fot. M.Runowski: Stoisko BP Europa SE na XXIV Międzynarodowych Targach STACJA PALIW 2017, Warszawskie Centrum Wystawiennicze EXPO XXI
fot. M.Runowski: Stoisko BP Europa SE na XXIV Międzynarodowych Targach STACJA PALIW 2017, Warszawskie Centrum Wystawiennicze EXPO XXI
paliwa paliwa
240
BLOG

Oleje silnikowe i środki smarne na XXV Międzynarodowych Targach STACJA PALIW 2018

paliwa paliwa Paliwa Obserwuj temat Obserwuj notkę 0

Dla prawidłowej pracy jednostek napędowych i żywotności urządzeń oleje i środki smarne mają rolę nie do przecenienia. Polska branża transportowa i rolnictwo, ze względu na swą ekspansywność, są tu na celowniku światowych gigantów.

W czasach PRL-u zachodnie marki pełniły rolę fetyszu. Kpił z tego Stanisław Bareja w „Zmiennikach”, np. gdy ekipa telewizyjna nagradza taksówkarza naklejką z logo pewnego francuskiego oleju silnikowego. Nieważne, co pracowało w silniku żółtego fiacika MPT 1313, lecz to, co grany przez Mieczysława Hryniewicza Jacek Żytkiewicz przyklei na szybie.

Dziś produkty PKN Orlen i Grupy Lotos skutecznie konkurują także w tej dziedzinie. Nie tylko lokalnie, lecz i poza granicami Polski. Krajowy rynek olejów silnikowych, hydraulicznych, płynów eksploatacyjnych jest jednak łakomym kąskiem dla światowych gigantów, jak ExxonMobil (który od 2010 r. organizuje Mobil Delvac Strong - turniej najsilniejszych kierowców TIR podczas targów Poznań Motor Show Truck), Texaco, Fusch, Klüber – wszystkie od lat mają u nas przedstawicielstwa. Są marki powiązane z koncernami, jak hiszpański Repsol, francuski Total. Są azjatyckie, jak JX Nippon Oil czy malezyjski Petronas. Powiązane z producentami sprzętów użytkowych, jak niemiecka Liqui Moly z Würth Group. Wciąż jednak pojawiają się nowi gracze, jak BIZOL – marka firmy założonej w 1998 r. w Niemczech przez Borisa Tatievskiego, czy ostatnio węgierski MOL. Jak informuje Slovnaft Polska wkrótce oleje i smary tej marki, 900 produktów dla samochodów osobowych, ciężarowych, motocykli, maszyn rolniczych i budowlanych, a także produkty dla wszystkich segmentów przemysłowych, m.in. ciecze obróbcze, oleje do zastosowań w przemyśle spożywczym i specjalistyczne smary – będą w Polsce.

Istotną rolę w promocji marki ma dziś ekologia. W grudniu 2017 r. trzech polskich dealerów – Auto Plaza: dealer Forda; Ignaszak, dealer Volkswagena, Audi i Skody; oraz Grupa Lellek, która prowadzi salony i serwisy: Porsche, Audi, Volkswagen, Seat i Skoda – dołączyło do programu neutralizacji emisji CO2, prowadzonego przez Castrol i BP Target Neutral. W jego ramach będą obliczać swój ślad węglowy i zobowiązują się do ograniczenia swojego wpływu na środowisko. Jako że Castrol to marka BP, a BP Europa SE Oddział w Polsce jest Partnerem Strategicznym jubileuszowych, XXV Międzynarodowych Targów STACJA PALIW 2018, wszyscy właściciele warsztatów i dealerstw będą mogli porozmawiać na ten temat z przedstawicielami koncernu 9-11 maja br. w Warszawskim Centrum Wystawienniczym EXPO XXI przy ul. Prądzyńskiego. Tu warto też dodać, że ONICO OIL SA, spółka z Grupy Kapitałowej ONICO SA, jednego z największych w Polsce importerów oleju napędowego i autogazu, innego z wystawców naszych Targów, została wybrana przez BP Europa SE na głównego ambasadora olejów przemysłowych Castrol na Polskę. Na tym stoisku będzie można porozmawiać także o korzystnych ofertach dostaw paliw.

Dobór środka smarnego dla urządzenia czy mechanizmu jest bardzo ważny w nowoczesnych, precyzyjnych konstrukcjach urządzeń rolniczych. Aby zminimalizować ryzyko przestoju spowodowanego awarią, nie można zapominać o olejach i smarach, których rodzaj oraz jakość mogą być kluczowe dla sprawności maszyny – podkreśla Cezary Wyszecki, ekspert techniczny Shell Polska, kolejnego z wystawców naszych Targów. Najbardziej znane marki tego koncernu to Helix – dla aut osobowych zasilanych różnymi rodzajami paliwa; i Rimula – przeznaczony dla silników o dużej mocy i samochodów ciężarowych. Z myślą o firmach flotowych zostały opracowane też oleje przekładniowe Spirax i smary Gadus. Odwiedzającym nasze Targi warto jednak przypomnieć, że od kilkudziesięciu lat Shell Lubricants ściśle współpracuje z klientami z branży rolniczej, aby pomóc im zidentyfikować możliwości zmniejszenia kosztów utrzymania ruchu, a także zwiększenia wydajności pojazdów i maszyn. Doświadczenia ekspertów z działu olejowego Shell pokazały, że wybór odpowiednich produktów smarnych w połączeniu z wdrożeniem skutecznych procedur zarządzania nimi pozwalają wydłużyć okresy pomiędzy wymianami oleju silnikowego do 160%, ograniczyć zużycie oleju hydraulicznego o 25% oraz zminimalizować ryzyko kosztownych awarii.

Rolę segmentu lubricants w ofercie podkreśla także Total Polska: - Wymiana oleju to jedna z czynności, którą trzeba okresowo wykonywać w każdym pojeździe. Niezależnie od roku produkcji, marki czy też modelu olej dobieramy, zawsze stosując się ściśle do zaleceń producenta pojazdu. Tu z pomocą przychodzi konfigurator w wersji online – mówi Adam Klimek, mechanik i ekspert Team TOTAL Pro. Z członkami tego zespołu będzie można, jak w ubiegłym roku, porozmawiać na XXV Międzynarodowych Targach STACJA PALIW 2018.

W dystrybucji olejów ważną rolę pełni współpraca producentów z koncernami i warsztatami – zwłaszcza ASO. Dlatego w marcu br. Orlen Oil, spółka GK PKN Orlen, podpisała strategiczne partnerstwo z Kia Motors Polska, dzięki czemu jej produkty trafią do 73 punktów sprzedaży autoryzowanych dealerów tej marki. – Platinum Pro to najbardziej zaawansowane oleje w naszej ofercie, zaprojektowane specjalnie dla Autoryzowanych Serwisów Obsługi – powiedział Robert Staniszewski, Dyrektor Sprzedaży Krajowej Motoryzacja w Orlen Oil. – Współdziałanie producenta samochodów i olejów jest dla nas naturalne, gdyż dzięki takiej współpracy obie strony mogą doskonalić swoje produkty – mówi Wojciech Szyszko, Dyrektor Zarządzający Kia Motors Polska. Współpraca ta nie kończy się na dystrybucji i promocji olejów, ale obejmuje również partnerstwo technologiczne i sponsoring tytularny Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski Kia Picanto. Oczywiście to nie wszystkie przejawy zaangażowania Orlenu w sporty motoryzacyjne. Koncern, wraz ze swymi markami Platinum i Verva, jest też przecież np. sponsorem m.in. Rajdu Polski czy Mistrzostw Polski Enduro Platinum Rider, nie wspominając już o Porsche Platinum GT 3 Cup Challenge Central Europe, współpracując z najlepszymi polskimi kierowcami, Hołowczycem czy Kubicą.

Grupa LOTOS do promocji wykorzystuje m.in. współpracę z Isuzu. Przez wiele lat koncern współpracował też z Subaru. Dzięki certyfikatowi zarządzania jakością zgodnego z wymaganiami systemu AQAP 2110 dostarcza środki smarne siłom zbrojnym RP. Oleje Turdus przeznaczone są jednak nie tylko do Rosomaków, ale przede wszystkim do profesjonalnego transportu, czyli TIR-ów, autobusów itd., zapewniając smarowanie wysokoobrotowych, czterosuwowych silników wysokoprężnych: ciągników siodłowych, pojazdów ciężarowych, autobusów, samochodów terenowych i pojazdów specjalnych. Agrol to z kolei olej nowoczesnych ciągników, znacznie przewyższający maksymalną dla olejów wielofunkcyjnych klasę CG-4 wg API. W dziedzinie współpracy warsztatowej warto podkreślić rolę Lotosowego Serwisu Olejowego. Strategiczne w działalności spółki są rynki wschodnie, dlatego Lotos Oil był laureatem prestiżowego rankingu Liderzy Eksportu na Wschód, a w 2011 r. został wyróżniony za współpracę z Uzbekistanem.

W kwietniu br. Lotos został oficjalnym partnerem Roberta Kubicy w sezonie wyścigowym 2018. Zapowiada udział sportowca, jako swojego ambasadora, w promocji m.in. nowej linii w pełni syntetycznych, energooszczędnych i zaawansowanych technologicznie olejów silnikowych LOTOS Quazar Dynamic i nowej linii napojów energetycznych LOTOS Dynamic. – Sporty motorowe są w DNA Grupy LOTOS. Jesteśmy dumni, że polska marka ponownie pojawi się na kombinezonie Roberta Kubicy, tym razem w najbardziej prestiżowej serii wyścigów samochodowych na świecie, Formule 1 – mówi Mateusz Aleksander Bonca, p.o. prezesa Zarządu Grupy LOTOS SA. Piotr Ciach, członek Zarządu firmy dodaje: – Filarem rozwoju firmy są innowacje oraz doskonalenie naszych produktów, procesów i technologii, a jak wiadomo Robert Kubica realizuje podobne zadania w zespole Williams Martini Racing. Mamy wspólne wartości i wiemy, że „Naj nie bierze się znikąd” [ostatnie 5 słów to tytuł głośnej kampanii reklamowej gdańskiego koncernu – przyp red.). – Gorąco dziękuję Grupie LOTOS, która mnie wspiera w powrocie do wyścigów F1. Zaangażowanie LOTOSU jest dla mnie bardzo ważne. Ogromnie podziękowania składam też polskim kibicom, którzy stali za mną murem w ostatnich miesiącach. Dziękuję za doping na torach oraz w Internecie. Cieszę się, że ponownie mam zaszczyt reprezentować markę LOTOS, z którą łączy mnie nie tylko pasja do samochodów, ale także konkretne osiągnięcia sportowe – komentuje Robert Kubica.

W obecnej sytuacji ekspansji polskiego rolnictwa i istotną rzeczą dla producentów jest współpraca z rynkiem agrarnym. Jako że zwiększa się zarówno średnia wielkość gospodarstw, jak też ilość i jakość używanego w nich sprzętu, wzrasta popyt i wymagania względem olejów silnikowych, środków smarnych. Warto też przypomnieć, że działanie wielu maszyn rolniczych oparte jest na olejach hydraulicznych.

LOTOS Oil jest od wielu lat głównym dostawcą środków smarowych dla firmy Pronar, podlaskiego producenta maszyn i urządzeń dla rolnictwa, urządzeń dla usług komunalnych oraz urządzeń dla branży transportowej. W połowie ubiegłego roku podpisała też umowę z Ursusem na dostawy środków smarowych oraz usługi Serwisu Olejowego Lotos Oil, co ma zapewnić bezpieczeństwo eksploatacji m.in. ciągników rolniczych w Etiopii. Z Ursusem współpracuje też Orlen Oil.

Marka własna olejów silnikowych i środków smarnych nie jest domeną koncernów, czego przykładem licząca poniżej 20 placówek małopolska sieć stacji paliw ARGE, która proponuje klientom m.in. paliwa i środki smarne do sprzętu rolniczego i ogrodniczego (pilarki kosy spalinowe itd.) pod marką Axenol. Także nowa na naszym rynku siec stacji AVIA, organizowana przez UNIMOT SA, ma własną markę olejów silnikowych i płynów eksploatacyjnych. Jak informują nas przedstawiciele sieci: „Kilkadziesiąt lat tradycji stacyjnych zbudowało na zachodzie Europy na tyle silną markę, że oleje i płyny AVIA zajmują istotną pozycję na rynku. W Polsce marka AVIA też była wcześniej kojarzona z olejami, a teraz, po wejściu na otoki stacji paliw, zauważamy bardzo atrakcyjne poziomy sprzedaży”.

 Zdzisław Pisiński

Obejrzyj film z XXIV Międzynarodowych Targów STACJA PALIW 2017

https://www.youtube.com/watch?v=zZuQdGAW3Ck&feature=youtu.be

Organizowane w Warszawie przez Polską Izbę Paliw Płynnych XXV Międzynarodowe Targi STACJA PALIW 2018 to miejsce prezentacji najnowocześniejszych trendów, rozwiązań franczyzowych, technicznych i technologicznych dla stacji paliw. Na targach nie zabraknie również dostawców szeroko pojętej infrastruktury przystacyjnej, obejmującej dziś zarówno sklep convenience, jak i zaplecze hotelarsko-gastronomiczne czy strefę wypoczynku i relaksu dla klientów stacji. Obecność na Targach daje więc niepowtarzalną okazję do poznania czołówki dostawców - nie tylko krajowych – z różnych branż.

Targi STACJA PALIWto nie tylko nowoczesna oferta wystawiennicza, ale również platforma wymiany wiedzy biznesowej, technicznej i technologicznej oraz prawnej. Dlatego też tegoroczne targi będą obfitowały w wiele wydarzeń towarzyszących, takich jak: Akademia Przedsiębiorcy, Forum Dyskusyjne, spotkania branżowe, prezentacje i wykłady. Różne formy tych spotkań pozwalają na optymalną wymianę wiedzy, doświadczeń oraz kreatywną dyskusję z ekspertami.

Do udziału w Forum Dyskusyjnym „Rynek Paliw Płynnych 2018. Wybrane zagadnienia" zostali zaproszeni m.in. przedstawiciele administracji państwowej, organizacji branżowych oraz przedsiębiorstw sektora paliwowego. Znamienici prelegenci poruszą istotne problemy, z którymi boryka się branża oraz zaprezentują kierunki rozwoju sektora naftowego.

Akademię Przedsiębiorcy poprowadzą wybitni praktycy, którzy podzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem. Prelegenci omówią w szczególności nowe obowiązki dla przedsiębiorców wynikające ze zmian w prawie. W trakcie wykładów mogą więc Państwo pozyskać unikalną, praktyczną wiedzę od najlepszych ekspertów z różnych dziedzin.

Istotnym elementem Targów STACJA PALIW jest również prestiżowy Konkurs PRODUKT ROKU, który wyłania najlepsze produkty i usługi prezentowane przez wystawców.

Jubileuszowe, XXV Międzynarodowe Targi STACJA PALIW 2018 organizowane przez Polską Izbę Paliw Płynnych odbędą się w dniach 9-11 maja 2018 r. w EXPO XXI w Warszawie.

 


 

 

Program**

XXV Międzynarodowych Targów STACJA PALIW 2018

 

9 maja 2018 r. (środa)

10.00                 Uroczyste rozpoczęcie XXV Międzynarodowych Targów STACJA PALIW 2018

11.00-14.00       Forum Dyskusyjne „Rynek paliw płynnych 2018. Wybrane zagadnienia”

13.00-15.15       Akademia przedsiębiorcy – Panel I

 

10 maja 2018 r. (czwartek)

11.00-15.00       Akademia przedsiębiorcy – Panel II

13.00-16.00       Spotkanie Sekcji Stacji Franczyzowych PKN Orlen przy Polskiej Izbie Paliw Płynnych

20.00                 Uroczysty Bankiet Targów STACJA PALIW 2018 wstęp za zaproszeniami, płatny

 

11 maja 2018 r. (piątek)

11.00-12.00       Akademia przedsiębiorcy Panel III

12.00-14.00       Spotkania segmentowe rynku*

*spotkania w trakcie uzgadniania

** Organizator - Polska Izba Paliw Płynnych - zastrzega sobie prawo do zmian w programie

 

 

Akademia przedsiębiorcy

9 maja 2018 r. (środa)

Panel I

13.00-14.00    Ochrona danych osobowych w świetle zmian wprowadzanych przez tzw. RODO – Kancelaria Prawna Kijewski, Graś

14.30-15.30    Zmiany w regulacjach prawnych dotyczących rynku paliwowego w 2018 r. – mec. Maksymilian Graś

10 maja 2018 r. (czwartek)

Panel II

11.00-12.00    Nowelizacja ustawy o dozorze technicznym – kontrole VRS-ów, obowiązki przedsiębiorców – Dariusz Bakalarski, Departament Techniki, Urząd Dozoru Technicznego.

12.30-13.30    Zmiany w regulacjach prawnych dotyczących rynku paliwowego w 2018 r. – mec. Krzysztof Rutkowski

14.00-15.00    Ochrona danych osobowych w świetle zmian wprowadzanych przez tzw. RODO – Kancelaria Prawna Kijewski, Graś

15.15-16.00  Udana sukcesja w firmie jako element przewagi konkurencyjnej – jak przygotować swoich następców?  – Tomasz Borucki, kanclerz Wyższej Szkoły Zarządzania i Bankowości w Poznaniu

 

11 maja 2018 r. (czwartek)

Panel III

11.00-12.00    Zmiany w regulacjach prawnych dotyczących rynku paliwowego w 2018 r. – mec. Norbert Lenkiewicz

12.00-14.00    Spotkania segmentowe rynku*

 

*spotkania w trakcie uzgadniania

** Organizator - Polska Izba Paliw Płynnych - zastrzega sobie prawo do zmian w programie

Forum Dyskusyjne „Polski Rynek Paliw Płynnych 2018"

„Wyzwania dla branży paliwowej w 2018 roku"

 

Konferencja towarzyszy

XXV Międzynarodowym

Targom STACJA PALIW 2018

 

EXPO XXI WARSZAWA

ul. Prądzyńskiego 12/14

9 maja 2018 r.

Program*:

10.30-11.00    rejestracja

11.00-12.30    Panel I Perspektywy rozwoju rynku paliw

Zmiany legislacyjne i ich wpływ na rozwój rynku (SENT GEO, nowelizacje SENT, STIR, split payment, należyta staranność, elektronizacja rozliczeń podatkowych oraz nowe wykazy i rejestry).

1.         Szara strefa – potrzeba dalszego uszczelnienia rynku i projektowane zmiany.

2.         Konstytucja Biznesu – ułatwienia dla przedsiębiorców.

3.         Energetyka rozproszona – nowy obraz.

4.         Elektromobilność jako wyzwanie dla transportu drogowego.

 

12.30-12.45    przerwa

 

12.45-14.00    Panel II Rynek stacji paliw

6.         Nowelizacja ustawy BIO.

7.         RODO ochrona danych osobowych w świetle nowych przepisów, obowiązki i kary.

8.         Elektromobilność a infrastruktura stacji paliw.

9.         Kontrola jakości paliw płynnych i gazowych (wrażliwe parametry).

10.       Struktura i wielkość rynku.

11.       Obowiązki dla przedsiębiorców, m.in.: kasy fiskalne fiskalne, VRS-y, oznakowanie odmierzaczy w zakresie rodzajów paliw i BIO i in.

Do udziału w dyskusji zaproszeni zostali m.in. przedstawiciele administracji państwowej, organizacji branżowych oraz przedsiębiorstw sektora paliwowego**.

 

Udział w konferencji jest bezpłatny.

Wymagana jest wcześniejsza rejestracja poprzez przesłanie wypełnionego zgłoszenia udziału.

 

Organizator:

Polska Izba Paliw Płynnych

ul. Słomińskiego 19 lok. 521, Warszawa

izba@paliwa.pl

Więcej na www.paliwa.pl

(zakładka konferencje i spotkania)

oraz www.targi.paliwa.pl

* Organizator - Polska Izba Paliw Płynnych - zastrzega sobie prawo do zmian w programie

**uczestnicy dyskusji w trakcie potwierdzania

 

 

 

 

 

Spotkanie Sekcji Stacji Franczyzowych PKN Orlen

Szanowni Państwo!

Zapraszamy na spotkanie Sekcji Stacji Franczyzowych PKN Orlen przy Polskiej Izbie Paliw Płynnych, towarzyszące XXV Międzynarodowym Targom STACJA PALIW 2018

10 maja 2018 r. (czwartek) w godzinach 13.00-16.00

sala konferencyjna w EXPO XXI Warszawa, ul. Prądzyńskiego 12/14

 

Planowany program spotkania*:

1.         Wdrożenie nowego wzoru umowy centralnej dystrybucji towarów pozapaliwowych.

2.         Zmiany zasad sprzedaży paliwa LPG.

3.         Wdrożenie nowych paliw EFECTA.

4.         Realizacja projektu BRYZA.

5.         Dalsze wdrażanie formatu SC 2.0.

6.         Marże na stacjach paliw.

7.         Zmiany w przepisach dot. ochrony danych osobowych.

 

Halina Pupacz                                           Artur Kandarian

Prezes Polskiej Izby Paliw Płynnych        Przewodniczący Sekcji

 

Sekcja Stacji Franczyzowych PKN Orlen przy Polskiej Izbie Paliw Płynnych

Uprzejmie prosimy o przesłanie potwierdzenia uczestnictwa w spotkaniu do 4 maja br. na adres franczyza@paliwa.pl,wpisując w treści email imię i nazwisko uczestnika oraz nazwę firmy.

Udział w spotkaniu jest bezpłatny.

Zapraszamy!

* Organizator - Polska Izba Paliw Płynnych - zastrzega sobie prawo do zmian w programie

paliwa
O mnie paliwa

Zdzisław Pisiński Redaktor Naczelny miesięcznika „Paliwa Płynne" oraz portalu Paliwa.pl; e-mail: z.pisinski@paliwa.pl, tel. +48 22 637 50 77 w.111, kom. +48 720 832 949; Polska Izba Paliw Płynnych, ul. Słomińskiego 19 lok. 521, 00-195 Warszawa

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Gospodarka