Nowa Energia Nowa Energia
217
BLOG

Tauron przekonuje, że fotowoltaika to oszczędności dla biznesu

Nowa Energia Nowa Energia Gospodarka Obserwuj notkę 3
Fotowoltaika może o 80% zmniejszyć koszty energii elektrycznej ponoszone przez firmy. Przekonuje o tym Tauron, który opracował ebook, w którym krok po korku wyjaśnia, jak zabrać się za produkowanie własnego prądu.

Eksperci koncernu podkreślają, że fotowoltaika pozostaje atrakcyjnym i opłacalnym źródłem energii zarówno dla małych, jaki i większych firm - szczególnie tych, które zmaksymalizują swoją autokonsumpcję.

- Fotowoltaika to dla firm rozwiązanie generujące korzyści finansowe w trudnym otoczeniu markoekonomicznym. Przykładowo, średniej wielkości firma produkcyjna, która zdecyduje się na montaż najczęściej wybieranej instalacji fotowoltaicznej o mocy 50 kWp, może dzięki niej zaoszczędzić w ciągu roku od blisko 60 do prawie 80 procent wydatków na energię – wskazuje Tomasz Lender, wiceprezes TAURON Sprzedaż odpowiedzialny za rynek biznesowy.

Obok poniesionych nakładów i sposobu finansowania najważniejszym parametrem branym pod uwagę przy obliczeniach czasu zwrotu z inwestycji jest poziom autokonsumpcji.

- Dla przykładu popularna instalacja o mocy 50 kWp za około 180 000 zł przy autokonsumpcji wynoszącej 25 procent zwróci się po około 5 latach, generując ponad 35 000 zł oszczędności rocznie. Jeżeli firma zwiększy współczynnik autokonsumpcji do 50 procent, wówczas okres zwrotu skróci się do niecałych 4 lat, a wartość oszczędności wzrośnie do około 46 000 zł rocznie. Oznacza to, że przez 25 lat, czyli przewidywany okres użytkowania paneli fotowoltaicznych, można zaoszczędzić nawet milion złotych – wylicza Tomasz Lender.

Okres zwrotu z inwestycji może być jeszcze krótszy, jeżeli inwestor posłuży się dodatkowymi instrumentami wspierającymi. Mogą to być np. dotacje gminne oraz ulgi i odliczenia podatkowe.

- Odnawialne źródła energii stanowią podstawę Zielonego Zwrotu TAURONA, czyli naszej strategii. Szczególnie istotna pozostaje w tym kontekście fotowoltaika. Wspieramy jej rozwój między innymi poprzez kompleksową ofertę inwestycyjną dla małych i większych firm, dzięki której mogą one zmniejszać swoją zależność od wahań rynkowych cen energii i w konsekwencji znacząco obniżyć roczne rachunki za energię – mówi Paweł Szczeszek, prezes Grupy TAURON.

Tauron ma duże doświadczenie we współpracy z prosumentami. Do jego sieci dystrybucyjnej podłączona jest już blisko jedna trzecia wszystkich mikroinstalacji w Polsce.

Fotowoltaika dla firm to nie tylko korzyści ekonomiczne, ale i wizerunkowe. Coraz więcej klientów zwraca uwagę na proekologiczne działania marek. Produkcja i wykorzystywanie czystej energii wpisuje się w ten trend.

Poradnik „Fotowoltaika – biznes, który się opłaca” dostępny jest na stronie https://biznes.tauron.pl/ebook-fotowoltaika

Blog poświęcony energetyce - zielonej, konwencjonalnej, transformowanej

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Gospodarka