Wlasnie.Dzisiaj Wlasnie.Dzisiaj
36
BLOG

01.04.2023, Sobota

Wlasnie.Dzisiaj Wlasnie.Dzisiaj Osobiste Obserwuj temat Obserwuj notkę 0
Czy nadal czuję się oszukany przez los?

imageDługi czas pytałem: dlaczego mnie to spotkało?  Tyle szans i tyle czasu zmarnowałem. Pytałem też o to, czy naprawdę musiało na mnie trafić i to ja musiałem zostać alkoholikiem. Nie umiałem sobie również poradzić z tym, że mam nie pić do końca życia. I z tym, że nie wolno mi pić. 

Tymczasem prawda była gdzie indziej. W pewnym momencie dotarło do mnie, że nikt mi picia alkoholu nie zakazuje. I w ogóle nie chodzi o zakaz. Nie chodzi też o to, że muszę nie pić. Szczególnie zaś do końca życia. Wystarczy nie pić jeden dzień. Na terapii nauczyłem się też, że z głodem można poradzić sobie odsuwając konieczność napicia się w czasie. I tak, z każdej kolejnej godziny tworzyły się kolejne dni i potem kolejne lata. Dziś już nie mówię sobie, ani nikomu, że nie będę pić do końca życia. I dziś właściwie to myślę sobie, że nawet chyba się cieszę, że zostałem alkoholikiem. Inaczej - gdybym nie spędził swojego życia w ten sposób, nie byłbym w tym miejscu, w którym jestem. 

I chyba najważniejsze na koniec. Od czasu, gdy zmieniłem pytanie „dlaczego” na pytanie „po co”, wszystko wydaje się łatwiejsze. Już nie ma zmarnowanych szans i straconych okazji. Są doświadczenia. Czasem mi żal, jakiś czas. Tym niemniej w ogólnym rozrachunku - zawsze zyskuję. 

Codziennie napiszę kilka słów medytacji, otuchy lub rozważań dla siebie i tych, którzy chcą i będą chcieć czytać. W 2024 będę korzystać z książki „A Simple Way: 365 Life Changing Thoughts and Meditations to Bring You Joy”, wydaną przez Geeko Publishing. Piszę swoje refleksje, przemyślenia, co czuję - bez poprawiania, korekty, zastanawiania. Dzielę się doświadczeniem, siłą i nadzieją.  Jak na mityngach AA.  Jeśli znasz kogoś, kto ma trudność z czytaniem, a uważasz, że to, co piszę może pomóc - notki są dostępne w formie nagrań na Youtube. 

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości