Wlasnie.Dzisiaj Wlasnie.Dzisiaj
48
BLOG

17.03.2023, Piątek

Wlasnie.Dzisiaj Wlasnie.Dzisiaj Osobiste Obserwuj temat Obserwuj notkę 2
Czy uczucia, które okazuję są prawdziwe? Czy pozostaję z nimi w zgodzie

imageBądź sobą, a zwłaszcza nie zwalczaj uczuć - powiada Desiderata. 

W czasie swojego picia nie miałem dostępu do swoich uczuć. Zamknąłem się w swoim pancerzu, żeby nie czuć, bo bałem się, że będzie boleć. Bałem się mieć uczucia, bo kojarzyły mi się z byciem miękkim. A chciałem być twardzielem. Poza tym wychowałem się w czasach, gdy mówiono mi, że chłopaki nie płaczą. Że uczucia to domena kobiet. 

Facet powinien zaś pachnieć potem, whisky i koniem. 

Przykre to, aczkolwiek w takie właśnie bzdury wierzyłem i miałem w sobie bardzo długi czas, mimo tego, że doskonale wiedziałem, iż to bzdura. 

Po terapii próbowałem coś z tym zrobić, bo czułem, że jeśli nie poradzę sobie.z tym, co się we mnie przewraca. Tymczasem kompletnie nie umiałem swoich uczuć nawet nazwać, nie mówiąc o ich przeżywaniu. Uparcie robiłem dzienniczek uczuć. Szukałem tego, co czuję na kartce z uczuciami. I nagle okazało się, że umiem nazwać gniew, radość i wiele innych. A jednak wstydziłem się łez, które pojawiały się we wzruszających momentach w filmach. I chyba wciąż się troszkę wstydzę. I to mimo tego, że nie uważam łez za niemęskie. 

Codziennie napiszę kilka słów medytacji, otuchy lub rozważań dla siebie i tych, którzy chcą i będą chcieć czytać. W 2024 będę korzystać z książki „A Simple Way: 365 Life Changing Thoughts and Meditations to Bring You Joy”, wydaną przez Geeko Publishing. Piszę swoje refleksje, przemyślenia, co czuję - bez poprawiania, korekty, zastanawiania. Dzielę się doświadczeniem, siłą i nadzieją.  Jak na mityngach AA.  Jeśli znasz kogoś, kto ma trudność z czytaniem, a uważasz, że to, co piszę może pomóc - notki są dostępne w formie nagrań na Youtube. 

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości