echo24 echo24
1725
BLOG

DONALD TUSK - ZARYS SYLWETKI

echo24 echo24 Rozmaitości Obserwuj notkę 11

 

Dziesiątki tysięcy młodych ludzi krzyczy na polskich ulicach, że już nie chce Tuska.
 
Jako że się z nimi zgadzam w całej rozciągłości, zastanawiałem się, jak w najkrótszych słowach scharakteryzować sylwetkę Premiera..
 
Pisałem, kreśliłem, odkładałem zmięte kartki i próbowałem od nowa. Ale zawsze czegoś brakowało. 
 
Aż mnie nagle olśniło:
 
Patrz na dół - kędy wieczna mgła zaciemia
Obszar gnuśności zalany odmętem;
To ziemia!
Patrz. Jak nad jej wody trupie
Wzbił się jakiś płaz w skorupie.
Sam sobie sterem, żeglarzem, okrętem;
Goniąc za żywiołkami drobniejszego płazu,
To się wzbija, to w głąb wali;
Nie lgnie do niego fala, ani on do fali;
A wtem jak bańka prysnął o szmat głazu.
Nikt nie znał jego życia, nie zna jego zguby:
To SAMOLUBY!
...
 
Młodości! Ty nad poziomy
Wylatuj! a okiem słońca
Ludzkości całe ogromy
Przyniknij z końca do końca.
 
Krzysztof Pasierbiewicz
(Krzysztof Pasierbiewicz)
 
 
Patrz również:
 
echo24
O mnie echo24

emerytowany nauczyciel akademicki, tłumacz, publicysta, prozaik,

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości