slej slej
157
BLOG

Mechanika obrotu punktu - pochodna krętu - przykłady

slej slej Nauka Obserwuj temat Obserwuj notkę 1

Jestem bardzo mile zaskoczony popularnością mojej poprzedniej części która miała ponad 1,5 tysiąca wyświetleń

https://www.salon24.pl/u/przestrz/1192364,mechanika-obrotu-punktu-pochodna-pedu

Patrząc na to że były tam jedynie same rachunki i to w dodatku takie które zapewne dla większości czytelników salonu24 wyglądają jak pismo Chińskie, to tak dużo wyświetleń zrobiło na mnie bardzo pozytywne wrażenie i jest nadzieja że niektórzy z czytelników zainteresowali się więcej moimi wynikami.

Poprzednio pokazałem poprawność nowej pochodnej wektora momentu pędu i wykazałem że w nowych wzorach nie ma nic sprzecznego z obecną wiedzą o Fizyce. Ale od razu nasuwają się pytania: co z tego wynika? Do czego to ma służyć? I jak stosować te wzory do rzeczywistych przykładów?

Dlatego w tym rozdziale pokazałem jak stosować te wzory na konkretnych przykładach i wyciągnąłem z tych wzorów wnioski które nie były wcześniej widoczne. Pozwala to spojrzeć na ruch obrotowy z nowej perspektywy.

Poniżej opisany jest ruch po okręgu ze stałą prędkością, ruch po okręgu ze zmienną prędkością, ruch obrotowy z prostopadłym  momentem siły do wektora krętu oraz ruch po orbicie eliptycznej.

Pozostaje jeszcze ruch obrotowy ciała sztywnego z różnymi głównymi momentami bezwładności. Niestety nie da się tego w pełni wytłumaczyć jedynie na bazie wzorów jakie stosowałem dla innych przykładów ponieważ niezbędne jest do tego jeszcze rozpisanie i wyjaśnienie czym jest tensor momentu bezwładności i czym są równania Eulera, a to zajmie zapewne dodatkowe kilkanaście albo i kilkadziesiąt stron. Dlatego też pełen obrót punktu ciała sztywnego opisze w następnym rozdziale wraz z wyjaśnieniami wszystkich mechanizmów jakie tam można zaobserwować.

Moi oponenci którzy twierdza że się mylę mają teraz możliwość wskazania w którym z poniższych wzorach są błędy. Wystarczy znaleźć jedno błędne równanie i wykazać że ma one istotny wpływ na końcowe wyniki.

Nie przedłużam już i miłego czytania.

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

slej
O mnie slej

Wiem że nic nie wiem a to już coś

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Technologie