Swiatogor Swiatogor
504
BLOG

Jaką ja czuję do nich odrazę...

Swiatogor Swiatogor Polityka Obserwuj notkę 5

Mam już swoje lata. Moja stawka wynosi ca 2,5 tysiąca złotych za dzień pracy eksperckiej. Większość moich najbliższych kumpli, ludzi na których mogę liczyć i którzy mogą liczyć na mnie, zarabia coś między 1,5 a 2,5 tysiąca miesięcznie. Są wyjątki, ale nieliczne.

Oczywiście czasami muszę postawić piwo, czy pożyczyć na wieczne oddanie parę złotych, gdy brakuje im w domach do pierwszego albo którys musi zrobić kurs na operatora wózka widłowego by załapać się do roboty na miejskim wysypisku. Jednak poza tym nic nas nie różni. Jeśli o nas chodzi, to pieniądze możemy od jutra uznać za ślepą uliczkę w ewolucji człowieczeństwa i uroczyście je skasować.

Z wielką ochotą uciekam do tych moich znajomków od tych palantów (niestety, ale ten typ, dziany palant pospolity, stanowi dominującą większość), którzy mi płacą. Straszną czuję odrazę do tych ostatnich. I nie mogę się nadziwić jak to się dzieje, że to właśnie takie dupki ustawiają  świat, a moi kumple, dobrzy ludzie,  muszą wychowywać swoje dzieci  za 1,5 k pln brutto miesięcznie?

I nikt mnie nie przekona, że tak być musi. Nie musi. To tylko chwilowy tryumf woli dupków. Ale do czasu.. Albo się to zmieni, albo wszystko legnie w gruzach, a wtedy nawet dupki się nie obronią.

Swiatogor
O mnie Swiatogor

"People talk about their rights but they never talk about their responsibility. And leadership has got to have that above all" "One thing is certain, and that is: what goes around, comes around." Adam Zagajewski MAŁPY "Pewnego dnia po władzę sięgnęły małpy. Nasunęły złote sygnety na palce, nałożyły białe, nakrochmalone koszule, zaciągnęły się wonnymi hawańskimi cygarami, stopy zaś uwięziły w czarnych lakierkach. Nie zauważyliśmy tego, gdyż pochłaniały nas inne zajęcia: ktoś czytał Arystotelesa, ktoś inny przeżywał właśnie wielką miłość. Przemówienia władców stały się nieco chaotyczne a nawet bełkotliwe, ale przecież nigdy nie słuchaliśmy ich uważnie, woleliśmy muzykę. Wojny stały się jeszcze dziksze, więzienia cuchnęły bardziej niż dawniej. Wydaje się, że po władzę sięgnęły małpy."

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka