Wlasnie.Dzisiaj Wlasnie.Dzisiaj
24
BLOG

09.06.2023, Piątek

Wlasnie.Dzisiaj Wlasnie.Dzisiaj Rozmaitości Obserwuj notkę 0
„Przede wszystkim, próbujemy żyć daną chwilą, właśnie, żeby zachować trzeźwość i to się nam udaje. Gdy myśl ta się zakorzeni w naszym umyśle, stwierdzimy, że życie 24 godzinnymi odcinkami jest skutecznym i dającym satysfakcję efektywnym sposobem radzenia sobie także z wieloma innymi sprawami.”, Życie w trzeźwości, s. 15

imageKoncepcja 24 godzin jest właściwie słuszna. Wszystkie właściwie teorie przedstawione w książkach o szczęściu, równowadze itp. skupiają się właśnie na tym, żeby żyć chwilą. 

Istnieje szansa, że coś jest w tym, że dążenie daje radość i satysfakcję, zaś efekt tego starania jest krótkotrwały. Oczywiście, dzieje się tak dlatego, że serotonina nie działa za długo. Stąd też szybko nudzimy się nowymi osiągnięciami i dlatego podwyżka jest przez pracodawców dawana bardzo rzadko. Działa na motywację do pierwszej wypłaty, dlatego tak długo jak człowiek się stara o podwyżkę - jest zmotywowany. Potem nowa wypłata staje się normalnością. 

Tak samo z moją trzeźwością, najpierw cieszyłem się nią, sycąc rzeczami, które robiłem pierwszy raz. Przypominałem sobie o nich. Teraz robię kolejny kurs, jadę na kolejną wycieczkę i sprawia mi to przyjemność, lecz jest normalne. Codzienne. 

Nie lubię już tylko żyć przez 24 godziny. Pracuję, więc mój czas musi być jakoś ustrukturyzowany. Mam marzenia i nadaję im jakieś ramy czasowe. Stawiam sobie cele i dążę do ich osiągnięcia. Jednym z największych osiągnięć mojej trzeźwości jest to, że nauczyłem się godzić z Boskim Planem wobec mnie. Przyjmować fakt, że to, co ja chcę, niekoniecznie jest dla mnie najlepsze i czasem osiągam swoje cele nieco okrężną drogą. Cóż. 

Codziennie napiszę kilka słów medytacji, otuchy lub rozważań dla siebie i tych, którzy chcą i będą chcieć czytać. W 2024 będę korzystać z książki „A Simple Way: 365 Life Changing Thoughts and Meditations to Bring You Joy”, wydaną przez Geeko Publishing. Piszę swoje refleksje, przemyślenia, co czuję - bez poprawiania, korekty, zastanawiania. Dzielę się doświadczeniem, siłą i nadzieją.  Jak na mityngach AA.  Jeśli znasz kogoś, kto ma trudność z czytaniem, a uważasz, że to, co piszę może pomóc - notki są dostępne w formie nagrań na Youtube. 

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości