quwerty quwerty
228
BLOG

Wg rosyjskich regulacji wina kontrolera lotu w Smoleńsku oczywista.

quwerty quwerty Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 0

 Dot; samolotu  Tu-154:

3. При выполнении захода на посадку по РМС с контролем по РСП указанием МГА № 3.1-48 от 29.08.79 руководствуется только диспетчер посадки.

  Wykonywaniem  podejścia  do lądowania wg  radiolatarni  z  kontrolą wg  radaru RSP  ( taki  był  w  Smolensku) Zarządzeniem MGA nr  3.1-48  z  29.08.70  kieruje  kontroler  lotu.

image

Cytat  z:

http://law.rufox.ru/print/19/93005926.htm

Zarządzenie

МИНИСТЕРСТВО
ГРАЖДАНСКОЙ АВИАЦИИ

УКАЗАНИЕ 15 июля 1988 г. № 456/у  Москва

О дополнении и уточнении рекомендаций по заходу на посадку  самолетов Ту-154 по КГС \

Zarządzenie o  uzupełnieniach  i doprecyzowaniu  zaleceń  dot.  podejścia  do lądowania  samolotów  Tu-154  wg  stromych  ścieżek  zniżania (  3-4,5 stopnia !!).


W  ten sposób MAK  sam  się wyłożył-,  gdyż  na karcie  lotniska  w Smolensku  jest  ścieżka  2,4 stopnia  a MAK w raporcie  twierdzi że podchodzili  wg scieżki   3,1 stopnia  , która  należy do kategorii  ( strome).

Z raportu MAK: tłumaczenie  strona122

image

Rzecz  w tym, że dla  stromych ścieżek zniżania( pow. 3 stopni)  obowiązują inne zasady:

- to kontroler  lotu kieruje podejściem , nawet gdy  samolot  jest wyposażony w  system precyzyjnego  podejścia !!

to są rosyjskie wytyczne dla Tu-154;

uzasadnia sie je tym że  były  incydenty,  gdy  pomimo  kierowania  się  przez załogę wskaźnikami położenia na  ścieżce   samolot przekraczał  wymaganą  dla ścieżki prędkośc zniżania  ,   z uwagi na odchyłki  przyrządów  i  specyfikę  Tu-154  - wrażliwość na brak równowagi w kanale podłużnym (  falowanie  wzdłuż ścieżki)  ; załoga może mieć kłopot  z utrzymaniem  wymaganej bezpieczeństwem lotu prędkości zniżania stąd obowiązek kontrolera  lotu kierowania  zniżaniem samolotu  Tu-154 po stromych ścieżkach

Gdyby  Mak NIE KOMBINOWAŁ   ZE  ŚCIEŻKĄ 3,1 A NIE 2,4

ten zarzut  byłby nie uzasadniony...


- Wyłożyła się  też komisja  Laska,   a przede wszystkim  są to niedopatrzenia polskich  organów  nadzoru  lotniczego, których psim  obowiązkiem było śledzenie  takich wytycznych ( to zarządzenie  obejmuje  także  inne  wytyczne  istotne  dla załóg  Tu-154  oraz  ważne dla bezpieczeństwa  lotów istotne także dla  feralnego lotu - jeśli  trzymać się narracji MAK  Laska.


https://www.youtube.com/watch?v=uWGKyrZytxU


c.d.n.


quwerty
O mnie quwerty

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka