Wlasnie.Dzisiaj Wlasnie.Dzisiaj
42
BLOG

04.06.2022, Sobota

Wlasnie.Dzisiaj Wlasnie.Dzisiaj Osobiste Obserwuj temat Obserwuj notkę 2
Czy wciąż się popisuję i przechwalam?

imageJestem z tych czasów, gdy ludzie czytali książki, żeby się czegoś dowiedzieć. Mimo istnienia internetu czytam wciąż  książki, nie tylko po to, by odpocząć. Zamiast skróconej papki (czy, jak wolą niektórzy: esencji), również gdy chcę się czegoś nauczyć, wolę przeczytać książkę, niż polegać na specjalnie przygotowanym streszczeniu.   W jednym wypadku się na to zgadzam: gdy sam przygotowuję takie streszczenie dla siebie i wtedy nazywam je notatkami.

Znaczy to, że przeczytałem wiele książek, znam wiele słów i - tym samym - mam wiele do powiedzenia. 

Czy to wszystko, co napisałem powyżej jest popisywaniem i przechwalaniem? 

Podczas mojej drogi do trzeźwości (na której wciąż jestem: naszym celem jest bowiem duchowy rozwój a nie duchowy ideał) nauczyłem się, że trzeba odróżnić pokorę od samoupokarzania się. Tak samo jest z własną wartością, trzeba ją odróżnić od samolubnego i niezdrowego samouwielbienia. Ja zaś nikogo nie oceniam po liczbie przeczytanych książek, a nawet o to nie pytam. 

Codziennie napiszę kilka słów medytacji, otuchy lub rozważań dla siebie i tych, którzy chcą i będą chcieć czytać. W 2024 będę korzystać z książki „A Simple Way: 365 Life Changing Thoughts and Meditations to Bring You Joy”, wydaną przez Geeko Publishing. Piszę swoje refleksje, przemyślenia, co czuję - bez poprawiania, korekty, zastanawiania. Dzielę się doświadczeniem, siłą i nadzieją.  Jak na mityngach AA.  Jeśli znasz kogoś, kto ma trudność z czytaniem, a uważasz, że to, co piszę może pomóc - notki są dostępne w formie nagrań na Youtube. 

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości