Wlasnie.Dzisiaj Wlasnie.Dzisiaj
42
BLOG

15.09.2023, Piątek

Wlasnie.Dzisiaj Wlasnie.Dzisiaj Rozmaitości Obserwuj notkę 2
Czy zawsze szukam sposobności podzielenia się wiedzą na temat Programu AA?

imageDwanaście Kroków jest dla mnie jak Dziesięć Przykazań - powiedział kiedyś ktoś na mityngu. Do religii mam stosunek niechętny, szczególnie chrześcijaństwa w rzymsko-katolickim wydaniu. 

Z drugiej strony, bardzo szanuję wiarę ludzi we Wspólnocie, wiarę, która trzyma ich w trzeźwości i pozwala im trzeźwieć. Jedyne, co mi przeszkadza to wciskanie tego innym, za wszelką cenę, co ma - skądinąd - długą tradycję w tejże wierze. 

Gdyby jednak spojrzeć na jedno i drugie jako zbiór pewnych zasad postępowania - jestem w stanie zgodzić się na podobieńśtwo. 

Może dlatego, że bardzo duży sprzeciw budzi we mnie sformułowanie: zrobiłem / zrobiłam Program. Dla mnie Program nie jest skończoną całością, książką którą czyta się od pierwszej do ostatniej strony. Co z tego, że „przerobiłem” (kolejne słowo, które mnie odrzuca) Krok Czwarty, co znaczy mniej więcej tyle, że powpisywałem w tabelkę swoje błędy, urazy itp.? Nie piję już jakiś czas, a jednak wciąż pojawiają się nowe wspomnienia, skojarzeniam i nie wiem, czy kiedykolwiek zakończę tę podróż. Na pewno nie w miesiąc pisania. 

Podobnie Krok 10: Prowadziliśmy nadal osobistą inwenturę, z miejsca przyznając się do popełnianych błędów, który sam w sobie zakłada cykliczność.

Dlatego nie epatuję Programem. Jeśli ktoś życzy sobie ze mną o tym porozmawiać - z przyjemnością. Niech jednak nie oczekuje, że powiem mu (sam to usłyszałem i nie wierzyłem): Pierwsze trzy Kroki i tak masz, bo chodzisz do AA. Od chodzenia to się mięśnie nóg wyrabiają i serce lepiej pracuje. Wspólnota AA pomaga, ale nie zrobi czegokolwiek za kogokolwiek.  

Codziennie napiszę kilka słów medytacji, otuchy lub rozważań dla siebie i tych, którzy chcą i będą chcieć czytać. W 2024 będę korzystać z książki „A Simple Way: 365 Life Changing Thoughts and Meditations to Bring You Joy”, wydaną przez Geeko Publishing. Piszę swoje refleksje, przemyślenia, co czuję - bez poprawiania, korekty, zastanawiania. Dzielę się doświadczeniem, siłą i nadzieją.  Jak na mityngach AA.  Jeśli znasz kogoś, kto ma trudność z czytaniem, a uważasz, że to, co piszę może pomóc - notki są dostępne w formie nagrań na Youtube. 

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości