Wlasnie.Dzisiaj Wlasnie.Dzisiaj
66
BLOG

15.04.2023, Sobota

Wlasnie.Dzisiaj Wlasnie.Dzisiaj Rozmaitości Obserwuj notkę 3
Czy mam w sobie dość wiary?

imageNie jestem jedaistą, choć jestem fanem Gwiezdnych Wojen. Z wychowania jestem rzymskim katolikiem, ale nie mam świętej księgi jak buddyści. Nie wyznaję jedynego Boga, jak muzułmanie czy wielu, jak Hindusi. Dużo bardziej przemawia do mnie koncepcja „Wielkiej Zasady Wszechświata” czy nawet wszechogarniającej Mocy, która przenika wszystko i jest wszystkim. 

Dlatego na dzisiejszej rocznicy Przyjaciela napisałem mu Niech Moc będzie z Toba. Choć kupiłem mu książkę 12 kroków i Ćwiczenia duchowe. Te ostatnie są pomysłem św. Ignacego Loyoli. 

Może to wyglądać na pełno sprzeczności, tym bardziej jeśli powiem, że mam głęboką wiarę. Wierzę w moją Siłę Wyższą, mojego Boga Jakkolwiek Go Rozumiem. Nie jest to wiara sformalizowana, nie mam rytuałów, nie mam formalnych modlitw. Lubię Modlitwę o pogodę ducha, Modltwę franciszkańską czy tę modlitwę nieznanego autora. 

Bardzo długo zajęło mi zrozumienie, że tu nie ma nic do rozumienia - powiedział dziś przyjaciel na swojej rocznicy. - Tu trzeba uwierzyć i zacząć robić swoje.

Pomyślałem wtedy o Niezwyciężonym Armii. I nic tu nie ma do rozumienia / Wystarczy tylko / Posłuchać jeszcze raz, to wieje wiatr /  Oddaję Ci swój czas i czekam na znak. Tak też można pogłębiać wiarę. 

Codziennie napiszę kilka słów medytacji, otuchy lub rozważań dla siebie i tych, którzy chcą i będą chcieć czytać. W 2024 będę korzystać z książki „A Simple Way: 365 Life Changing Thoughts and Meditations to Bring You Joy”, wydaną przez Geeko Publishing. Piszę swoje refleksje, przemyślenia, co czuję - bez poprawiania, korekty, zastanawiania. Dzielę się doświadczeniem, siłą i nadzieją.  Jak na mityngach AA.  Jeśli znasz kogoś, kto ma trudność z czytaniem, a uważasz, że to, co piszę może pomóc - notki są dostępne w formie nagrań na Youtube. 

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości