Kurier Poczty Polskiej, fot. media.pocztapolska.pl
Kurier Poczty Polskiej, fot. media.pocztapolska.pl

Kurier Poczty Polskiej przyjedzie z terminalem płatniczym

Redakcja Redakcja Biznes Obserwuj temat Obserwuj notkę 2

Przed świętami za zakupy, które przywiezie nam kurier Poczty Polskiej, będzie można zapłacić kartą.

- Coraz więcej Polaków nie nosi gotówki przy sobie, wypłaty z bankomatów często wiążą się z dodatkowymi opłatami, dlatego wprowadzamy terminale płatnicze - mówi członek zarządu Poczty Polskiej Grzegorz Kurdziel.

Usługa jest dostępna dla klientów indywidualnych, jak i biznesowych. Terminalami płatniczymi będzie dysponować 3,5 tys. kurierów w całej Polsce. Partnerami projektu są Mastercard, Visa i eService.

Poczta Polska jest największą firmą dystrybucyjno-logistyczną w kraju. Z przeprowadzonych badań wynika, że spółka jest najczęściej wybieranym dostawcą kupionego w e-sklepach towaru – wskazuje na nią 55 proc. badanych sklepów. W 2016 r. kurierzy Poczty Polskiej dostarczyli ponad 65 mln paczek. W ciągu pięciu lat prognozowany jest wzrost liczby paczek do 110 mln sztuk rocznie.

Spółka chce poprawić efektywność i jakość świadczonych usług. Celem jest zostanie operatorem logistycznym koordynującym handel między Chinami i innymi państwami Azji a Europą. W centralnej Polsce ma powstać hub logistyczny, czyli sortownia do obsługi krajowego i międzynarodowego e-commerce, który będzie współpracować z Centralnym Portem Komunikacyjnym. Zobacz więcej: Poczta Polska wybuduje hub do obsługi e-commerce.

W Polsce co czwarty zakup przez internet jest opłacany przy odbiorze - wynika z badań Kantar TNS dla Izby Gospodarki Elektronicznej. Jest to spowodowane głównie przyzwyczajeniami klientów (20 proc.), chęcią zachowania anonimowości (16 proc.), brakiem zaufania do sklepów (15 proc.) oraz obawą przed tym, że zamówiony towar nie dotrze (14 proc.). W 2016 r. około 30 proc. paczek nadanych za pośrednictwem Poczty Polskiej opłacono gotówką za pobraniem, a średnia kwota takiej transakcji to 200 zł.

Polska jest obecnie 5 największym rynkiem e-commerce w Unii Europejskiej - po Wielkiej Brytanii, Niemczech, Francji i Włoszech. W naszym kraju działa ok. 23 tysięcy sklepów internetowych, a według wartość rynku e-commerce w 2017 r. ma wynieść ok. 40 mld zł.
Kurier Poczty Polskiej przyjedzie z terminalem płatniczym

Zobacz też:  Polski rynek e-commerce rośnie najszybciej w Europie

źródło: PAP
ja
© Artykuł jest chroniony prawem autorskim. Wykorzystanie tylko pod warunkiem podania linkującego źródła.

Komentarze

Inne tematy w dziale Gospodarka