Bronisław Muszyński Bronisław Muszyński
60
BLOG

W rocznicę 13 grudnia 1981 ..

Bronisław Muszyński Bronisław Muszyński Polityka Obserwuj notkę 5

- wspomnienia emeryta ..

pisano 13 grudnia 2017 (dwa lata temu)

Kto nie przeżywał owych pamiętnych lat osiemdziesiątych w proteście do władzy, niech lepiej dziś zamilknie ze swoją oceną. Ja mam prawo porównać atmosferę obecnych nastrojów społecznych, do tamtych właśnie, które były mi bardzo bliskie ..

Dziś jedynie brak osoby przywódcy na miarę Lecha Wałęsy, aby poderwać naród w sprzeciwie wobec jawnemu sprzeniewierzaniu się polskiej racji stanu obecnej grupy rządzącej. Niszczeniu demokracji wyrażanej w wielu aspektach życia społecznego. Od Trybunału Konstytucyjnego, poprzez Ustawę o Zgromadzeniach, aż po obecne oddanie sadownictwa w ręce polityków. Oraz wiele jeszcze innych, groźnych dla obywateli Polski dokonań.

To, co dziś dzieje się w Polsce stanowi dla mnie osobiście bardzo gorzką refleksję, zaczynającą się od pytań ..

To po to wtedy ja, pośród milionów innych rodaków stawaliśmy w sprzeciwie wobec PRL, aby obecna władza cofnęła nas jeszcze głębiej, bo aż po czasy stalinowskie, które to też pamiętam .. ?!!

PRL-bis w wykonaniu PiS-owskich pozorantów, stanowi dla mnie o wiele ciemniejszy obraz w swojej bieżącej odsłonie, od pierwowzoru, którego potrafiliśmy "jakoś omijać". Dlatego jest gorszym, bo po okresie ćwierćwiecza nawykliśmy już do nowego, lepszego życia, a tu nagle nadjechał walec kierowany przez Kaczyńskiego i wgniata nas z powrotem w objęcia Ciemnogrodu Rosji, wraz z jej systemem społecznym.

Czy i jak długo wytrzyma to wtórnie przeobrażane społeczeństwo, które jeszcze pamięta lata PRL-u, lecz zapewne nie chce powrotu do rządów "jedynie słusznej drogi", po której prowadzi dziś KP PiS, a kiedyś KC PZPR ..?


prkosan - czyli niepokorny

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka