Jakub Pawłowski Jakub Pawłowski
1415
BLOG

Kłopoty ipla.pl? Czy grozi jej pozew zbiorowy?

Jakub Pawłowski Jakub Pawłowski Sport Obserwuj notkę 10

Pozew przeciwko IPLA za złą jakość transmisji meczów Euro 2016? Czy taki scenariusz przewidziały organy spółki Cyfrowy Polsat S.A.?

Cyfrowy Polsat reklamował swoje usługi na wszystkie mecze EURO 2016. Pakiet Ipla Euro 2016 jest aktywny od 10 czerwca do 10 lipca i gwarantuje legalny dostęp do wszystkich meczów Euro (bez reklam, w jakości HD) na dwóch kanałach Polsat Sport 2 i Polsat Sport 3. Na stronie Ipla.tv można przeczytać, że "mecze rozgrywane podczas mistrzostw Europy dostępne będą zarówno w domu, jak i poza nim - na laptopie, tablecie, smartfonie czy Smart TV ".

Niestety, jakość meczów transmitowanych przez Ipla.tv jest bardzo niska. Wściekli kibice skarżą się na to, że na ekranie widać piksele a mecze nie mogą być wyświetlane na dużych urządzeniach, że transmisja zacina się lub, w ogóle nie otrzymali kodu aktywującego mimo, że za usługę zapłacili wiele dni temu.

Na profilu facebook Ipla kibice nie pozostawiają złudzeń, że usługa ich rozczarowała. Pan Tomasz napisał: "Transmisja meczow dalej nie odbywa sie jak w opisywanym przez Was produkcie ktory zakupilem (HD bez zaklocen tjaaa!). SKANDAL i ŻENADA. Mistrzostwa trwaja juz prawie tydzien, a Wy dalej nie poradziliscie sobie z problemem." Natomiast Pan Marcin publicznie złożył reklamację: "Chciałbym zgłosić reklamację - mimo wykupienia pakietu Euro 2016 niestety transmisji nie da sie normalnie oglądać - jest ona regularnie przerywana, następuje przeładowanie (buforowanie?). Sytuacja taka zdarza się średnio co 2-3 minut".

Jak podaje metrocafe.pl: "Na masowe skargi klientów - m.in. na facebookowym profilu - Ipla odpowiada to samo: „Jeśli masz problem z buforowaniem/ładowaniem obrazu to prześlij reklamację na adres pomoc@ipla.tv (...)”.

Kibice nie odpuszczają. W spór zaangażowała się kancelaria, która sugeruje pozew zbiorowy. Na swoim fanpage’u Rogalski & Taylor prawnicy informują o tym „ jak odstąpić od umowy z nierzetelnym kontrahentem”. Opisują klientom przysługujące prawa i możliwości działania.

Prawnicy wskazują, że nagranie jest adekwatnym środkiem dowodowym. Musimy przy tym pamiętać, że sygnał może być zły z różnych przyczyn np. dostawca Internetu nie gwarantuje odpowiednich technicznych łączy. W procesie należy udowodnić, że sprzęt był zgodny z parametrami, albo np. łącze internetowe pozwalało na transmisję na minimalnych parametrach.

Taki proces byłby precedensem.

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze (10)

Inne tematy w dziale Sport