Aneta T.
Aneta T.
Tatarka Tatarka
42
BLOG

Herb Wiosny : bez

Tatarka Tatarka Wiersze Obserwuj temat Obserwuj notkę 1

Wiersze z antologii,  tematem był BEZ


CZARNA INEZ
Czekasz na jej powrót
stała pod tym krzewem
znikła nim rozkwitła

krucze loki w twoich dłoniach                    

na jej twarzy zamyślenie
zapatrzenie w pąki bzu

jeszcze dwa słoneczne dni
i w fiolecie lub w bieli
rozkwitnie wiosny herb: bez

czekasz na jej powrót

bez czy z nią – wymiar szekspirowski
lecz czy wróci
Czarna Inez w zapachu bzu


PO LATACH
Między bzami ścieliły się konwalie
ten widok mam w pamięci
nie zobaczę już lilaka
wycięto w zeszłym roku

ugór po horyzont a po nim

już młode pędy bzu swawolą
ich zapach innych będzie nęcił
czy wiesz, jak ten drobiazg boli


SAGA
Kobiety pozują do zdjęcia na tle
starego domu w aureoli bzu
są z tego samego rodu
siedzą pokolenia: babcia, matka, córka


światło w ich oczach jest takie same
sposobem siedzenia wyrażają swoje epoki
tylko bez rozkwita tym samym kolorem


IMIENINY
Poranne popluskuje za oknem
więc maj soczyście się zieleni
na stole zawsze stał bukiet bzu
w każdą sobotę zrywałam świeży
a w imieniny Zosi miałam
z czym winszować babci
wtedy jaśniała blaskiem bzu
a przecież mogła sobie zerwać spod okna


KSIĘŻYC
Ach, ten maj! Siedzę na ganku
bzy przytulone do ścian
wraz z jaśminem upijają mnie
a kieliszek trzymałam w dłoni


w rozwidleniu orzecha, gdzie
słońce niedawno siedziało
już księżyc się zaplątał
może bzy i jaśminy chce wąchać


ale nie! W kieliszku zapluskał
złocistą orzechówkę kosztuje
jutro znów przywędruje na jednego 
przecież nie bez wąchać



Zobacz galerię zdjęć:

Ewa Zelenay
Ewa Zelenay
Tatarka
O mnie Tatarka

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura