Dot; samolotu Tu-154:
3. При выполнении захода на посадку по РМС с контролем по РСП указанием МГА № 3.1-48 от 29.08.79 руководствуется только диспетчер посадки.
Wykonywaniem podejścia do lądowania wg radiolatarni z kontrolą wg radaru RSP ( taki był w Smolensku) Zarządzeniem MGA nr 3.1-48 z 29.08.70 kieruje kontroler lotu.

Cytat z:
http://law.rufox.ru/print/19/93005926.htm
Zarządzenie
МИНИСТЕРСТВО
ГРАЖДАНСКОЙ АВИАЦИИ
УКАЗАНИЕ 15 июля 1988 г. № 456/у Москва
О дополнении и уточнении рекомендаций по заходу на посадку самолетов Ту-154 по КГС \
Zarządzenie o uzupełnieniach i doprecyzowaniu zaleceń dot. podejścia do lądowania samolotów Tu-154 wg stromych ścieżek zniżania ( 3-4,5 stopnia !!).
W ten sposób MAK sam się wyłożył-, gdyż na karcie lotniska w Smolensku jest ścieżka 2,4 stopnia a MAK w raporcie twierdzi że podchodzili wg scieżki 3,1 stopnia , która należy do kategorii ( strome).
Z raportu MAK: tłumaczenie strona122

Rzecz w tym, że dla stromych ścieżek zniżania( pow. 3 stopni) obowiązują inne zasady:
- to kontroler lotu kieruje podejściem , nawet gdy samolot jest wyposażony w system precyzyjnego podejścia !!
to są rosyjskie wytyczne dla Tu-154;
uzasadnia sie je tym że były incydenty, gdy pomimo kierowania się przez załogę wskaźnikami położenia na ścieżce samolot przekraczał wymaganą dla ścieżki prędkośc zniżania , z uwagi na odchyłki przyrządów i specyfikę Tu-154 - wrażliwość na brak równowagi w kanale podłużnym ( falowanie wzdłuż ścieżki) ; załoga może mieć kłopot z utrzymaniem wymaganej bezpieczeństwem lotu prędkości zniżania stąd obowiązek kontrolera lotu kierowania zniżaniem samolotu Tu-154 po stromych ścieżkach
Gdyby Mak NIE KOMBINOWAŁ ZE ŚCIEŻKĄ 3,1 A NIE 2,4
ten zarzut byłby nie uzasadniony...
- Wyłożyła się też komisja Laska, a przede wszystkim są to niedopatrzenia polskich organów nadzoru lotniczego, których psim obowiązkiem było śledzenie takich wytycznych ( to zarządzenie obejmuje także inne wytyczne istotne dla załóg Tu-154 oraz ważne dla bezpieczeństwa lotów istotne także dla feralnego lotu - jeśli trzymać się narracji MAK Laska.
https://www.youtube.com/watch?v=uWGKyrZytxU
c.d.n.
Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka