Tatarka Tatarka
78
BLOG

Jutro Dzień Matki, pamiętamy?

Tatarka Tatarka Święta, rocznice Obserwuj temat Obserwuj notkę 6

26 maj - to jutro i również Dzień Matki, a u mnie już dziś. Jutro będę w Tatrze Stygmator w Krakowie na prezentacji mojego tomiku "Zamiast ptaków drony". Oczywiście zapraszam, kto może, wszak to święto Naszej Mamy. 

RĘCE

Czarne i popękane – ziemia spalona słońcem –

zżarte proszkiem do prania, gorącym mlekiem,

razem z marchwią skrobane. W różańcu splątane.

Ręce – skrzydełka motyli – ocierały mi łzy,

burza trzęsła śliwką, owoce zielone spadły.

Anioła sprowadzały do snu.

Ręce – dwie chryzantemy – postrzępione żyłami

gładziły mój policzek. Zmierzch jesienny.

Rozlewały herbatę. Gasło światło świec.

Za lato w zapachu siana, z grabiami,

za chleb na chrzanowych liściach,

za sprawiedliwą rózgę, za pasikoniki i psa,

za splecione warkocze – całuję Twoje ręce, Mamo.

------------------------------------------

ZIELONY SZAL

Mówiła: - Ten szal rozjaśni twarz

oplotła zieleń tiulu wokół mej szyi

ręce kochanka nie czynią

delikatniejszej pieszczoty

Kiedyś zostawiłam szal w pociągu

pojechał w nieznane

tego roku umarła mama

Po podłodze cień się wlókł

chłód szedł do mych nóg

odwróciłam się lecz nikogo nie było

Czy wiatr muskał szal na czyjeś szyi

czy to była matki wyciągnięta ręka


Tatarka
O mnie Tatarka

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura