawsze  po tragediach  w  mediach  będzie  przez  chwilę  głośno- t taki kolejny news  wypełniacz  przekazu  informacyjnego  między  reklamami.

Wątpię  też by była  wola zapobiegania utonięciom wśród  władz, takich czy innych   w tym lokalnych' to  temat  na samym  dnie - ostatni  w którym ktokolwiek  ruszył by  palcem.

P.S.

Notkę  zamieściłem w  dziale : Społeczeństwo

Symptomatyczne , że została  przesunięta  do  działu Rozmaitości, Hobby.


quwerty
O mnie quwerty

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości