slej slej
857
BLOG

Mechanika obrotu punktu 2.0 wersja poprawiona

slej slej Nauka Obserwuj temat Obserwuj notkę 21

    Jakiś czas temu przedstawiłem pierwotną wersję podsumowania wyników moich studiów na temat mechaniki obrotu punktu bryły sztywnej. Ostatnim czasy skupiłem się na poprawianiu tego tekstu. Link poniżej

https://megawrzuta.pl/download/9d64933e917f67752e1cb986516a320d.html


    Jednak powiedzmy sobie szczerze, że jako amator nigdy nie osiągnę formy zapisu jaki Profesorowie Fizyki by sobie życzyli i z pewnością będzie sporo elementów do których słusznie można się przyczepić.

    Po drugie mogę na to poświęcić jedynie wolny czas którego nie mam za wiele, nie mam możliwości poświecenia temu pełnej uwagi przez kilka tygodni, przez co nie mam możliwości osiągnąć poziomu na jaki mnie stać. Nie mam możliwości kilkakrotnego opracowania tego samego tematu aby potem wybrać najlepszą jego wersję, niejako muszę poprawiać to co opracowałem dawno temu.

    Jednak jeżeli ktoś jest szczerze zainteresowany zrozumieniem zagadnienia to już wersja pierwsza zawiera wszystkie niezbędne opisy aby te zagadnienie wytłumaczyć. A Jeżeli ktoś będzie się skupiał jedynie na szukaniu błędów a nie na zrozumieniu istoty zagadnienia, to zawsze jakiś błąd może znaleźć. Są błędy które wpływają na wyniki i takie trzeba szukać, ale są też błędy które nie mają większego znaczenia. Są tacy którzy zawsze będą na nie i to czy moje wywody są prawdziwe czy fałszywe nie ma tu znaczenia. I są też tacy którzy nie boją się nowości i kontrowersyjnych hipotez ale niestety boją się najprostszych rozwiązań opartych na Newtonie. Każdy postępuje tak jak uważa za słuszne i nie mi jest to oceniać. Jednak to ja wbrew wszystkim znalazłem te rozwiązania i odkryłem detale które wcześniej nie były widoczne i nikt w dobie internetu mi tego nie zabierze, a ci którzy udają że tego nie widzą albo temu przeczą wylądują na śmietnisku historii. Każdy ma wolny wybór jaką drogą podążać.

    Cały paradoks polega na tym że Fizykę Newtona uważa się niejako za przestarzałą i zużytą, przez co obecni Fizycy nie rozumieją istoty (fundamentów) na jakich ta interpretacja powstała. Mój skrypt oparty jest na najprostszych rozwiązaniach, bez skomplikowanej matematyki, odwołując się bezpośrednio do Newtona i taka forma przez obecnych Fizyków jest zupełnie nie zrozumiała i nie mają oni umiejętności ani wiedzy aby sprawdzić czy moje wywody są prawdziwe. Więc lepiej udawać że ich nie ma. Jednak powinni oni wiedzieć że człowieka można zniszczyć, zabić ale prawdziwej idei, prawdy ukryć się nie da.

    Przysłowie mówi: jak się Janek nauczył tak Jan będzie robił. Ten kto się nauczył obecnych interpretacji mechaniki to będzie jej wierny aż do śmierci i nie da się przekonać że jest inaczej. Dopiero młodzi którzy oswoją się z nową ideą będą w stanie ją wykorzystać. Nie ma wyboru mając skrzynie złota na pustyni nic nie zrobisz, trzeba czekać kropla draży skałę. Moje animacje na YouTube mają już łącznie ponad 3 tysiące wyświetleń, czasami jest ponad sto wyświetleń na tydzień, poprzedni link do tego skryptu dwa miesiące temu miał 8 pobrań obecnie jest 22. Wydaje mi się że nie będę musiał tyle czekać co Kopernik:)

    W wersji pierwotnej były błędy było też sporo kiepskich sformułowań które ciężko było zrozumieć, był tez pewien chaos. Poprawiłem wszystkie błędy jakie znalazłem, zmieniłem kolejność (wydaje mi się że na bardziej przejrzystą), dodałem to co wydawało mi się potrzebne jak i usunąłem to co uważałem za zbędne. Wersja która teraz przedstawiam jest zdecydowanie lepsza od pierwszej.

    Obecnie będę chciał to wydrukować tylko nie mam dojść. Jeżeli ktoś ma jakiś pomysł to proszę napisać.

    Miłego czytania

slej
O mnie slej

Wiem że nic nie wiem a to już coś

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Technologie